Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Rookiekorting? Klinkt als een goed plan. Voor rookies. Maar waar vind ik info?
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Er is niet heel veel kunst- en vliegwerk nodig om dit artikel te vinden . De algemene inschrijvingsgegevens vind je hier.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Touché!
lijkt me een prima voorbereiding voor ‘Torun’ en de Alpenrun. Wel eerst even de pols van mijn spaarvarken opnemen.
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Het is de laatste weken hard gegaan met aanmeldingen. De teller staat nu op 49. Er zijn ook al vijf “rookie-equipes” die van de door Garage Johan Oldenhage beschikbaar gestelde korting gebruik kunnen maken.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gisteren hebben Nel en ik deelgenomen aan de LPP. Goed op tijd aanwezig gaf ons de gelegenheid alle deelnemers binnen te zien komen. Het werd een leuke combi aan citroëns. Met uitzondering van Peter en Tjerk allemaal nieuwe gezichten. Heel leuk.
Na een goede uitleg over de verschillende navigatietechnieken, het was wel jammer dat de geluidsinstallatie niet optimaal was, volgende een lunch en maakte iedereen zich op voor de start. Wij hadden nummer 24, dus vertrokken om 12.54.
Over het rijden van de etappe kunnen we kort zijn. Dat viel ons hartstikke tegen. We hadden vaak geen idee wat we aan het doen waren. De eerste controlepost, de dames, stond links van de weg. Da was nie goe. Gelukkig waren ze druk bezig met een equipe, dus zijn we er in onze minder opvallende Xantia langs gereden en verderop gekeerd. Gelukkig kwamen we af en toe nog wel een letter of onbemande stempelpost tegen, dus zaten we soms op de goede weg. Het visgraatje was een drama, want als je niet op de goede plek start weet je het wel. Met 6 letters en 1 stempel haalden we net op tijd de finish. Een top 10 klassering was buiten beeld geraakt. Met 3100 strafpunten werden we 1 na laatste. Er was nog wel 1 equipe slechter met 4100 strafpunten, dat was Rens met zijn maat Arjan en die waren helemaal niet gestart. Gedesilussioneerd dropen we af. De CP slaan we dit jaar over.
Volgend jaar gaan we de LPP opnieuw doen, met de kennis en ervaring die we gisteren hebben opgedaan kan het alleen maar beter gaan.
Organisatie en deelnemers bedankt.
Jan en Nel
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Ha Jan en Nel, voor een eerste keer is het hartstikke goed dat jullie een equipe achter jullie gelaten hebben!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
LOL Rens.
En J & N, alle begin is moeilijk, de aanhouder wint, meer gemeenplaatsen kan ik even niet verzinnen.
Adri
P.s. Equipe nr. 12 deed ook voor het eerst mee, is als 12e geëindigd en die krijgen gelijk praatjes en verbeelding. Dat is ook niet goed.
Adri
KIA Ceed Break 1,6GDI PHEV
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
De winnaar van de LCP 2015 heeft zich duidelijk afgetekend.
Maar voel geen druk Ruut en Leon, totaal niet!
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
van de voorpagina
Le Citron Pressé 2015: sfeer en sportiviteit
Regen en zon, asfalt en kasseien, modder en stof, toer en sport, klassementen en klassementsopschuddingen. Le Citron Pressé 2015 heeft al van alles gezien, maar morgen kan er nog veel gebeuren. Dan rijden de deelnemers vanuit Noordwest-Frankrijk terug naar Veldhoven bij Eindhoven en mogen zij hun Belgische kaartleeskunsten tonen.
Le Citron Pressé is dit jaar op woensdag in Veldhoven gestart en eindigt daar zaterdagavond ook. Op woensdag voerde de proloog via een redelijk rechte lijn naar Noyelles-Godault bij Lens. Waar Michelin in België nog de compacte dorpskernen uit de jaren ’60 toont, is in werkelijkheid alles aan elkaar vastgegroeid. Soms ontbreken zelfs de plaatsnaamborden, zodat je nauwelijks merkt dat je het ene dorp uit- en het andere ingereden bent. Samen met het drukke verkeer zorgde dat voor een lange dag.
