2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
problemen onderweg
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 22 oktober 2014 09:35 PM
  [ # 16 ]

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat je het laat repareren,was alleen benieuwd of je dit eigenlijk wel voorzien had( ja dus)
Succes met de reparatie,en vraag een offerte bij meerdere cx garage’s uit ervaring weet ik dat de prijzen soms nogal ver uit elkaar liggen.
En de 1 het op uren basis doet en de ander noemt een x bedrag waarvoor het klaar is.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 23 oktober 2014 12:32 AM
  [ # 17 ]
freek schreef:

een koppeling is natuurlijk een normaal slijtage-onderdeel en daar krijg je vroeg of laat altijd mee te maken. Het is dus geen bevestiging van de uitspraak “CX rijden is niet goedkoop”. Het zegt ook niets over de staat van de auto dus ik zou (als de rest het waard is inderdaad) dit zondermeer incalculeren en vervangen. Overigens: wat is goedkoop: autorijden is gewoon duur en dan heb je bij de CX of andere auto’s van 25 jaar nog de specifieke extra onderhoudskosten….

Dit is juist de ultieme bevestiging dat cx rijden niet goedkoop is.
Ik heb laatst een cx diesel koppeling vervangen (zie topic Hilko), dat was een compleet weekend werk.
Iets eerder een Mercedes w123 koppeling gedaan in een uur of 4.
Reken het verschil maar uit in garage tarief.

Verder alles vervangen waar je later niet goed meer bij kunt.
En tenzij er nergens olie lekt alle pakkingen rondom het blok.

succes!

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 oktober 2014 12:44 AM
  [ # 18 ]

Waarom dacht je dat ik die opmerking net maakte,van ga eerst een rondje bellen.
Er zit nogal wat prijsverschil in diverse garage’s.
En jij bent de goedkoopste Laughing

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 23 oktober 2014 12:45 AM
  [ # 19 ]

nono ik ben heb en wil geen garage.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
CXreflex1980
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 349
Geregistreerd: 15-02-2013

- C5 2.0 16 V Ligne Business
- CX 20 TRE
- CX Athena
Gepost: 23 oktober 2014 09:55 AM
  [ # 20 ]

dank voor de tips. Ik ga eens kijken naar de prijzen, nu zegt de prijs natuurlijk niet alles, het moet ook wel goed uitgevoerd worden. Dus ik ga in elk geval naar 1 van de bekende CX/ klassieke Citroen adressen. Ik zal in elk geval ook de garage die ermee aan de slag gaat opdracht geven meteen even de zaken te checken die nu mooi uit te voeren zijn met de motor eruit.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 oktober 2014 10:08 AM
  [ # 21 ]

Dibert vroeg mij 750 euro. Dit is een turbo D1. Dat is alleen de koppeling..
Dibert is goed.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 24 oktober 2014 11:03 AM
  [ # 22 ]

Als ik je een tip mag geven: Nu je motor er toch uit moet investeer in een setje pakkingen en maak de motor meteen even droog. Aan je nickname te zien heb je een douvrin blok, en die dingen heb de nare eigenschap om op allerlei plekken olie te verliezen. Carterpakking, en krukaskeerringen zijn een bekend fenomeen. Maar soms zweten/lekker ze ook op de kop.
Tenzij je weet dat het onlangs gebeurd is, dan is het wellicht niet nodig. Maar elke monteur die dit gaat doen en een CX kent had er dan ook een nieuwe koppeling in gehangen.
vergeet ook niet je lager in het vliegwiel te vervangen!!

Doe je dit niet dan is de kans groot dat op korte termijn de hele handel er weer uitmoet omdat bijvoorbeeld je carterpakking eruit vliegt, of je straks je nieuwe koppeling weer onder de olie hebt zitten.

daarnaast moet je rekening houden met een aantal extra bijkomende dingen vrijwel in alle gevallen dat ik de motor eruit genomen heb kom je wel een verrotte motorsteun/baksteun tegen (duur) en sneuvelt er wel een ashoes of vind je een kogel die meer speling heeft dan toegestaan.

Nu in goed overleg met je garage wat extra werkzaamheden uitvoeren bespaart je in de toekomst echt kosten. Die Douvrins zijn echt ontzettend fijne en betrouwbare dingen, dus grote kans dat je daarna jaren lang probleemloos kunt rijden! Even door de zure appel heen dus.
En ja, ik spreek uit ervaring!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
CXreflex1980
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 349
Geregistreerd: 15-02-2013

- C5 2.0 16 V Ligne Business
- CX 20 TRE
- CX Athena
Gepost: 24 oktober 2014 11:34 AM
  [ # 23 ]

Dank voor de tips. Ik heb dit wel met de garage doorgesproken en ze zouden het bekijken zeiden ze. Ik hoop dus maar dat dit ook gebeurt. De CX staat momenteel bij v.d. Laan in Abbenes. Tot nu toe eigenlijk altijd wel goede ervaringen gehad met deze garage. Hopelijk is dat nu ook weer zo. Misschien scheelt het nog dat de auto tot nu toe vrijwel niet lekte. Mijn vorige CX (Athena) had ook een Douvrin motor en die lekte juist wel de nodige olie.

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 24 oktober 2014 12:37 PM
  [ # 24 ]

Die zouden wel moeten weten wat ze doen inderdaad!
Nou als alles weer klaar is kun je er tenminste weer fijn tegenaan!
technisch gezien is dit eigenlijk zo onngeveer de grootste operatie die je bij een CX kunt doen Wink

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
CXreflex1980
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 349
Geregistreerd: 15-02-2013

- C5 2.0 16 V Ligne Business
- CX 20 TRE
- CX Athena
Gepost: 24 oktober 2014 12:50 PM
  [ # 25 ]

Het is inderdaad een hele onderneming. Ben blij dat ik het zelf niet hoef te doen want daar rijkt mijn kennis echt niet ver genoeg voor. Ik hou vooral van het rijden met de CX en haar optisch goed verzorgen maar uitgebreid sleutelen aan de techniek laat ik liever aan een ander over Laughing  Ik hoop inderdaad dat na deze operatie het voorlopig technisch gezien weer even goed gaat met de CX. Een volgend project waar ik dan naar wil gaan kijken is het dak. Helaas is dat wat kaal geworden en heeft wat barstjes in de lak. Zou mooi zijn om alleen het dak te kunnen laten overspuiten. Maar eerst moet ik ook weer even financieel op adem komen na dit alles gulp

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 24 oktober 2014 01:27 PM
  [ # 26 ]

En dat laatste is dan weer een bekend gevoel. Geen afschrijving maar wel zo nu en dan rekeningen. Tja.

Profiel  
 
CXreflex1980
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 349
Geregistreerd: 15-02-2013

- C5 2.0 16 V Ligne Business
- CX 20 TRE
- CX Athena
Gepost: 27 oktober 2014 02:18 PM
  [ # 27 ]

De CX vandaag alweer opgehaald. De klus is dus zeer snel uitgevoerd. Ben er vervolgens mee naar mijn werk in Alkmaar gereden en dat ging prima. Rijdt echt stukken beter nu. Lijkt of de motor minder lawaai maakt en de koppeling loopt nu mooi soepel en zonder haperen. Bij de garage zeiden ze dat de koppeling en drukgroep heel oud waren, mogelijk zelfs nog het origineel uit 83. Ik ben in elk geval weer een blij mens dance

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 oktober 2014 02:29 PM
  [ # 28 ]

very good
En dan nu weer genieten.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 27 oktober 2014 02:42 PM
  [ # 29 ]

Mooi zo! En wat hebben ze nog meer moeten doen naast het vervangen van de koppeling? Ik ben wel benieuwd…..

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
CXreflex1980
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 349
Geregistreerd: 15-02-2013

- C5 2.0 16 V Ligne Business
- CX 20 TRE
- CX Athena
Gepost: 27 oktober 2014 04:54 PM
  [ # 30 ]

Volgens de garage was er geen noodzaak om meer te doen dan ze mij op een lijstje hebben opgegeven en dat is:
-V riem hydraulique pomp vervangen
-koppelingset
-Toplager vervangen
-oliefilter + olie
-koelvloeistof

Verder hebben ze ook nog op mijn verzoek een dimlichtrelais aangelegd en ook is 1 koplamp glas geplakt want dan zat een beetje los.

Voor de rest was alles okee zei men mij. Wellicht is dat ook wel zo want andere klachten dan de koppeling had ik niet echt en het was zelfs zo dat ik vrijwel geen olielekkage aan de motor had. Hopelijk blijft dat ook zo na deze ingreep.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook