Hallo allemaal
Zal me ff voorstellen ik ben Joost en heb gisteren een GSA Pallas gekocht.
De auto had al een tijdje stil gestaan maar heb toch met de auto naar huis gereden 150km
Op de helft van de rit ging het acculampje branden ,toen ik thuis aankwam ff de laadspanning gemeten bleef 12 volt dus verder gaan kijken nu bleek de v-snaar te zijn gebroken grrr..
Heb een nieuwe v-snaar gekocht alleen hoe krijg je die weer terug op de pouli van de dynamo ?
Over de fan gaat goed maar dan? heb de dynamo al los gemaakt zodat hij iets zakt maar krijg met geen mogelijkheid de V-riem over de pouli
Wie o wie kan mij verder helpen voordat ik de hele auto uit elkaar schroef
groet, Joost
Volgens mij moet het toch wel kunnen als je de dynamo zover mogelijk naar beneden duwt.
Anders is je snaar misschien te krap?
ben nu toch weer een uurtje aan het rommelen maar krijg die v-snaar niet om de pouly van de dynamo wat een gedoe zeg
V-snaar is de juiste maat
moet de fan los misschien?
groeten , joost
Ik had een keer een te grote (625)
Toen kreeg ik een 600, die kreeg ik er omheen maar vraag niet hoe, dynamo helemaal los en kantelen, snaar erom en tergkantelen. Maar voor mij had een 610 mooier gepast.
Maar je kan dus proberen de dynamo nog een beetje te kantellen.
Heb je m beneden wel goed in de V liggen? Of is ie te breed zodat ie te hoog in de V ligt.
-pool accu wel los? met dat gerommel aan de dynamo!
Gr. Wim.
Of misschien iemand laten helpen, aan de zwengel van de fan laten draaien terwijl je de snaar op z’n plek probeert te duwen…
Fan kan er wel af met een grote dop,maar die moet je maar net hebben en de moer kan flink vastzitten.
Het is mij altijd gelukt zonder loshalen van de fan…
H@ns schreef:Of misschien iemand laten helpen, aan de zwengel van de fan laten draaien terwijl je de snaar op z’n plek probeert te duwen…
Fan kan er wel af met een grote dop,maar die moet je maar net hebben en de moer kan flink vastzitten.
Het is mij altijd gelukt zonder loshalen van de fan…
Als je de fan gaat draaien kan je niet meer met je handen ertussen om de snaar op de pouly te krijgen?!
wim V8 schreef:Ik had een keer een te grote (625)
Toen kreeg ik een 600, die kreeg ik er omheen maar vraag niet hoe, dynamo helemaal los en kantelen, snaar erom en tergkantelen. Maar voor mij had een 610 mooier gepast.
Maar je kan dus proberen de dynamo nog een beetje te kantellen.
Heb je m beneden wel goed in de V liggen? Of is ie te breed zodat ie te hoog in de V ligt.
-pool accu wel los? met dat gerommel aan de dynamo!Gr. Wim.
Heb maat AVX10x613La van Gates net wederom zitten modderen maar ik krijg t niet voor elkaar ?
Dynamo helemaal gekanteld maar kan er zeer slecht bij
Zal maandag wel dop 42 gaan kopen om de fan los te maken en dan eerst op de pouly en dan op de fan daarna fan weer terug zetten
gr,joost
En als je nou eerst de snaar op de poelie van de dynamo doet en daarna met laten draaien van de fan de snaar om de poelie van de fan manoeuvreert (met je vingers tussen de bladen door)?
H@ns schreef:En als je nou eerst de snaar op de poelie van de dynamo doet en daarna met laten draaien van de fan de snaar om de poelie van de fan manoeuvreert?
zo groot is die v-snaar ook weer niet om m over de schoepen heen te draaien
gr,joost
Nee, zo bedoel ik het ook niet.
Als het goed is heb je de snaar al langs de bladen gekregen.
Als ie nog niet om de poelie van de fan zit (volgens mij moet dat kunnen) dan kan je de snaar met je vingers langs de bladen eerst om de poelie van de dynamo hangen.
Daarna kan je met de zwengel of misschien zelfs met de hand de fan draaien terwijl je de snaar naar voren haalt om hem over de poelie van de fan te geleiden.
Dus eerst om de dynamo, dan om de fan.
Kost meestal wel een paar gekraste vingers, maar volgens mij is dat de manier.
Maar met de dop de fan losdraaien kan natuurlijk ook.
Gewoon linksom los, dit in tegenstelling tot de 2cv. Iemand met een schroevendraaier op de starterkrans het meedraaien van de motor tegen laten gaan.
De fan zit wel aan de poelie vast als ik me niet vergis, dus heel veel makkelijker is het niet…
H@ns schreef:Nee, zo bedoel ik het ook niet.
Als het goed is heb je de snaar al langs de bladen gekregen.
Als ie nog niet om de poelie van de fan zit (volgens mij moet dat kunnen) dan kan je de snaar met je vingers langs de bladen eerst om de poelie van de dynamo hangen.
Daarna kan je met de zwengel of misschien zelfs met de hand de fan draaien terwijl je de snaar naar voren haalt om hem over de poelie van de fan te geleiden.
Dus eerst om de dynamo, dan om de fan.
Kost meestal wel een paar gekraste vingers, maar volgens mij is dat de manier.
Maar met de dop de fan losdraaien kan natuurlijk ook.
Gewoon linksom los, dit in tegenstelling tot de 2cv. Iemand met een schroevendraaier op de starterkrans het meedraaien van de motor tegen laten gaan.
De fan zit wel aan de poelie vast als ik me niet vergis, dus heel veel makkelijker is het niet…
Hoi
net jouw methode geprobeerd maar geen succes grrr,,
wat een ellende voor het plaatsen van een v-snaartje phoe,,eeee
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kijk, een GS/GSA staat niet voor niets bekend als een extreem sleutel-ON-vriendelijke auto….
Toch valt het goed mee. Boekje kopen, goed gereedschap, handig zijn er rustig blijven. Weet je zeker dat je de goede V-snaar hebt?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Shalom74 schreef:
net jouw methode geprobeerd maar geen succes grrr,,
wat een ellende voor het plaatsen van een v-snaartje phoe,,eeee
Ja, maar het is ook een GS(A)!
Heb je al eens een voorste uitlaat vervangen en gasdicht proberen te krijgen?
Vroeger zijn er aardig wat GS-en in de pers gegaan vanwege een lekke uitlaat/spruitstuk!
waterman schreef:Kijk, een GS/GSA staat niet voor niets bekend als een extreem sleutel-ON-vriendelijke auto….
Toch valt het goed mee. Boekje kopen, goed gereedschap, handig zijn er rustig blijven. Weet je zeker dat je de goede V-snaar hebt?
heb v-snaar 10x613 van Gates misschien 10x614 proberen? als dat bestaat?
H@ns schreef:Shalom74 schreef:
net jouw methode geprobeerd maar geen succes grrr,,
wat een ellende voor het plaatsen van een v-snaartje phoe,,eeeeJa, maar het is ook een GS(A)!
Heb je al eens een voorste uitlaat vervangen en gasdicht proberen te krijgen?
Vroeger zijn er aardig wat GS-en in de pers gegaan vanwege een lekke uitlaat/spruitstuk!
ja uitlaat vervangen bij een GS aardig te doen met een brug en zn 2e
maar dit is een vervelend klusje zeg
gr,joost
Ik denk dat jij die 625 moet hebben die ik meekreeg bij daniel engelhart op de beurs.
Hij heeft die maat niet zomaar natuurlijk, mischien is die voor jouw model.
Gr. Wim