Ik heb de verdamper vervangen van mn DSuper en nu is de LPG leiding net te kort.
Nou heb ik wel LPG leiding liggen. En er zijn knelkoppelingen te koop.
Zijn er bedenkingen de leiding simpelweg te verlengen op deze wijze ?
En is zon knelkoppeling een kwestie van leiding afzagen en ertussen zetten ?












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee. Het mag officieel niet.
Idd afzagen en er tussenzetten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik heb eens nagezocht in de APK eisen, maar daar staat niets over het gebruik van knelkoppelingen in de leiding. Zou ook niet best zijn, anders kan je nooit een dualtank setup kunnen gebruiken.
Ik kwam zelf ook 15cm tekort en knelkoppeling ertussen. De auto is nu meerdere malen goedgekeurd terwijl die koppeling heel duidelijk in het zicht zit naast de verdamper.












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je mag wel koppelingen met flairs gebruiken maar volgens mij geen knel…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43343
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ijcobar schreef:
Ik kwam zelf ook 15cm tekort en knelkoppeling ertussen. De auto is nu meerdere malen goedgekeurd terwijl die koppeling heel duidelijk in het zicht zit naast de verdamper.
Zeker nog geen steekproef gehad hé?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Er zit net voor 2 jaar op wat de mijne betreft
De aansluiting van mijn verdamper werkt anders ook met knelring…..
ijcobar schreef:http://www.lpgonderdelenshop.nl/epages/61481037.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61481037/Products/026008
Is dat een knelkoppeling of heb je daar een flare apparaat voor nodig ?
De site heeft het over snijringen, dus dan is het een knelkoppeling lijkt me ?
Snijring en knel zijn hetzelfde.
Wat is het verschil met deze dan ?
De ene heeft een wartel met inwendig draad en de ander uitwendig die de snijring aandrukt.
Thanks, ja dat dacht ik al inderdaad. Toch raar dat prijs verschil dan.
Zal wel met de productie aantallen te maken hebben, de noromale knelkoppeling wordt vele malen meer verkocht.
Oh ja, die duurdere is trouwens een stuk minder lomp. Kan op bepaalde plekken wel eens handig zijn.
je mag een lpg leiding gewoon verlengen, zowel met knel als soldeer (zilver!!)
of hoe dan ook.
en ja ik heb dat ook gedaan en inderdaad ook een steekproef gehad, ik heb zelfs een t stuk in mijn logedruk leiding, zodat ik een aggregaat op lpg ook op de gastank van mijn auto kan gebruiken…
hoe denk je dat de gasleiding op de verdamper en gastank is aangesloten…inderdaad ook met knel..