


Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 10-07-2011
- ID/DS DS19a Pallas Hydraulique
Eergisteren teruggereden van de mooie DS rally route DS ducs. Zo’n 1000 km gereden met een heerlijk rijdende DS door prachtige landschappen. Wel vond ik dat ze wat weinig trekkracht had…
Helaas… Op de terugweg wilde de dame na 200km niet meer zo graag. Ze begon te stotteren en in te houden op de snelweg. In de eerste versnelling rijden wilde wel zonder problemen, dus zijn we zo naar een veilige plek gereden. In de tweede versnelling rijden lukte ook wel, maar dan alleen met een heel klein beetje gas. Eerst zelf gekeken en toe maar ANWB gebeld. Ontsteking in orde, sproeiers zouden schoon moeten zijn. Volgens de ANWB man trok de carburateur valse lucht. Hij dacht zelf aan mogelijk de accelaratie sproeier. Daar kwam maar weinig benzine uit.
Ik heb zelf de benzinepomp gecontroleerd. Er komt benzine uit de pomp al is het niet echt een royale scheut.
Heeft iemand een idee waar ik het zoeken kan? Omdat het zo plotseling gebeuerde kan het het propje misschien zijn in de acc. sproeier of misschien de benzinepomp.
Eerder had ik al wel steeds problemen met starten namelijk. Er moest eerst flink brandstof opgepompt worden na een tijdje stilstaan voordat de dame weer wilde ontwaken.
If it ain’t broken, don’t fix it
Citroën DS19A pallas hydraulique, 19-9-1966
Halfweg bovenin hangen blijvende vlotter ?



Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 10-07-2011
- ID/DS DS19a Pallas Hydraulique
Niet eens zo’n gek idee, een hangende vlotter.
Ik heb twee maanden geleden de naald en de naaldkamer vervangen en een nieuwe pakking geplaatst. Natuurlijk ook opnieuw afgesteld. De reden voor vervanging was namelijk dat ik last had van overlopende benzine.
Zal iig de carburateur inspecteren.
If it ain’t broken, don’t fix it
Citroën DS19A pallas hydraulique, 19-9-1966
Ik denk dat ie toch wat te weinig benzine krijgt.
Misschien een lek membraan van de benzinepomp. Of een verstopt filter? (tank, in de leiding of in de carburateur zelf)
Als je start met de benzineslang in een fles ipv de carburateur dan moet er toch wel een redelijke straal uitkomen.
Acceleratiepomp lijkt me sterk, want die heeft alleen een functie bij het plotseling intrappen van het gaspedaal. Als die niet werkt hikt ie wel, maar daarna pakt ie toch weer op.
Ik denk ook
1 benzine aanvoer beperkt: pomp, verstopt zeefje in carb of filter in tank
of
2 condensator
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper



Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 10-07-2011
- ID/DS DS19a Pallas Hydraulique
Condensator is het niet, heb een 123 ontsteking.
Zeefje in carb heb ik schoongemaakt.
Probleem deed zich plotseling voor, toen we reden op de snelweg, dus ik denk dat filter in tank ook voorlopig afvalt.
Blijft over de brandstofpomp.
DS staat nu weer thuis, net thuisgebracht op een oprijwagen. Is niet de manier hoe ze thuis moet komen, maar ze is er weer.
Ga maar als eerste eens de brandstofpomp controleren.
If it ain’t broken, don’t fix it
Citroën DS19A pallas hydraulique, 19-9-1966
Je hebt toch wel op tijd getankt hè?



Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 10-07-2011
- ID/DS DS19a Pallas Hydraulique
Als ie half vol zit (of leeg voor de pessimisten) dan tank ik meestal al.
De dame is nogal dorstig….
If it ain’t broken, don’t fix it
Citroën DS19A pallas hydraulique, 19-9-1966














































Totaal aantal Berichten: 43343
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Even een paar dingen: weet je zeker dat je ontsteking op tijd staat, de bobine goed is en de bougies fris en fruitig zijn? Dan de carburateur: zitten alle sproeiers er ook nog in? Je zal namelijk niet de eerste zijn waarbij er één of meerdere sproeiers los trillen en verdwijnen. Vooral de twee sproeiertjes aan de zijkant lopen nog wel eens los… Pas na het grondig controleren van ontsteking en carburatie moet je je op de pomp richten. Maar voor je een andere pomp op de auto zet moet je toch eerst naar het tankfilter kijken
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 10-07-2011
- ID/DS DS19a Pallas Hydraulique
De eerste tip was meteen raak.
Het probleem was dat het busje waarin de vlotternaald zit was losgetrild. Daardoor sloot de naald af en kon er dus geen brandstof meer door heen.
In iedergeval kan ik ook wel wat met de aanvullende tips, zal het hele brandstofsysteem eens doorlopen.
If it ain’t broken, don’t fix it
Citroën DS19A pallas hydraulique, 19-9-1966



Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 10-07-2011
- ID/DS DS19a Pallas Hydraulique
Ik heb een revisiesetje gekocht bij citro classique.
kan je ook bij citroworld krijgen. Helaas is zo’n setje wel prijzig.
Losse pakkingen hebben ze dacht ik niet.
If it ain’t broken, don’t fix it
Citroën DS19A pallas hydraulique, 19-9-1966














































Totaal aantal Berichten: 43343
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat noem je prijzig? En, belangrijker, wat zit er allemaal in?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
virtualitie schreef:De eerste tip was meteen raak.
Het probleem was dat het busje waarin de vlotternaald zit was losgetrild. Daardoor sloot de naald af en kon er dus geen brandstof meer door heen.In iedergeval kan ik ook wel wat met de aanvullende tips, zal het hele brandstofsysteem eens doorlopen.
Mooi dat het opgelost is. Je beschrijving duide inderdaad op een te laag benzine niveau.



Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 10-07-2011
- ID/DS DS19a Pallas Hydraulique
waterman schreef:Wat noem je prijzig? En, belangrijker, wat zit er allemaal in?
2 pakkingen, een flotternaald + het busje voor de naald = 38 euro.
Als je alleen een pakking nodig hebt lijkt me dat nogal prijzig.
Citroworld en citrotech hebben ook zo’n setje.
If it ain’t broken, don’t fix it
Citroën DS19A pallas hydraulique, 19-9-1966
Is prijzig inderdaad.