Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009
- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
Beste mede forummers. Van mijn V6/24 type2 is de voorste h.a. klep defect. De elektro klep meet oneindig hoog.
wie kan mij helpen aan die elektroklep, of aan info, wat ik eruit kan laten,zodat de klep weer open staat. Wat mij betreft, mag hij altijd op “zacht"staan.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ik heb er wel eens een gekocht bij Bart Ebben maar misschien heeft het clubmagazijn ook wel wat liggen.
Succes
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Benieuwd waar je dat meet. Die spoeltjes gaan zelden kapot.
In de solenoids zitten diodes. Misschien heb je “de verkeerde kant om” gemeten.
Nog even proberen met de draden andersom.
Bij sommige storingen worden ze niet bekrachtigd. Indien niet geldt dat voor beide kleppen, ze worden niet afzonderlijk bekrachtigd.
Er is maar één manier: storingen uitlezen, verhelpen en resetten.
Het handigst gaat dat met de Lexia.
Er woont altijd wel iemand in de buurt met zo’n ding.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009
- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
@ JanSr: ik heb aan de connector gemeten, pootje 1 was oneindig, pootje 2 zit rond de 30 Ohm. Eerder van de week merkte ik, dat hij aan de voorkant niet meer veerde. Zaterdag heb ik de vc open gemaakt en zag, dat het printbaanje van de vn05n naar pootje 1 was weg gebrand. daar heb ik een bypass in gesoldeerd en even heeft het systeem weer gewerkt, maar nu is toch echt de spoel door. als de blus dioden door gefikt zouden zijn, had ik evengoed een waarde moeten meten, want die staan parallel met de spoel.
Maar nog even..Ik wil eigenlijk die stift of wat er ook bekrachtigd word door die solenoid eruit halen, ik weet, dat dan de HA altijd op “soft"staat, maar dat maakt me niet uit. weet je of dat kan, of dat ik een veer moet verwijderen??
groet,
Kees.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Als ik je goed begrijp heb je het systeem verneukt, en daardoor een solenoïd. Die werken nu eenmaal op pulsbreedtemodulatie en niet op constant 12 V.
Er zijn ook gebufferde VC’s in omloop. Ik heb er nog één, meen ik, in elk geval ook twee solid state relais VN 015 plus de bijbehorende diodes.
Een Forumlid haalde juist drie hydractiefblokken bij mij, terwijl hij er maar één nodig heeft.
Wat is de lol van niet hydractief rijden met een hydractieve XM?
Kortom, met een klein beetje inspanning heb je het systeem weer op gang zoals het bedoeld is.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009
- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
@ JanSr:altijd wel grappig, als er iemand meteen grof uit de hoek komt!!!hoe kom je erbij, dat ik er constant 12 volt op zet??? er loopt een print spoor van de solid state relais pootje nummer 5 naar pin nummer 1 van de connector die war stuk en heb ik met een draadje hersteld!!!! dit spoortje is weg gebrand vanwege een probleem in de solenoïd. hij heeft gewoon sluiting gemaakt of in ieder geval te veel stroom getrokken en nu is de spoel door gebrand, daarom is de weerstand waarde oneindig hoog.
De reden, dat ik geen HA wil, is het ingrijpen van het systeem, dat als je gas geeft, of de rem gebruikt, of over een drempel rijd, dat dan de vering “hard” gezet wordt.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Het sticky over de veercomputer al gelezen?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Ik snap niet zo goed waarom iemand gaat ingrijpen in het hard/zacht systeem en daarmee met je eigen veiligheid aan de haal gaat. Die harde stand zit er niet voor niets op… als hij daar te vaak in staat naar je mening kan je 2 dingen doen:
- een auto zonder HA nemen die daarop afgesteld is
- de problemen oplossen die zorgen dat hij onterecht in harde stand komt
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb 5 kleppen liggen waar vast een solenoid opzit. Verder ben ik het met matthijs en jan eens!
Jan’s perfecte XM hydractief heb ik gereden en was enorm onder de indruk van het systeem. Super! Drempels voel je niet maar een scherpe bocht neem je als een kart, waarna hij weer zacht wordt! Als het in de SM zou passen zat het er al in!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>