Waterman, ik zal daar eens naar kijken.
Ik kom er ook net achter dat er een DY3 motor in mijn 1967 DS19A hangt. Klopt volgens mij niet. Dat zou een DY moeten zijn. Ik moet maar eens een opsomminkje van alle componenten maken. Qua vermogen lijkt het me geen DY3, behoorlijk langzaam, maar ik heb dan ook alleen ervaring met een 23ie…...
Hilko
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De DY3 heeft een sensor in de kop voor aansturing van de temperatuurlamp. Daar komt die draad vandaan denk ik…. jouw auto heeft een temperatuurmeter, geen waarschuwingslamp.
DY3 is geen snelle motor, ik vond ze nauwelijks sneller dan een DY of DY2. Wel jammer dat het originele blok er niet meer in zit trouwens. De DY zonder toevoeging is een fijne, doch trage, motor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Da’s inderdaad jammer en niet te zien in de complete historie die ik heb van de auto vanaf aankomst in NL. Dat zou dan daarvoor gedaan moeten zijn. Anyway, niet heel erg belangrijk, maar ik zag het omdat ik een 123 wil bestellen. Die zal dan een ander pn hebben denk ik.
Het ding is niet echt snel te noemen. Er mankeert nog wat aan de carb afstelling ook, en de onsteking dus. Rijdt wel lekker verder, dus geen klagen.
Hilko
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
waterman schreef:
DY3 is geen snelle motor, ik vond ze nauwelijks sneller dan een DY of DY2. Wel jammer dat het originele blok er niet meer in zit trouwens. De DY zonder toevoeging is een fijne, doch trage, motor.
Helemaal mee eens! Traag maar bakken koppel en hele mooie loop.
Potverdorie! Heb ik net een 123 besteld die binnenkort wel zal binnenkomen, kom ik erachter dat mijn DS geleverd is zonder de slinger en verlengstuk! Die heeft de vorige eigenaar niet in de auto gelaten! Waar vindt ik die dingen? Behalve dan natuurlijk Citromobile, maar dat duurt me te lang. ds21.eu en Citroworld hebben ze iig niet.En ik heb die echt nodig om te motor te draaien….een Hydraulique!
Iemand een idee?
Thanks,
Hilko
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Huub Huis int veld!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Boog bedoelt waarschijnlijk Huub in ‘t Zand.
Magazijn heeft ze ook.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die ja!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
En ik maar zoeken op in t veld…... Nee hoor, zooo gevonden en alles al besteld. Kunnen we weer verder.
Dank allen!
Hilko
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019
Heren,
In mijn pogingen om de auto beter te maken, wordt het schinbaar steeds slechter…..
Ik had nog een nieuwe Bosch High Power bobine liggen en aangezien ik net een 123 heb gemonteerd, dacht ik er goed aan te doen ook maar meteen een nieuwe bobine te monteren. En ik had al nieuwe bougiekabels gedaan. Dus, net die bobine even vervangen (de auto heeft 3 dagen gelden nog gelopen na montage van de 123). Het boeltje omgebouwd, oude SEV eruit, nieuwe Bosch erin. Eitje. Maar dus niet starten. Na een hoop gecheck eens de bougiekabel van de eerste cilinder eraf gehaald om te zien of ik een vonk heb. Contact aan, starten met startrelais, kabel tegen waterpomphuis: niente vonk!
Alles nog eens gechecked, ik meet 12v nog wat over de ALT aansluiting op de bobine en massa. Das dus ok. Nog steeds niets, dus de oude SEV er maar weer in, alles aangesloten zoals het was, maar nog steeds geen vonk!
Ook nog een 3e bobine (Valeo, met voorschakelweerstand, nieuw) die ik nog had geprobeerd zonder resultaat.
Wat doe ik verkeerd? De 123 netjes aangesloten en in alle gevallen een mooi groen ledje actief. Contact en alles ok.
Moet iets kleins zijn, want ze liep 3 dagen terug geweldig!
Vraag is dus hoe ik de bobine kan doormeten om te weten of ie ok is. En of ik een aansluiting ergens gemist heb.
Alvast dank!
Hilko
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het klinkt eerder alsof de 123 dood is. Als je met 3 bobines geen vonk hebt… Is die bosch high power wel geschikt voor de 123? Wat is de weerstand van dat ding?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Eeuh volgens jou wel, in topic DS 23 IE Pallas Mécanique 1972van een paar dagen terug!
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
LPG-keuze schakelaar aanwezig? Kán verklaring zijn…
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hilko Schmitt schreef:Eeuh volgens jou wel, in topic DS 23 IE Pallas Mécanique 1972van een paar dagen terug!
Welke heb je? Een blauwe? Wat is de interne weerstand?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Een blauwe idd. Dezelfde als Albert-jan. Een high energy Bosch. Geen High Power….....
123 zou daar tegen moeten kunnen volgens de instructies.
Hilko
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019