Totaal aantal Berichten: 25578
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
als je motor uitvalt krijg je een hydraupneumaat niet meer de bocht om… Kan je remmen wat je wil..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10268
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
De typen met een elektrische stuurpomp wel hoor.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3438
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
bogaard77 schreef:als je motor uitvalt krijg je een hydraupneumaat niet meer de bocht om… Kan je remmen wat je wil..
Vanaf DS tot XM was de volgorde der dingen:
Eerst hobbelen,
Dan zwaar sturen, maar wel altijd sturen.
En pas heel veel later niet meer remmen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
De volgorde klopt.
Maar als je een diravi hebt kun je beter eerst een paar maanden naar de sportschool, want zonder druk ( en een diravi gebruikt veel LHM, dus die druk is snel weg) krijg je een diravi alleen gedaald als je het figuur van “Jerommeke” hebt. Uit eigen ervaring: Motor van Sm uitgevallen op testrit, denk je “OK, die sleep ik wel 3-4 km terug naar huis” over binnenwegen met lage snelheid…Die eigenaar bestuurder kan zich dat nu vele jaren later nog wel herinneren. ( O ja, remmen op de handrem, want de “remdruk” in de remaccu bewaar je natuurlijk voor een echt noodgeval). Bij een CX en een XM gaat het “iets” makkelijk omdat je meer omwentelingen hebt van links naar recht maar zonder druk is dat marginaal verschil.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 3438
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Spierballen nodig. Ja.
Maar een “dead ship” Citroen slepen? Dat is altijd vragen om moeilijkheden.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop