tja nu dit weer! Mijn klimaat regeling doet niet goed meer.
Wil alleen van het dashbord blazen. Niet meer bij voeten of voorraam.
Iemand idee wat het is? Iets met die kleppen van de verwarming vermoed ik?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Waarschijnlijk kapot servomotortje…Degene die de luchtstroom regelt zit dacht ik zo’n beetje linksonder het dashboard kastje. Als je het kastje er uit haalt dacht ik dat je ‘m kan zien zitten. Plastic frutselding maar kost een vermogen als je ze niet 2e hands kunt scoren…
Nog niet eerder gedaan.
Eenvoudig te doen?
Ga morgen wel met de eend naar frankrijk.
Gaat tenminste niet zo vaak stuk :/
Haal ik in frankrijk op de sloop zon motertje.
Dit is beroerd met beslagen voorraam
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
is appeltje-eitje klusje….alleen even letten op de stand van het tandwieltje geloof ik….
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
verkuilm schreef:tja nu dit weer! Mijn klimaat regeling doet niet goed meer.
Wil alleen van het dashbord blazen. Niet meer bij voeten of voorraam.
Iemand idee wat het is? Iets met die kleppen van de verwarming vermoed ik?
Die aan de bestuurderskant regelt warm-koud. Achter het dasboardkastje zit het ding dat boven-onder regelt.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Mitch schreef:Waarschijnlijk kapot servomotortje…Degene die de luchtstroom regelt zit dacht ik zo’n beetje linksonder het dashboard kastje. Als je het kastje er uit haalt dacht ik dat je ‘m kan zien zitten. Plastic frutselding maar kost een vermogen als je ze niet 2e hands kunt scoren…
Ik heb iemand zo’n servo’tje zien repareren. Meest zijn het de koolborsteltjes en die zijn dan nog niet eens helemaal versleten. Vaak zijn ze schuin afgesleten en maken dan niet meer goed contact. Kwestie van de puntjes er af snijden en koolborsteltjes weer terugdoen.
Echt heel simpel en zeker de moeite waard om eens te proberen. Wel voor het demonteren van het het motortje even markeren hoe het kapje er op zit. Als je het namelijk verkeerd in elkaar zet dan gaat hij de andere kant op draaien (geloof ik).
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Nog veel simpeler is zo’n servotje tweedehands te scoren. Ik het clubmagazijn moet al een plank vol liggen.
Ze zijn heel makkelijk te testen met 12V.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Dat valt dus erg tegen. Het clubmagazijn heeft geen plank vol liggen. Sterker nog, we hebben ze helemaal niet op dit moment. Dat is de reden dat we enkele maanden geleden eentje gerepareerd hebben voor een klant. En dat is nu een tevreden klant…
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Enkele weken geleden is mijn hele XM voorraad die kant op gegaan en daar zaten er een aantal bij.
Probeer Djidde even, die heeft het spul hier opgehaald.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Aha, OK. Ik weet ervan. Waarvoor alsnog dank.
Dat zijn spullen die we nog moeten inboeken en wegleggen.
En servootjes zijn zeer welkom…
Gisteren hier in la france naar sloop geweest.
Alleen hele oude xm’s dus met kabels zo te zien.
Vandaag even bij die andere sloop kijken
Stonden de vorige keer 2 stuks uit 99
Maar ik snap nog niet waar het nu zit.
Probleem is dat mn verwarming niet op voorruit en voeten wil.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Aan de rechterzijde van de verwarming/airco unit, achter het dashboardkastje, zit (als ik het me goed herinner) de servo voor boven-midden-onder (aan de linkerzijde zit warm-koud).
Als je die servo er afhaalt kan je met de hand het ding in een comfortabele stand zetten.
Dat geeft je de tijd om het ding te repareren.
Volgens mij zijn die servo’s identiek.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Gevonden op de sloop hier. Zondag in nl ff inbouwen in mijn XM.
Wel zonde van deze xm. Was mooie uit 2000.
Samen met deur 2cv, ami spullen en nog wat losse aca spul.
100€
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Nou dat is het niet! of het motortje wat ik van de sloop heb is ook stuk.
De boel uitgebouwd maar draait niet. shit.
Dus:
-Motortje van sloop ook stuk.
-er is iets anders defect???
Nu inderdaad handmatig even fatsoenlijk gezet. op voorruit en voeten. Kan ik er tenminste mee rijden.
Heeft iemand nog een idee??
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Die servomotortjes zijn redelijk repareerbaar, zolang ze niet zijn doorgebrand.
Maar zelfs dan kan je een wikkelbedrijf het laten repareren.
Voorzichtig openmaken en kijken wat er mis is.
Volgens mij is daar hier of daar op dit forum uitgebreid over gerapporteerd.
En lees dit even: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1794228/
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Jansr, dank!
ander motortje gevonden, zit er vlakbij. Na wat klooien de beide motortjes aangesloten die ik heb.
Beide stuk
Nu wilde ik dan maar die werkende uitbouwen, want die is voor reciculatie, nooit nodig.
Maar toen polsen eruit zagen of deze herfst me teveel werd, maar meegstopt.
Wat kan je daar beroerd bij.
Dus maar even zon motortje open gepeuterd, toch al stuk.
Schoon geblazen, en werkt weer!
Het stof van de koolborstels maakt sluiting denk ik.
Dus alles doet het weer voorlopig!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980