Da’s inderdaad mooi spul!
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen















Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Ik heb gemerkt dat de lichtintensiteit vrij precies komt in combinatie met de lichtdoorlatendheid van de glaasjes. Initieel had ik ook te felle lampjes en dat was vooral ‘s avonds storend. In een paar iteraties hebik andere weerstanden met grotere elektrische weerstand toegepast. Ik vrees dat zo’n lampje niet aan te passen is, hooguit door toepassen van een glaasje met andere lichtdoorlatendheid.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
bogaard77 schreef:
3 dollar..
en 16 dollar verzendkosten (minimaal) is toch gewoon T10 wat er in zit ??
zou ik voor deze gaan: http://www.miniinthebox.com/nl/t10-1-5w-wit-licht-led-lamp-voor-in-de-auto-12v_p513560.html
82 eurocent
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
De lichtintensiteit en de lichtdoorlatendheid moeten inderdaad matchen. Anders krijg je te flauw of te fel licht.
Iets anders is dat het glaasje voldoende difuus moet zijn, anders zie je een lampje aan de achterkant.
Ik heb (op goed geluk) non transparant plastic van een olie en kvs busjes van eurol gebruikt. Die had ik nog liggen in groen (lhm) en blauw. Voordeel is dan dat het lekker difuus is en je geen lampje ziet maar een vrij gelijk verlicht schotje.
Hier het resultaat.












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Lijkt me best netjes zo!
Al heb ik het zelf het idee dat het lampje van het dimlicht (en dacht ook groot licht) minder fel is als bijvoorbeeld die van de knipperlichten en de rode lampjes. Dit om verblinding savonds te voorkomen.
Maar dat kan ook aan mijn exemplaar liggen.
Arjan, wel iets minder fel dan bijv het oliedruk lampje. Maar weer wat feller dan de lampjes van het knipperlicht. Maar das waarschijnlijk omdat de glaasjes van de knipperlichten ook lichtelijk donker beginnen te worden door warmte.
Maar ietsje minder fel is best mooi hoor, want het zijn toch lampjes die blijven branden tijdens het rijden. Dan moet het niet zo fel zijn naar mijn smaak.












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja, daarom vraag ik me af of dat in het oorspronkelijke ontwerp zo bedoeld was, want bij mij zijn ze stukken minder fel dan de groene knipperlichten. Komt prettig over in elk geval.














































Totaal aantal Berichten: 43343
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:
Al heb ik het zelf het idee dat het lampje van het dimlicht (en dacht ook groot licht) minder fel is als bijvoorbeeld die van de knipperlichten en de rode lampjes.
Klopt, er hoort een soort filtertje achter.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Toch mooi dat ze over zulke details nagedacht hebben
maxcitro schreef:De lichtintensiteit en de lichtdoorlatendheid moeten inderdaad matchen. Anders krijg je te flauw of te fel licht.
Iets anders is dat het glaasje voldoende difuus moet zijn, anders zie je een lampje aan de achterkant.Ik heb (op goed geluk) non transparant plastic van een olie en kvs busjes van eurol gebruikt. Die had ik nog liggen in groen (lhm) en blauw. Voordeel is dan dat het lekker difuus is en je geen lampje ziet maar een vrij gelijk verlicht schotje.
Hier het resultaat.
Max, hoe krijg jij het voor elkaar groot- en dimlicht tegelijk te laten branden ??
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas





















Totaal aantal Berichten: 2134
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Door de lichtstengel in te drukken geloof ik….het ding kan draaien, naar voren en naar achteren bewegen en ingedrukt worden.












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee. het indrukken zet de verstralers aan als het grootlicht brandt. Het groene lampje gaat aan als je stadslicht aan gaat. Groen brandt altijd..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>















Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Blauw is lichtschakelaar geheel doordraaien en naar je toe trekken (continu) OF richtingaanwijzer stengel richting dashboard drukken (licht-signaal).
Diffuus maken van de glaasjes kan trouwens ook door ze een beetje op te schuren aan de achterkant.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
bogaard77 schreef:Nee. het indrukken zet de verstralers aan als het grootlicht brandt. Het groene lampje gaat aan als je stadslicht aan gaat. Groen brandt altijd..
Mooie lampjes, Bogaard !
Moet je dan groene en blauwe lampjes gebruiken, of gewoon de witte ?
Als je die daar bestelt, gewoon thuis bezorgd ?