1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
De GS 1220 Club break van DriverD
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 08 september 2014 02:33 PM

Een tijdje geleden kreeg ik van een GS-vriend een tip: Er stond een GS break te koop. Ik antwoordde dat ik weinig belangstelling had, al auto’s genoeg immers. De vriend stuurde toch een aantal foto’s en een beschrijving. Auto van 1974, nette staat, LPG erin, 5-bak ingebouwd (op een nette manier), trekhaak, schuif/kanteldak (elektrisch), hoedenplank (was een accessoire). Origineel Nederlands kenteken.
Auto had rondom remschijven en -blokken nodig, een achterwiellager en nog wat klein werk om door de APK te komen. Toch maar eens gaan kijken, proefrit gemaakt. Auto reed heel goed, op benzine en op LPG. Hoefde niet de wereld te kosten. Meteen maar gekocht dus. Nog steeds blij mee.

Plaatjes:

Citroen!

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 08 september 2014 03:17 PM
  [ # 1 ]

Mooie wagen! mag dat wel, wit en zonder stootstrips, komen de lijnen mooier uit

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1337
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 08 september 2014 04:05 PM
  [ # 2 ]

Mooi zeg. Mijn eerste echte auto was ook een vierenzeventiger GSpécial Break 1222 cm3.

Istietekoop?

Adri

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 september 2014 04:22 PM
  [ # 3 ]

Nog zo’n mooie break!

Enige nadeel is het plaatsen van de vulnippel in het plaatwerk, maar ja de opties zijn ook beperkt.

Houd hem netjes, ook een nette GS break zie je nog maar weinig.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 september 2014 04:27 PM
  [ # 4 ]
DriverD schreef:

5-bak ingebouwd (op een nette manier)

Dat is een enorm groot pluspunt. Mijn 73’er 1220 had dat schriele 4-bakje en man wat is dat afzien! 5000 toeren bij 120…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 08 september 2014 09:01 PM
  [ # 5 ]

Prachtige GS! Veel rijplezier ermee. Ik snap nu dat de gele X2 moet wijken….

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 09 september 2014 01:26 PM
  [ # 6 ]

jaloers!

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 09 september 2014 04:56 PM
  [ # 7 ]

Heren, bedankt voor de leuke reacties.
@Breeze: Deze auto is niet te koop. We rijden er zelf te graag in. Smile
@Arjan Verkade: Vulnippel had ik zelf ook niet op deze plaats gezet als ik de LPG ingebouwd had. Onder de bumperhoek kan ook namelijk.

Citroen!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 september 2014 06:24 PM
  [ # 8 ]

Vaak is er idd met wat moeite wel een alternatief te vinden.

Maar ja, je kan niet alles hebben Wink

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 10 september 2014 12:05 AM
  [ # 9 ]

Ik meen dat ik ‘m al zag staan. Mooi ding! En een break is altijd handig.

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 10 september 2014 05:01 PM
  [ # 10 ]

Trouwens, een elektrisch schuifdak, dat lijkt me heel bijzonder. Is dat ook later ingebouwd?

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1337
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 10 september 2014 05:59 PM
  [ # 11 ]

Dat moet haast wel, want in die tijd was een elektrisch schuifdak nog zeer ongebruikelijk en zeker een schuif/kanteldak. De mijne had een Coenen-patent schuifdak. Met een handvat trok je hem zo naar achteren en ook weer naar voren. Simpel en failsafe/studentproof. Daarna moest alles zonodig met zwengels en later met storingsgevoelige E-motortjes.
Dezelfde domme evolutie als bij de bediening van de stoelen/rugleuningen.

‘k Ben niet tegen vooruitgang, als het maar geen verandering is, grrrr.

Adri

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 10 september 2014 06:02 PM
  [ # 12 ]

wauw wat een plaatje! Heel veel kilometers rijplezier Wink

doei

Profiel  
 
wisizu
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 399
Geregistreerd: 08-08-2010

- Berlingo Multispace. 1.6-16V
Gepost: 10 september 2014 06:10 PM
  [ # 13 ]

Breeze, ik ben het helemaal met je over die doorgedraaide elektrificering, een bron van problemen, die moeilijk en/of duur te herstellen zijn.
Liever degelijk mechanische en handmatig !

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 10 september 2014 07:59 PM
  [ # 14 ]

Erg mooi zo’n witte break Wink precies de mijne, en ook nog op lpg. Gs-en doen t perfect op lpg.
Ik had ooit een 90-BU-21 oldtimer, uiteraard ook uit ‘74.
Wat voor n bekleding heb jij?

Gr. Wim.

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1337
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 10 september 2014 08:58 PM
  [ # 15 ]

Dit was mijn 18-NF-88. Gekocht in ‘76 en gebruikt als trouwauto in ‘79. Het regende die dag, anders waren we op de tandem naar het gemeentehuis gegaan.
Those were the days.

Adri

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook