Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 22-06-2009
- BX Break 1.9 TRI
- Berlingo 1.6
Hallo allemaal,
zowaar gister voor het eerst een probleem met m’n Sport waarbij ik even zo snel niet weet waar ik het zoeken moet ;
hoor sinds kort wat geborrel vanachter dashboard aan bijrijderskant, luchtbellen-effect.
Laatste tijd komt er vrij regelmatig na afzetten vd motor een golfje koelvloeistof uit het overdrukgaatje.
Nivo is niet te vol, dus daar kon het niet aan liggen.
Gister bij thuiskomst echter begint tijdens stationair draaien de warmtemeter te knipperen ; komt op dat moment ook weer wat koelvloeistof uit, niet veel. Van slaat gewoon aan, toch wordt motor warmer, uiteindelijk brandt ook de STOP-lamp.
Ik denk aan ontluchten ?? Zit ik dan goed ? weet alleen niet waar die punten zitten…
iemand ?
Have a break ...
Water achter je dashboard horen ‘‘spoelen’’ kan lucht in het systeem zijn maar bij mijn BX GTI werd het een koppakking vervangen
En als ie er ook koelwater uitgooit vrees ik het ergste…
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Ik vermoed dat je helaas met een kaduuke koppakking te maken gaat krijgen.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik denk hetzelfde maar een goede ronde ontluchten kan nooit kwaad. Misschien heb je geluk en zit er ergens een klein lek in het systeem waardoor lucht wordt aangezogen bij afkoeling. Lucht kan de stroming enorm belemmeren en dan loopt de boel ook warm. Dat laatste heeft uiteindelijk alsnog een lekke kop tot gevolg, dus niet mee doorrijden.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 22-06-2009
- BX Break 1.9 TRI
- Berlingo 1.6
Waar zitten die ontluchtings punten ?
Have a break ...
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Dag Don Pedro
Weet niet of koelsysteem grotendeels overeenkomt met dat van een CX want die bezit ik er 2 en heb er ook problemen mee gehad die uiteindelijk mee vielen.Bij de CX zitten de ontluchtingsnippels op de waterpomp , motorblok en sommige met een oude radiateur ook nog op de radiateur.Waterpomp en motorblok zijn met steek/ring sleutel 8 te openen.Ontluchten heb ik bij de CX gedaan met de dop van het reservoir.Motor laten warm draaien fan’s sloegen aan daarna was het even borrelen dop erop en klaar.Daarna heb ik geen last meer gehad.Bij volledig afgekoelde motor wel even reservoir nakijken en eventueel beetje navullen.Weet niet of je er bij jou BX iets aan hebt , hoop van wel natuurlijk.In elk geval succes ermee.
Groeten Patrick Kessels
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Als ik me niet vergis:
- Bovenop de lus, bij de ingang van de kachelradiateur, tegen het brandschot;
- Bij de thermostaat;
- Op de radiateur;
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Wat ook kan is dat je thermostaat blijft hangen, die zou ik eerst vervangen, die dingen zijn niet echt de hoofdprijs en kunnen voor een hoop ellende zorgen.
Goede raad is voorraad