Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik heb vanmiddag even proefgereden in een Berlingo 1.9d uit 2000. Leuk ding met weinig km’s (+/- 170.000). Redelijk netjes, alleen doffe lak en een forse deuk in de zijdeur en wat bijbehorende schade aan het voorportier en het achterscherm. Het zag er verder niet heel dramatisch uit. Geen deuken in de dorpel of stijlen b.v.
Wat me echter meteen opviel- en daarom heb ik ‘m niet meteen meegenomen- was dat het stuur bij lage snelheid nogal slingerde. Boven ongeveer 50km/h werd het minder en bij 80 was het eigenlijk niet meer te merken.
Wat kan dat zijn? Ik dacht zelf aan de stuurbekrachtigingspomp of slechte sporing. Ik ben benieuwd naar jullie ideeën hierover ...
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 23-01-2005
- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Check 4 banden op spanning en onrondheid, wielen recht? Homokineet?
Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
het kan komen doordat de auto een tijd heeft stilgestaan. Mijn Malaga had het ook. Na de banden iets minder hard te hebben opgepompt en een km of 200 te hebben gereden was het probleem weg.
Er zaten klaarblijkelijk dus platte kanten aan een band. Wat men zegt: slingeren: voorwielen uit balans, trillen van het stuur: hoogteslag voorbanden, trillen auto: achterbanden hoogteslag.