oke mooi..bedankt voor jullie reacties Rob en Tinne…het gaat mij de h7 lamp te vervangen…bedoel jij simpel, in de vorm van gewoon trekken en dan komt de lamp los of moet je net, als boekje zegt, naar boven en dan komt ie los…wil weten of je nog een speciale draai of iets dergelijks moet doen om de lamp los te krijgen…heb beetje trauma van mn vorige auto overgehouden van lampen vervangen, dit was opel astra sportstourer, wat een hel was dat om die lampen los en vast te krijgen, zonder dat je iets kapot maakt…
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 24-06-2011
- C5 Aircross 130
- 2CV AZ 4 BL
Ik heb de lampvoet tussen 2 vingers iets bewogen, kwam vlot los van het lamphuis. Ik was verbaasd dat t zo soepel ging. Toen lamp met stekker/draad er uit, stekker los, op nieuwe lamp en nieuwe lamp vast klikken. ☝ Wel er op letten, dat het vierkantje nokje van de lamp recht naar boven wijst. 👍
Huidig bezit: 2cv4 1970, C3 Aircross Shine 110 S&S [aug.2018] en DS3 1.2 Pure Tech van echtgenote [feb.2017]
Voorheen gereden: 2cv4, Simca 1307S, GSpécial, diverse AX-en [TRS, TRE, GT-Volcane, Furio], Saxo 1.6i VTR, Berlingo 1.9D 600, C5 Ph1 1.8i LP Break, Xsara Picasso 1.8i Attraction, C5 Ph2 2.0i Break Caractère, DS3 1.6 e-Hdi, C4 Cactus Shine 110S&S.
Voorheen “voor erbij” gehad: 2cv6 [bj.1984], GSpécial 1015 Break [bj.1976, eigen import uit Fr.]
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 24-06-2011
- C5 Aircross 130
- 2CV AZ 4 BL
Ik heb de lampvoet tussen 2 vingers iets bewogen, kwam vlot los van het lamphuis. Ik was verbaasd dat t zo soepel ging. Toen lamp met stekker/draad er uit, stekker los, op nieuwe lamp en nieuwe lamp vast klikken. ☝ Wel er op letten, dat het vierkantje nokje van de lamp recht naar boven wijst. 👍
Huidig bezit: 2cv4 1970, C3 Aircross Shine 110 S&S [aug.2018] en DS3 1.2 Pure Tech van echtgenote [feb.2017]
Voorheen gereden: 2cv4, Simca 1307S, GSpécial, diverse AX-en [TRS, TRE, GT-Volcane, Furio], Saxo 1.6i VTR, Berlingo 1.9D 600, C5 Ph1 1.8i LP Break, Xsara Picasso 1.8i Attraction, C5 Ph2 2.0i Break Caractère, DS3 1.6 e-Hdi, C4 Cactus Shine 110S&S.
Voorheen “voor erbij” gehad: 2cv6 [bj.1984], GSpécial 1015 Break [bj.1976, eigen import uit Fr.]
inderdaad beetje friemelen en en naar achtere trekken, appeltje eitje
Vandaar mijn verwarring….de een wel en de ander zonder klem
De foto van de verkeerde lamp
vandaag de standaard h7 vervangen door h7 whitevision van Philips…het licht is nu meer eenheid met de led dagrijverlichting…en idd een piece of koekie om ze te vervangen, deden alle automerken dit maar zo, zoals citroen met zn lichten op de cactus…bedankt nog voor jullie reakties, toch wat aangehad tijdens het vervangen
op naar de volgende stap xenon
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 24-06-2011
- C5 Aircross 130
- 2CV AZ 4 BL
Hallo allen, ik heb tot vorige week 5 weken met xenon gereden, beviel erg goed.
Maar vorige week donderdag bleef ineens mijn linker DRL branden. Kon niet zo snel vinden, waar de stekker los te halen, stond ook niet in de zekeringstabel vermeld. Citroën Assistance gebeld, hulpdienst kwam vlot [na eerst tel. instructie om de accu los te halen, even wachten en weer vast, nee, de DRL brandde weer continue. Hulpdienst heeft de DRL los gehaald [2 bouten los en op z’n kop was de stekker wel makkelijk los te halen ... ].
Dealer kon het niet snel vinden, bleek er inwendige kortsluiting in de BSI te zitten. Netjes door dealer vervangen. Dealert zegt, dat de BSI continue spanningen en spanningswisselingen meet en de Xenon kán een rol gespeeld hebben [niet zeker dus].
