Even stationair proefgedraaid, met motor aan weer warme lucht. Motor uit binnen de kortste keren koele lucht. Kachelhuis warmt niet meer op, dus dat is geslaagd. Maar waarom warme lucht tijdens draaiende motor, slangen zijn perfect dicht. Klep open, hee koele lucht. Raar, dus verder gezocht en gevonden!
Ik laat jullie nog even in spanning om een foto te maken…..
Totaal aantal Berichten: 25563
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Slangen zaten niet vast…?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
En mijn vermoeden is correct! Er zit een dom ontwerpfout in. Zal de foto’s even bewerken om te laten zien wat ik bedoel. Nu dus ook koele lucht met draaiende motor
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Nou wordt ik toch écht wel érg benieuwd…
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Laat maar komen die foto’s
Ik stak voor de grap mijn hand eens in de luchthapper in de bumper, warme luchtstroom….. Motor uit koele luchtstroom. Dus zaklamp er maar eens bij gepakt. Zit er een hele grote opening naast de luchthapper waar de warme lucht vanonder de motorkap geperst wordt.
ijcobar schreef:En in het midden zit een gat. Naast de luchthappers wat schuim gepropt en gat met tape gedicht en probleem opgelost.
In dat gat hoort een rubber stop
Een grote opening rechts naast de luchthapper ? Is dat bij alle wagens zo denk je ? Je had het over een ontwerpfout. En, zit dat gat dan niet ook links in de luchthapper ? volgens mij hoort daar geen gat..
Aan de passagierskant hetzelfde probleem. Dit is een derde neus trouwens.
ijcobar schreef:Aan de passagierskant hetzelfde probleem. Dit is een derde neus trouwens.
Ja ik bedoelde 3de neuzen idd. Is het dan niet zo dat er bij jou met de kap dicht, draaiende motor, en stilstaande wagen, warme lucht naar binnen stroomt ?
Als je gaat rijden zou het koeler moeten worden aangezien er dan lucht naar binnen word geperst
In dat middelste gat hoort inderdaad een rubber. Dit gat dient om de motor met de slinger handmatig te doen draaien.
Ben even gaan kijken hoe de openingen bij mijn auto zijn. En inderdaad, daar is een opening. Maar wel niet zo’n grote als bij jou. Komt er via die openingen niet gewoon koele lucht in het motor gedeelte?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Aan de passagierskant merk je dat probleem niet, geen ventilator. Zit even in de wph te kijken en tot mijn verbazing kun je de gaten zien zitten op de foto’s bij handeling DX 615-2 a.
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
SalsaChris schreef:In dat middelste gat hoort inderdaad een rubber. Dit gat dient om de motor met de slinger handmatig te doen draaien.
Nee, het gat voor de slinger zit achter de nummerplaat. Niet in de bumper.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
ijcobar schreef:En in het midden zit een gat. Naast de luchthappers wat schuim gepropt en gat met tape gedicht en probleem opgelost.
Al gereden en koele lucht gevoeld bij draaiende motor?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!