Op donderdag reden de deelnemers een lus naar het oosten, zodat de sportklasse kon genieten van de kasseistroken die tijdens Paris-Roubaix voor een schifting in het peloton zorgen. Bij Le Citron Pressé viel die schifting nog mee, zelfs ondanks de noviteit van een “zelfstartende regelmatigheidsetappe”. Die zorgde wel voor wat extra uitdaging, maar werd uiteindelijk toch door iedereen tot een goed einde gebracht.
De lus van vrijdag voerde naar de kust, naar Cap Hornu bij St.-Valéry-sur-Somme. De route voerde langs ontelbaar veel militaire begraafplaatsen uit de Eerste Wereldoorlog; sommige verstillend sober, andere ongepast protserig. Terwijl de navigators op hun kaarten staarden, zagen de piloten tussen het speuren naar de controlebordjes door ook loopgraven, abdijruïnes, moerasgebieden en schitterende, golvende landschappen.
De timing van de etappes past dit jaar perfect: pittig, maar niet onmogelijk. Dat leidt tot een sportieve en toch ontspannen sfeer. Wellicht zorgt dat er ook voor dat de chauffeurs hun materiaal ontzien. Er is nog niets kapotgegaan wat de ANWB Wegenwacht niet kon repareren.
Na twee rallydagen liggen de aantallen strafpunten van veel equipes nog dicht bij elkaar. Op zaterdag kan het klassement dus nog flink door elkaar geschud worden. Wie houdt zijn ogen het best gefocusseerd op de gele controlebordjes? Wie herkent de specifiek Belgische ruimtelijke ordening in de ogenschijnlijke wanorde? Wie gaat er met de beroemde wisselbeker naar huis en wie met de rode lantaarn? Pas morgenavond zijn de antwoorden op al deze en nog vele andere vragen bekend. Nu is al bekend dat de twaalfde editie van Le Citron Pressé een bijzonder goed geslaagde is!
tekst en foto’s: RensKorevaar
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Wat een geweldige dagen waren het weer. Ongelofelijk dat er in 4 dagen zo keihard wordt gewerkt door organisatie en deelnemers (en Thijs en Yuri natuurlijk) en dat er toch een super relaxte en gezellige sfeer ontstaat.
Voor het volgen van de Rally zal je echt een FaceBook account moeten aanmaken, waar vooral de plaatjes van WW-Eend een mooi beeld schetsen.
Elk jaar komen wij een stapje dichter bij de eindoverwinning. We zijn nu op de 23e plaats geëindigd, dus binnen 25 jaar moet dat gaan lukken.
Adri
KIA Ceed Break 1,6GDI PHEV
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Breeze schreef:
Elk jaar komen wij een stapje dichter bij de eindoverwinning. We zijn nu op de 23e plaats geëindigd, dus binnen 25 jaar moet dat gaan lukken.
Adri
Dan krijg je vast en zeker de “Prix d’endurance”!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7800
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Zelfs daar heb ik nog niet kunnen ontcijferen wie de winnende equipe is geweest!
Hoe dan ook, volgend jaar ben ik er weer bij
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wij als deelnemers ook niet, zover ik weet is Yuri met de eerste prijs uit de sport klasse naar huis gegaan
Maar Astrid en Bas met de rode DS break hadden de minste strafpunten, en hebben de rally heel goed gereden!
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Wij als deelnemers ook niet, zover ik weet is Yuri met de eerste prijs uit de sport klasse naar huis gegaan
Correctie
De Citron Pressé is gewonnen door Bas van der Bie en Astrid van Gogh, die wonnen omdat de heren Heuff/Kolkman kwamen te staan met een lekke retourslang van de hd-regelaar. Het wegenwachtteam heeft die slang in rap tempo vervangen, maar helaas heeft dat geintje er voor gezorgd dat ze hun eerste plaats kwijt waren. Van der Bie/Van Gogh wonnen dus, maar vonden dat Heuff/Kolkman éigenlijk hadden moeten winnen en gaven hun prijs dus alsnog aan Heuff/Kolkman.
En toen kwam het:
Heuff/Kolkman hebben vervolgens de prijs, de citruspers van Stark, aan het wegenwachtteam opgedragen. De prijs krijgt dus een eervolle plaats op het wegenwachtstation ‘t Harde, de thuisbasis van de Wegenwachteend. Want, deze prijs, daar hebben ALLE pressé wegenwachters aan meegewerkt de afgelopen jaren
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Idd de prijs werd 2x doorgegeven