2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Verbeteringen ventilatiesysteem
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 14 augustus 2014 12:08 PM
  [ # 16 ]

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 14 augustus 2014 12:10 PM
  [ # 17 ]

Deze wagen rijd rond in Jakarta by the way…

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 14 augustus 2014 12:10 PM
  [ # 18 ]

Das dus ALLEEN maar traffic jams en terig heet.

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 14 augustus 2014 12:20 PM
  [ # 19 ]

Enige vordering! Als ik hier mee klaar ben, dan kan ik zo bij de ESA aan de slag als satelietinpakker… Laughing

Afbeelding Bijlagen
_DSC1098.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 14 augustus 2014 12:26 PM
  [ # 20 ]

Of bij de koetjesrepen fabriek Wink

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 14 augustus 2014 06:01 PM
  [ # 21 ]

Klaar, morgen scherm er weer op en testen maar.

Afbeelding Bijlagen
_DSC1099.jpg_DSC1101.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 14 augustus 2014 08:21 PM
  [ # 22 ]

Ben benieuwd. Zie ik daar LPG injectie?

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 14 augustus 2014 08:31 PM
  [ # 23 ]

Inderdaad dampgasinjectie, zat me al af te vragen wanneer iemand dat zou zien. Laughing

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 14 augustus 2014 08:44 PM
  [ # 24 ]

Bevalt het systeem goed? Zit er ook aan te denken.

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 14 augustus 2014 08:48 PM
  [ # 25 ]

Bij een IE kun je het bestaande D-Jetronic eruit slopen. Werkt niet met standaard dampgas computers.

Mijn auto is voorzien van een Megasquirt vrij programmeerbaar systeem, triggerwiel op krukaspoelie, penbobines, injectoren en rail van CX GTI Turbo en wideband Lambdasensor.

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 14 augustus 2014 09:07 PM
  [ # 26 ]

Interessant! Heb je hier op het forum een draadje lopen over dit topic?
Mijn IE heeft al groot onderhoud nodig, luchtschuif zit ook al vast Smile
Sorry voor het off-topic.

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 14 augustus 2014 10:58 PM
  [ # 27 ]
ijcobar schreef:

Bij een IE kun je het bestaande D-Jetronic eruit slopen. Werkt niet met standaard dampgas computers.

Mijn auto is voorzien van een Megasquirt vrij programmeerbaar systeem, triggerwiel op krukaspoelie, penbobines, injectoren en rail van CX GTI Turbo en wideband Lambdasensor.

triggerwiel op de krukaspoelie ??

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 15 augustus 2014 08:10 AM
  [ # 28 ]

Foutje, bedoel op nokkenaspoelie.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 augustus 2014 11:33 AM
  [ # 29 ]

Ik herken dit “probleem” ook.
Ik praat hier over het laatste dash, of hadden we het daar allemaal over?

Rechts aan de bijrijderskant komt gewoon direct “frisse” lucht door het grote rooster.
Naar mijn idee direct vanaf de voorkant van de auto, rechtstreeks het interieur in. Ook goed te merken aan de vliegjes die daarmee naar binnen komen Wink

Links bij de bestuurder een ander verhaal.
Het kleine roostertje komt bijna altijd warme lucht uit, als je een tijdje stilstaat wordt het zelfs vrij heet. De enige manier om dit weg te krijgen is om de luchttoevoer via de hendel in het midden van het dash dicht te zetten.
Het nadeel is dat je dan bijna geen lucht meer de auto in krijgt, en in geval van regen dan ook geen ventilatie meer heb op de voorruit…
In de winter komt hier weer de meeste warmte uit om de auto te verwarmen.

Het grote rooster links snap ik nooit helemaal. In de zomer niet zo fris aan recht en in de winter komt er weer te weinig warmte uit om de auto goed te verwarmen.
Is het doel frisse lucht of verwarming?

Eigenlijk komt het er op neer, links is de warme kant van de auto, zowel in de winter als in de zomer.
Rechts de koele kant in de zomer, en in de winter eigenlijk zelfs vrij koud.

Overigens is mijn DS voorzien van een extra kraan onder de motorkap die het koelwater niet naar de radiator laat stromen. En dat werkt, want als ik de verwarming aan zet in de zomer komt er geen hete lucht naar binnen. Dus het is niet de kachelkraan die niet goed werkt lijkt me.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 augustus 2014 11:51 AM
  [ # 30 ]

Waarom bouwen jullie geen airco in je ds?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook