waterman schreef:
Ik. Ik voldoe aan alle voorwaarden die je zo mooi beschrijft. Maar ik ben d’r helemaal klaar mee.
Laatste redmiddel om onze held te behouden :
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Iemand die vanuit een Citroën de overstap naar Tatra ambieert is nog voldoende met benzine besmet, die hoeft niet gered te worden, die redt zich wel.
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 27-10-2012
- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Je maakt heel wat los Waterman, zeer herkenbaar maar wees voorzichtig, het kan tijdelijk zijn. In de jaren tachtig had ik 12 autos varierend van Traction 7A en 7S van 1934 commerciale van 1956, ds23 break, citroen B14 1928, renault vrachtwagen 1919, simca 5 bestel 1938, simca aronde cabrio,hy 1956 duitse vrachtwagen 1942 en last but not least 3 harleys van voor 1950.En ik ging ze allemaal nog restaureren. O ja mijn dagelijkse auto een cx break had ik zelf in onderhoud.Toen ineens een nieuwe relatie met kind, een huis wat op instorten stond en het besef dat dit allemaal niet ging lukken. Ik vergeet mijn baan van gemiddeld 10 tot 12 uur per dag. Weg motivatie. Alles was te koop en is ook bijna allemaal verkocht. Huis gerestaureerd nog een kind en pas na een vroege pensionering (60) kwam de motivatie terug. De Duitse vrachtwagen heb ik nog ,ik rij dagelijks CX, een niet te beschrijven genot, heb intussen een traction legere 1953 volledig gereviseerd en het volgende project een traction van 1936 wacht me.Het blijft moeilijk om alles wat aan autos op mijn pad komt te weerstaan maar nu ben ik realistisch en doe een project, daarna zien we wel verder.
Ha, wacht maar tot dr Waterman met 100 over een hobbelige bolle polderweg rijdt met z’n Tatra…
Dan verlangt ie gelijk terug naar de rijeigenschappen van de SM…
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Begrijp de keuze voor een Tatra wel, geweldige bak, vindt er alleen maar eens de juiste onderdelen voor, maar dan is de zoektocht weer een nieuwe hobby
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
H@ns schreef:Ha, wacht maar tot dr Waterman met 100 over een hobbelige bolle polderweg rijdt met z’n Tatra…
Dan verlangt ie gelijk terug naar de rijeigenschappen van de SM…
Dat kon je nog wel eens meevallen.
En wat betreft onderdelen: als ze niet stuk gaan hoef je ze ook niet te kopen
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009
- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Eigenlijk vinden we het gewoon naar om Yuri uit onze Citroën gelederen te zien verdwijnen.
Hij is immers niet arrogant maar wel de beste.
Hij zit gewoon in een midlife crisis en hij is even de weg kwijt.
Anders zou hij nooit aan een Tatra 603 denken, want die is natuurlijk net zo gammel als alle andere oldtimers.
Stel je toch voor: motor achterin en achterwielaandrijving, hoe diep kun je vallen!
Neem dan een Tucker Torpedo uit 1948.
O.K. is wat prijzig, maar dan heb je ook wat.
Dus Yuri: gewoon even afstand nemen en geen drastische beslissingen nemen waar je gegarandeerd spijt van krijgt.
Citroën en jij, jullie horen gewoon bij elkaar!
I’ve been there.
Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 25-12-2012
- C5 2.0i 16v Exclusive automaat
Wat een beslissing! Ik kan niet uit eigen ervaring praten, heb niet de handvaardigheid om zoveel aan auto’s (of andere dingen) te doen (daarom moeten in huis nog steeds de plinten langs de vloer…. ops: ). Maar ik kan me wel voorstellen dat de motivatie om met een hele mooie hobby (klassieke Citroën) bezig te zijn op een gegeven moment te wensen over laat.
Wat mij wel weer positief verrast zijn de vele -begrijpende/gelijkgestemde/herkennende- reacties en het prachtige proza waarin die geproduceerd worden. Er is dus nog taalvaardigheid in dit land (maar wellicht hoort dat bij het volk dat een klassieke Citroën waardeert ).
Sterkte Yuri, moge je beslissing brengen wat je ervan verwacht (hoopt….? ).
break23m schreef:Iemand die vanuit een Citroën de overstap naar Tatra ambieert is nog voldoende met benzine besmet, die hoeft niet gered te worden, die redt zich wel.
Ik denk dat Yuri door de jaren heen een overdosis Citroen heeft gehad en ik twijfel er niet aan of hij gaat gewoon lekker verder. Gewoon doorgaan Yuri, je niet druk maken, maar wel rustig doorgaan.
Totaal aantal Berichten: 6131
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Motivatie is mijn probleem niet.
Tijd daarentegen des te meer…
Kan het me helemaal voorstellen. Ik ben ook ooit heel enthousiast begonnen aan DS, Cx en XM. Het blijven gewoon zorgenkindjes en daar ontbreekt me ook de tijd en gelegenheid voor.
Hilko16TZI schreef:Motivatie is mijn probleem niet.
Tijd daarentegen des te meer…
Dat geld ook voor mij…. Garage zit inmiddels wel aan het huis nu alleen nog de
tijd vinden/zien te krijgen om deze leeg te maken met al het overbodige bouwmateriaal.
Moest al m’n dagen opnemen daar er nogal wat werk zat m’n huis.
Volgende jaar dus weer wat tijd om aan m’n citroën’s te spenderen ;-
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ik heb dit jaar mijn aantal citroens wegens zin, maar vooral tijdsgebrek ook al gehalveerd.
Het totaal aantal auto,s is echter nog het zelfde , maar die andere 2 gaan niet zo snel stuk
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik denk dat het te maken heeft met hoe vaak je bepaalde klussen al gedaan hebt, en hoe lang je een auto al hebt. Ik was m’n CX best wel zat na 6 jaar: op een gegeven moment kom je in de fase “is het kreng nu alweer stuk?”. Met de DS, die ik nog geen jaar heb, is het heel anders. Ik vind zelfs gewoon onderhoud leuk om te doen, plus dat het leuk is om de auto steeds meer in de staat te krijgen die ik voor ogen heb. Maar als je dat al meerdere keren gedaan hebt zoals Yuri, gaat misschien de lol er wel eens af… Het helpt ook niet om kinderen te hebben en daardoor weinig tijd (ik spreek uit ervaring).
Verkoop die SM lekker, krijg je vast spijt na een tijdje, en dan koop je weer een andere en knap je die weer op. Of een leuke 1e neus DS, daar past de familie wel normaal in. Die Tatra lijkt mij persoonlijk echt een ramp, vast totaal geen onderdelen voor te krijgen en 100 pk uit een 8-cilinder is nou niet echt ruim in zo’n auto. Maar dat terzijde.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Overigens rijd ik vooral zelf in de DS en een hobby-auto voor papa is ook wel leuk! Een 2e auto hoeft ook niet praktisch te zijn.