Volgens de dealer is er nog geen kwalitatief goed alternatief voor de mistlampen in 6000k. Er is wel wat aanbod uit Azië, waar ze de levertijd en kwaliteit niet van kennen. Dat is dus geen optie.
Ze gaan het alsnog proberen voor elkaar te krijgen voor afleverdatum 1 mei, via Brezan. Brezan ziet nog mogelijkheden, namelijk.
Mocht ik meer nieuws hebben, dan meld ik mij weer, maar dat is niet op korte termijn.
- Life goes too fast to drive slow -
Zijn de mensen die xenon ingebouwd hebben hier nog steeds blij mee? En werkt het storingvrij?
Ik zie graag jullie ervaring, ook in combinatie met start stop.
Helaas net vernomen dat mijn Cactus met zijn originele mistlampen wordt afgeleverd vrijdag, dus zonder gewenste nieuwe lampen in de kleur 6000k, zoals mijn inbouw Xenon. De dealer heeft geen goed en betrouwbaar alternatief kunnen vinden (via een gerenomeerd leverancier). Erg spijtig…
Tot op heden geen spijt gehad van de Xenon, een stabiel en storings vrij systeem die nog geen enkele keer tot frustratie heeft gezorgd. Een mooie krachtige licht straal tov de standaard H7 pitjes. Ook van de tegenliggers, tot nu toe geen enkele sein waarschuwing ontvangen. Start Stop heeft er volgens mij geen invloed op, ik zou eerder verwachten met het automatische inschakelen van de lampen ( indien dit een optie is op de uitvoering ).
He T.A.F.
Goed om te lezen. Weet jij ook wel merk ze er bij jou ingezet hebben? En heb jij wel of geen automatische lichten?
Merk weet ik niet, maar is geen Pilot. Ik heb automatische inschakeling van de lampen, geeft geen problemen. Echter zet ik hem meestal zelf in de aan of uit stand ,om onnodige korte in / uitschakeling ( bij inrijden tunneltjes of bij avondschemering ) te voorkomen en daardoor de lampen / ballasten te sparen.
Totaal aantal Berichten: 133
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 VTI 82 MAN FEEL
Heb ook aanvraag gedaan.
Het zijn deze
# HID Xenon Kit H7 Digital 6000k/8000k € 120
# Montage € 40
Ik heb van Skyxenon in Rotterdam, een offerte voor €149 incl montage en type R lampen (speciaal voor later inbouw dan heb je toch een goed lichtbeeld en verblind je je tegenligger niet). op hun facebook pagina zie je dat ze al een keer een cactus gedaan hebben.
Ik heb bijgevoegde lampen gevonden op Ebay, alleen weet mijn dealer niet zeker of dit past in mijn Cactus.
Kan iemand mij bevestigen of dit past of niet?
Weet iemand zeker of dit wel of geen storingen kan geven?
Mijn digitale Xenon is 6000k, vandaar dat ik deze kleur ook in mijn mistlampen wil laten monteren (5000k mag ook).
De kosten voor montage heb ik al gekregen van de dealer, alleen niet de garantie dat ze passen.
Iemand hier wel een verlossend antwoord en/of een tip voor de juiste led verlichting?
Volgens mijn dealer is de exacte code van de verlichting: PSX-24W-BULB
Totaal aantal Berichten: 562
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Ik kan wel begrijpen waarom de dealer wat huiverig is of het wel of niet gaat passen. Een reguliere PS(X)24W halogeen mistlamp is qua lamp zelf relatief klein (zie afbeelding hieronder), maar die LED-variant lijkt mij aanzienlijk langer waardoor het nog maar de vraag is of het in de behuizing van de Cactus gaat passen.
Helder verhaal… Dat is dus gewoon proberen..
En qua storing? Weet jij of de mistlampen via een Canbus systeem gaan?
Totaal aantal Berichten: 562
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar ik verwacht dat ook de mistlampen via Canbus communiceren met de board computer.
Mijn dealer gaat het nog even uitzoeken m.b.t. het canbus systeem.
Een storing vind ik het ook niet waard.
Had wel gehoopt op wat meer alternatieven via het forum?!
Totaal aantal Berichten: 133
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 VTI 82 MAN FEEL
Ik heb xenon look lampjes liggen. Maar ben er nog steeds niet aan toe geraakt om deze te steken.
Beetje luiheid en de moeilijke bereikbaarheid van de mistlampen.
Welke kleur hebben deze dan? Heb je een plaatje van de lampjes (merk etc).
Weet jij wel al zeker dat deze passen en geen storing geven?
Als dezelfde in 5000k of 6000k te krijgen zijn, dan bestel ik ze ook en laat ik ze wel inbouwen door de dealer.