Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Het is hier nog vroeg en nu al reeds mooi weer hier in de Drome.
Maar bedankt en leuk dat je dat zo snel hebt gevonden.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Peter,
is dit iets:
http://www.ebay.nl/itm/CITROEN-GS-BIROTOR-CATALOGUE-PR-ETAT-NEUF-/311068854471?pt=LH_DefaultDomain_71&hash=item486d2608c7
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Visa GTI 115 schreef:
De motor hebben we ooit opgeblazen, maar gewoon een nieuwe bij Citroen in Parijs besteld.
En die kwam ook nog, verpakt in een mooi krat, GS en krat met motor zijn toen ooit zo verkocht.
Ik vroeg het al eens eerder waar is hij gebleven.
.
Ik denk bij Ruben in Herwijnen. Die heeft em jaaren in de garage gehad maar nooit gereden. Is nu doorverkocht meen ik…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Ik kan alleen maar zeggen blijf verder zoeken dat zou leuk zijn..!!
Auto met er bij een krat met hagelnieuwe 2 schijfs rotatie motor blijft apart.
Is er vast geen tweede van…??
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Ik heb in een klein automuseum in Frankrijk ook eens een birotor met daarnaast een kratje met een spiksplinternieuwe motor aangetroffen. Als het goed is heb ik daar nog foto’s van; ik zal nog een speuren of ik de plaats en de foto’s kan terugvinden.
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003
- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Ruben in Herwijnen heeft de motor later onafhankelijk van de auto gekocht en dat was bovendien een VanVeen motor, die hetzelfde hart heeft. (Als ik mij goed herinner). De auto had ie in Friesland gekocht, maar niet van Wils.
@VisaGTI115, in de Drome weet ik ook nog iemand met een Birotor…Die heeft een kapotte waterpomp.
Maar ik ben jaloers op je project, hoe lastig het ook soms zal worden…Succes!
Thierry
Je bedoeld deze?
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is die helemaal incl. dak Brun Scarabee?
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Dat was inderdaad het museum dat ik bedoelde, Bossie! Altijd leuk, zo’n kleinschalige musea.
Ik heb de eigenaar van het museum ook nog gesproken over de Birotor, en als ik mij niet vergis had hij de auto door een ruil verkregen.
Joris: Ik heb al 2 exemplaren van de 633 piece de rechange, en ook al fascicule I en II van het 620 WPH en het service bulletin van Citroen Nederland/Belgie over de Birotor uit juni 1974.
VisaGTI115: Bij de RDW staan 4 birotors in de lijst de oudste is in 1990 in Nederland op kenteken gezet. Die van jullie avontuur staat denk ik of ergens zonder kenteken, is gesloopt ( lijkt me vreemd), of is weer naar het buitenland.
To err is human, not to err is divine.
Voor zover ik het via internet kan zien zijn er 8 Nederlandse kentekens uitgegeven voor een GS Birotor.
GY-68-ST
47-YA-46
65-YA-56
YP-40-XN
65-YB-51
LL-03-HH
LF-24-RY
GD-68-FL
De bovenste 7 kentekens zijn nog bekend bij de RDW; de laatste kan ik niet meer vinden.
Eén hiervan is mij zeer bekend; dat is de LL-03-HH.
Deze zijn we in onze sleutelclub aan het restaureren in verband met brand in de motorruimte.
Het wordt helaas wel eens te warm daar in het vooronder.
Daarnaast hebben we nog een GS Birotor op Frans kenteken als donor voor de restauratie.
BFG 1301 / 1987
Citroën DS20 Pallas BVH / 1972
Citroën ID20 Super (met kofferbakverwarming) / 1970
Citroën BX Sport Pick-up / 1986
Citroën CX 25 GTi Turbo / 1986
Citroën 2CV6 / 1984
Citroën Visa Club / 1980
Volvo Amazon P221 / 1967
Citroën Berlingo 1.6 16V Multispace / 2006
Renault Twingo 1.2 16V Dynamique
Citroën C5 3.0 V6 Hdi Exclusive / 2011
Goed om te horen, er zijn er dus behoorlijk wat meer dan men denkt !
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 19-06-2007
- CX 2200 super c-matic
- CX 2400 IE Prestige Automatic RHD
Nummer vijf op dit lijstje - YB in t midden - staat overigens te koop in Friesland. ‘t is dat ik al te veel auto’s heb, maar anders..
Edit: is dezelfde als Mark Hidding hierboven bedoelt, bij Wielinga in Wommels. Was niet gereserveerd of zo, en gewoon te koop. Leuk, leuk, leuk.
‘k heb groene vingers!! En sinds kort ook rooie.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Inderdaad de GS Birotor waar ik het over had hebben we nooit op kenteken gezet.
De RDW kon deze auto toen ook niet, bestond voor hun niet
Het volgende spelletje was een type goedkeuring aanvragen, t.a.v. een kenteken.
Echter voor eigen kosten, Citroen Nederland wilde er niets mee te maken hebben.
Het waren toen echt andere tijden… helemaal t.o.v nu…
Dat is nooit gebeurd, maar rijden deed hij elke dag.
Het Franse kenteken en de platen hebben we nooit gehad omdat dat was terug gekocht
door Citroen Frankrijk.
En ook zijn er minder gesloopt dan men beweerd er zijn er ook nooit echt veel gemaakt.
En ook de nieuwprijs was nou niet bepaald aantrekkelijk. Hij was heel erg duur.
Maar het was de tijd van de oliecrisis en die heeft het hele project de das om gedaan.
De oliecrisis is voor velen een onbekend gegeven, maar had best nog al wat gevolgen in autoland.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Kijk, daar heb je een voordeeltje van de EU, nu geld als het in een ander EU land, b.v. Frankrijk toegelaten is mag het niet geweigerd worden. Wist je dat die keuringseisen als in 74 op elkaar afgestemd werden en ook erkend werden, maar het heeft nog minstens 10 jaar geduurd voordat er wat eenheid in kwam.
Toen werd er gewoon gezegd heeft geen typegoedkeuring, en de fabrikant moet dat doen, of het is een eenmalige..
To err is human, not to err is divine.