Deze wagen rijd rond in Jakarta by the way…
Das dus ALLEEN maar traffic jams en terig heet.
Of bij de koetjesrepen fabriek
Ben benieuwd. Zie ik daar LPG injectie?
Inderdaad dampgasinjectie, zat me al af te vragen wanneer iemand dat zou zien.
Bevalt het systeem goed? Zit er ook aan te denken.
Bij een IE kun je het bestaande D-Jetronic eruit slopen. Werkt niet met standaard dampgas computers.
Mijn auto is voorzien van een Megasquirt vrij programmeerbaar systeem, triggerwiel op krukaspoelie, penbobines, injectoren en rail van CX GTI Turbo en wideband Lambdasensor.
Interessant! Heb je hier op het forum een draadje lopen over dit topic?
Mijn IE heeft al groot onderhoud nodig, luchtschuif zit ook al vast
Sorry voor het off-topic.
ijcobar schreef:Bij een IE kun je het bestaande D-Jetronic eruit slopen. Werkt niet met standaard dampgas computers.
Mijn auto is voorzien van een Megasquirt vrij programmeerbaar systeem, triggerwiel op krukaspoelie, penbobines, injectoren en rail van CX GTI Turbo en wideband Lambdasensor.
triggerwiel op de krukaspoelie ??
Foutje, bedoel op nokkenaspoelie.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik herken dit “probleem” ook.
Ik praat hier over het laatste dash, of hadden we het daar allemaal over?
Rechts aan de bijrijderskant komt gewoon direct “frisse” lucht door het grote rooster.
Naar mijn idee direct vanaf de voorkant van de auto, rechtstreeks het interieur in. Ook goed te merken aan de vliegjes die daarmee naar binnen komen
Links bij de bestuurder een ander verhaal.
Het kleine roostertje komt bijna altijd warme lucht uit, als je een tijdje stilstaat wordt het zelfs vrij heet. De enige manier om dit weg te krijgen is om de luchttoevoer via de hendel in het midden van het dash dicht te zetten.
Het nadeel is dat je dan bijna geen lucht meer de auto in krijgt, en in geval van regen dan ook geen ventilatie meer heb op de voorruit…
In de winter komt hier weer de meeste warmte uit om de auto te verwarmen.
Het grote rooster links snap ik nooit helemaal. In de zomer niet zo fris aan recht en in de winter komt er weer te weinig warmte uit om de auto goed te verwarmen.
Is het doel frisse lucht of verwarming?
Eigenlijk komt het er op neer, links is de warme kant van de auto, zowel in de winter als in de zomer.
Rechts de koele kant in de zomer, en in de winter eigenlijk zelfs vrij koud.
Overigens is mijn DS voorzien van een extra kraan onder de motorkap die het koelwater niet naar de radiator laat stromen. En dat werkt, want als ik de verwarming aan zet in de zomer komt er geen hete lucht naar binnen. Dus het is niet de kachelkraan die niet goed werkt lijkt me.
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Waarom bouwen jullie geen airco in je ds?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste