In navolging van http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/225761/
Ik heb een Mehari op het oog, vanuit het zuiden van Frankrijk.
Zou goed zijn, geen overdreven roest, geen olielekage, wel hier en daar barstjes in de plastiek (vooral dashbord), bache zou goed zijn.
Ik heb hem zelf nog niet gezien, foto’s krijg ik binnenkort
Alleen de vraagprijs lijkt me hoog, 6000€
Kunnen jullie die ABCD prijzen bij benadering ook op een Mehari plakken?
A= restauratie object, geen geldige APK
B= Rijdend, geldige APK maar niet opgeknapt (en dus waarschijnlijk werk aan de winkel)
C= Rijdend, geldige APK, gedocumenteerd onderhoud, niet smetteloos maar wel goed bijgehouden of gerenoveerd (< 5 jr bijv)
D= concoursstaat, smetteloos
Is er verschil in de prijzen naargelang bouwjaar? sommige meer waard, of net niet?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Belangrijkste bij een Mehari is dat er geen roest in het buizenframe en chassis zit ,
zeker voor Belgie is de staat van het chassis heel belangrijk !!
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Maar je mag hier toch een ander chassis steken toch?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Tja 6000 is in frankrijk inmiddels niet eens zo heel veel geld meer voor een mehari.
Denk een wrak inmiddels 2000 rijdend maar knutsel rond 4,5. Bruikbaar rond 6
en mooie boven de 8000. Concours is nog wel meer.
Ja een paar fotos zou helpen!
Niet overdreven roest klinkt vaag als ik eerlijk ben.
Maar precies, staat van het chassis en het subframe.
Buizenframe gaar, kan je aan de slag.
Schijfremmen is over het algemeen ietsje meer waard. Veel trommels zijn al omgebouwd.
Vier zitter ook echt duurder.
Orginele azuur is ook echt duurder.
LET OP: Dat het chassisnummer nog orgineel is. Anders is de RDW een ramp
Maar zuidfrans, dan kan het het chassis nog goed zijn.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik sta ook niet te kijken van een vraagprijs van 6000. Het meeste van wat ik de afgelopen jaren gezien heb onder de 5000 euro was niet zo heel erg geweldig als men beweerde. Vanaf 8000 moet je wel een mooie kunnen vinden inderdaad. Een knappe Mehari voor weinig, dat is al lang geleden….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
paso schreef:Maar je mag hier toch een ander chassis steken toch?
Ja geen probleem , moet wel met de juiste atesten zijn !!
Dus geen Frans supergoedkoop chassis , want daar is het chassis een gewoon wisselstuk , zonder enig papiertje .....
En dat buizenframe is ook nieuw te krijgen , maar dat kost wel heel veel geld .
Dus dan wordt het een heel duur autotje ......
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Even gekeken :
chassis 900 Euro , plus Belgisch attest
buizenframe voorste deel 800 Euro , achterste deel nog eens 800 Euro ......
en dan begin je nog maar pas .
Op de Beurs in Brugge begin dit jaar is een totaal gerestaureerde verkocht voor ik dacht 12500 Euro
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Vorig jaar op vakantie in de Dordogne de nodige Mehari’s te koop zien staan bij een lokale garage. Prijzen van 9500 tot 12000 euro.
DSC_2117 by janbos1976, on Flickr
DSC_2116 by janbos1976, on Flickr
DSC_2118 by janbos1976, on Flickr
DSC_2119 by janbos1976, on Flickr
DSC_2120 by janbos1976, on Flickr
DSC_2120 by janbos1976, on Flickr
wbogaerts schreef:Even gekeken :
chassis 900 Euro , plus Belgisch attest
buizenframe voorste deel 800 Euro , achterste deel nog eens 800 Euro ......
en dan begin je nog maar pas .
Op de Beurs in Brugge begin dit jaar is een totaal gerestaureerde verkocht voor ik dacht 12500 Euro
Walter
Ook even gezocht, chassis wat origineel mag genoemd worden maken (verkopen) ze in Tienen voor 1600, galvanisee met attest en ingeslagen nummer. buizenframe ook galvanisee 2600
gaat nog 30% clubkorting af, welke club zie ik niet direct
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Maar ik wil het topic ook open trekken voor andere vermits die ik mogelijk in het vizier heb tot hier toe nog altijd vaag is.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Als ze in Belgie zien dat je een galva chassis heb is het afgekeurd ( warmtebehandeling mag niet )
Eigen clubje eenmalige bijdrage en dan krijg je korting .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
wbogaerts schreef:Als ze in Belgie zien dat je een galva chassis heb is het afgekeurd ( warmtebehandeling mag niet )
Eigen clubje eenmalige bijdrage en dan krijg je korting .
Walter
Oeps is een jaarlijkse bijdrage : http://citroparts.com/join.html
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Zelfde pas als van mehari club cassis. Ook wel MCC genoemd.
Maar die pas heb je er rap uit.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980