Maar mijn vraag is eigenlijk, is dit toeval of kan dit te maken hebben met de aftermarket Xenon. Alle verlichting is nu weer origineel en ik durf de xenon eigenlijk niet meer te plaatsen.
Wie weet meer ?
Huidig bezit: 2cv4 1970, C3 Aircross Shine 110 S&S [aug.2018] en DS3 1.2 Pure Tech van echtgenote [feb.2017]
Voorheen gereden: 2cv4, Simca 1307S, GSpécial, diverse AX-en [TRS, TRE, GT-Volcane, Furio], Saxo 1.6i VTR, Berlingo 1.9D 600, C5 Ph1 1.8i LP Break, Xsara Picasso 1.8i Attraction, C5 Ph2 2.0i Break Caractère, DS3 1.6 e-Hdi, C4 Cactus Shine 110S&S.
Voorheen “voor erbij” gehad: 2cv6 [bj.1984], GSpécial 1015 Break [bj.1976, eigen import uit Fr.]
heb mijn xenon er nu 4 maanden inzitten en (nog) geen problemen. kan me niet voorstellen dat de xenon een storing veroorzaakt op de DRL leds eerlijk gezegd
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 24-06-2011
- C5 Aircross 130
- 2CV AZ 4 BL
Hallo San,
Ik weet er te weinig van om iets gefundeerts over te zeggen. Ik las overigens, dat jij en Tonino 35W xenon hebben geplaatst. Wat was de overweging in plaats van 55W ?
Huidig bezit: 2cv4 1970, C3 Aircross Shine 110 S&S [aug.2018] en DS3 1.2 Pure Tech van echtgenote [feb.2017]
Voorheen gereden: 2cv4, Simca 1307S, GSpécial, diverse AX-en [TRS, TRE, GT-Volcane, Furio], Saxo 1.6i VTR, Berlingo 1.9D 600, C5 Ph1 1.8i LP Break, Xsara Picasso 1.8i Attraction, C5 Ph2 2.0i Break Caractère, DS3 1.6 e-Hdi, C4 Cactus Shine 110S&S.
Voorheen “voor erbij” gehad: 2cv6 [bj.1984], GSpécial 1015 Break [bj.1976, eigen import uit Fr.]
55w xenon mag volgens mij niet gevoerd worden op nl wegen, is te veel licht, en 35 w geeft ook meer dan genoeg licht
Het verschil in kleur licht vind ik een beetje storend maar na jaren Xenon dimlicht mis ik wel een beetje de hoeveelheid licht waaraan ik gewend was. Volgende week laat ik dan ook maar xenon-dimlicht monteren en gelijk witte LEDs voor het stadslicht.
Ben benieuwd naar de lichtopbrengst.
lichtopbrengst is echt magisch met xenon, rijdt in de inmiddels gelukkig achter ons liggende donkere dagen super
albveld schreef:Ik heb LED’s in de kentekenplaatverlichting gezet, stuk feller en witter. Ik vind het beter passen bij zo’n moderne/futuristische auto en ik vind het gewoon mooier. Lichtopbrengst is ook duidelijk meer, tijdens het rijden in het donker zie je het duidelijk op straat achter de auto. Helaas is het niet voldoende om een betere werking van de achteruitrijcamera te bewerkstelligen ...
Ik heb deze LED’s er nu in, passen precies achter het glaasje en geven dus mooi licht: KLIK.
Foto in het donker is niet optimaal, maar zie onderstaand.
Ik kwam al een ander topic (http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/228003/#1902071) tegen over de kwaliteit (gebrek aan) van deze ledlampen.
Want ook bij mij knipperen ze…....en worden ze ook wel erg warm.
Goedkoop is duurkoop dus.
Iemand een alternatief waar jezelf de ervaring mee hebt dat ze het nog steeds doen?
Dat is inderdaad mijn Cactus, ik heb mij zelf ook vergaloppeerd aan die LED-jes. Goedkoop is duurkoop, laten we maar zeggen. Sindsdien heb ik DEZE LED’S erin en die werken prima. Ze geven ietsje minder licht en zijn flink duurder, maar ik had ze nog liggen van een vorige auto. Mijn ervaring met LED-jes is dat duurder wel beter is ... Deze zitten er nu ongeveer 15.000km in en zijn onveranderd qua licht, geen flikkeringen etc.