Ik wil de ecu demonteren, heeft iemand een tip hoe dat op een eenvoudige manier kan.
De auto staat al ruim een half jaar stil i.v.m. storing startonderbreker, de melding staat niet elke keer op het scherm maar de startmotor gaat in ieder geval niet rond.
Volgens de garage is de ecu de boosdoener en wil ik proberen of ik hem ergens kan laten doormeten en repareren.
Groet Henk
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Is niet gewoon zo dat ie de sleutel niet herkent? Al de andere sleutel geprobeerd. En niet toevallig de zekering stuk van je startmotor, deze zit in de bak achter je accu, alleen moet je dan ook die printplaat/zekeringbak, omhoog draaien, want aan de onderkant, (links) zit een apart bakje met hele zware zekeringen, en is de startmotor nog wel in orde? Als deze vast zit, geeft ie ook storing/sluiting, als de dikke draad op de startmotor 12volt heeft, kan je via een losse 12volt draad, op het startrelais de startmotor laten draaien, dan moet wel de orginele draad naar het contact worden los genomen,
Dank voor je reactie, ik ga deze punten in ieder geval even controleren
Nog niet veel kunnen doen aan de xsara, komt ook een beetje door de beperkte kennis.
Gisteren de auto naar de garagebox gesleept, en toch even proberen in de tweede versnelling en ja hoor
hij komt tot leven na meer dan een half jaar stilstand.
Hij heeft het ongeveer een 20 minuten gedaan en toen begon het horten en stoten eerst bleef hij nog een beetje stationair draaien en bij gasgeven wilde hij al snel afslaan.
Alvast de accu even opgemeten, onbelast 11.9 volt en als ik probeer te starten blijft hij 11.9 volt en de startmotor gaat niet rond en geeft ook geen enkele tik.
Dus eerst maar even de accu opladen.
Na mijn ecu problemen auto naar de dealer gebracht, er is wat gedaan aan de stekker i.v.m. aanslag.
Auto heeft het een tijdje gedaan maar toch weer problemen, de garage wil ook niet echt zeggen wat er gedaan is.
Maar na meer dan een jaar stilstand in de schuur was het weer starten lopen om na 10 minuten te stoppen en niet meer willen starten.
Nu heb ik de eerste stekker van de ecu los gehaald en zie ik twee pinnen tegen elkaar zitten, heeft iemand een idee of dit de bedoeling is.
Het is de onderste rij tweede van rechts op de foto.
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 02-01-2015
- C5 PH1 2.0i 16v Break Ligne Prestige
Als 1 pin verbogen lijkt te zijn dan kun je veilig aannemen dat dat niet zo hoort, en op de foto lijkt ie verbogen te zijn. Wat ik me alleen afvraag is of de auto überhaupt wel kan starten als dat de oorzaak is.
Heb je de brandstof al eens nagekeken? Of de pomp en t filter daarvoor? Want als ik het zo lees heeft de auto de afgelopen paar jaar hoofdzakelijk stil gestaan en dat is meestal niet bevorderlijk voor de benzine.
Kijk ook even naar het gasklephuis en de stappenmotor, dat heeft bij mij in verleden al eens voor problemen gezorgd met stationair lopen.
Ik was er al bang voor, ik heb zelf de stekker er 2 kaar af gehad maar met terug plaatsen niet gemerkt dat het zwaar ging.
Ben bang dat ik dit niet netjes recht krijg met terug buigen, maar eens kijken hoe we dit gaan oplossen.
De auto rijdt op lpg en gaat ook netjes van benzine op lpg over, dus daar ligt het probleem ook niet.
alvast bedankt voor de reactie.