3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
De nieuwe DS19A Pallas 1967 van Hilko: terug naar Gris Palladium!
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 november 2014 10:19 AM
  [ # 31 ]

OK, dan is dat ding dus ok. Maar het kan nog steeds zijn dat de 123 dood is. Als je een testlampje pakt met een LED, dus GEEN TESTER MET GLOEILAMPJE!!!, dan kun je kijken of de 123 stuurstroom naar de bobine geeft: 1 kant van de tester op de massa van de accu, 1 kant op de massa van de bobine en dan starten en kijken of de led gaat knipperen als de motor rond gaat.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 306
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 27 november 2014 10:48 AM
  [ # 32 ]

Eens kijken of ik zoiets kan maken. Maa hoe kan een 123 zomaar sterven? Ik gebruik die dingen al jaren en zo robuust als ze maar zijn kunnen. Ter check: rood op de batt aansluiting bobine, zwart op de alt. en verder zit er alleen nog een contact draad op de alt aansluiting. Das toch een no-brainer qua installatie…......

Anyway, als ie dood is moet ik eens kijken qua garantie (chyparse). Zit er net een week in en heeft maar liefst 5 minuten gelopen!

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 november 2014 10:53 AM
  [ # 33 ]

Wacht ff… schrijf je nou contactdraad op de Alt?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 306
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 27 november 2014 11:07 AM
  [ # 34 ]

We hebben dezelfde gedachtengang…... Dat leek mij al niet goed. Maar dat zat wel zo! Anyway, die moet volgens mij op de +, dus batt aansluiting. Ik ga eens een foo checken van hoe het zat.

Thanks!

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 november 2014 11:08 AM
  [ # 35 ]

Als je plus op de zwarte draad zet is nu je 123 in rook opgegaan.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 27 november 2014 11:09 AM
  [ # 36 ]

Je kunt het ook met een digitale multimeter meten als je geen LED hebt.

Doet de LED in de 123 het nog wel? Ik heb al bij 2 123 ignitions meegemaakt dat de LED het niet meer deed, maar de ontsteking zelf wel (dan kun je dus alleen nog maar afstellen met stroboskoop)

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 306
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 27 november 2014 11:14 AM
  [ # 37 ]

Dat zou beroerd zijn…...... Shit.
Ledje werkt prima van de 123.

Ik ga zo effe kijken.

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 november 2014 12:06 PM
  [ # 38 ]
Hilko Schmitt schreef:

We hebben dezelfde gedachtengang…... Dat leek mij al niet goed. Maar dat zat wel zo!

Dat kan bijna niet, tenzij men de bobine helemaal verkeerd om had aangesloten, dus zwarte draad op de BAT en rood én de contactdraad op ALT/RUP…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 306
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 27 november 2014 12:09 PM
  [ # 39 ]

Opgelost! Draadje dus verkeerd. Wat een stommiteit eventueel zou kunnen doen…... Hulde aan de 123 (
Had niets ander verwacht ook) en hulde aan dit forum!

Starten lopen. Geweldig.

Hilko

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 november 2014 12:37 PM
  [ # 40 ]

mazzel!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 306
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 27 november 2014 01:01 PM
  [ # 41 ]

Dat denk ik ook. Ik zal weer eens meer gaan nadenken voor iets te doen. Ik ben gewoon te enthousiast, heb weinig tijd, en doe dus dingen net iets te snel. Stommiteiten liggen dan op de loer.

Maar wat een auto heb ik gekocht! Een beauty! En net post van Citroen ontvangen, ik kan dus nu eindelijk de auto op Frans kenteken (proberen) te zetten. Is nogal bureacratisch en duurt allemaal erg lang….........en duur! Ben al bijna eur500 achteruit voor die papierhandel!

Hilko

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 27 november 2014 05:27 PM
  [ # 42 ]

Wat goed dat je DS weer werkt na de 123 ignion. Vraagje, als het zo’n gedoe is om een auto op Franse kenteken platen te zetten waarom overweeg je dan niet de DS op NL platen te laten staan?

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 306
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 27 november 2014 05:37 PM
  [ # 43 ]

Das illegaal! En een heel gedoe met de APK….... Ik ga hier voor de carte grise de collection, das eens in de 5 jaar een APK. En geen limiet op km’s. Als ik nou weer terug naar nl zou gaan ooit, dan had ik het overwogen. Maar dat ben ik eigenlijk niet van plan.

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 306
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 27 november 2014 05:43 PM
  [ # 44 ]

Net even een illegaal rondje om gedaan om de 123 te checken, en een uitlaatreparatie te checken. Loopt prima en schakelt botertje zacht. Ik vindt die DY3 wel traag, ik vraag me af of die 2e trap ooit wel open gaat. Met kap open en handmatig heb ik dat al gechecked en ging open. Rijdend weet ik het niet. Die halfautomaat begrensd m misschien ofzo. Ik kom wel uit een ds23ie, dus alles is wat langzamer, maar toch.

Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 november 2014 05:46 PM
  [ # 45 ]

die halfautomaat begrenst em alleen in zn vrij. Verder niet.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook