Ik ga de GS van Driver d kopen.
Ben nu op de rdw site aan het kijken voor een exportkenteken maar geraak er niet aan uit.
1é ; Kan ik zo’n kenteken bekomen op een RDW Keuringsstation (denk dat Arnhem dan het dichtsbij is)
Of moet ik naar RDW-kantoor? (zal dan Den Bosch zijn)
2é ; ik betaal de auto en neem welke papieren mee naar de RDW? Moeten de nummerplaten ook ineens mee?
3é ; moet de verkoper mee naar de RDW?
4é ; Ik moet het kenteken niet op voorhand aanvragen maar gewoon de dag zelf mijn beurt afwachten en kenteken aan het loket vragen?
5é ; verzekering neem ik ook daar?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die regeling is veranderd:
http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Uitvoeren.aspx
http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Uitvoerkenteken.aspx?path=Portal/Particulier/Auto/Uitvoeren
http://www.vwe.nl/Diensten-Producten/Export/Particulieren/Kentekenplaat-voor-export.aspx
Je kunt het ook bij het GWK regelen:
http://www.gwktravelex.nl/NL/For-Individuals/Overige-diensten/Auto-export/Uitvoerkenteken/
Wat mij trouwens benieuwd: hoe ga je die wagen met de NL lpg installatie in BE invoeren en er een BE plaat voor krijgen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Die LPG zaak is wat gemakkelijker geworden:
Van de GOCA :*******
Opgelet ! Voor voertuigen ingevoerd uit lidstaten van de Europese Economische Ruimte:
De LPG-installatie mag gemonteerd worden door een buitenlandse installateur. Voor voertuigen met een LPG-installatie uitgerust na 1 juli 2001 moet het voertuig in het bezit zijn van een buitenlands inschrijvingsbewijs met de vermelding “LPG”, of indien dit niet het geval is, dan moet de invoerder het inschrijvingsbewijs uit de lidstaat voorleggen dat bevestigt dat de LPG-installatie voldoet aan de R-6700 of R-6701.Indien dit niet het geval is zal de installatie als niet gelijkvormig beschouwd worden en zal het voertuig een rood keuringsbewijs krijgen met vermelding van verbod tot het verkeer.
************
In het kort, ze kunnen er niet meer onder uit dat een in de EU goedgekeurde installatie uit een auto in Belgie niet meer mag afgekeurd worden….
Kijk wel na of alles conform is en alle vitale onderdelen een R merkteken hebben etc. , anders krijg je tijdens de “schouwing” alsnog een keuring op je dak.
To err is human, not to err is divine.
Heren alvast bedankt ben hiermee een eind verder.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017