wim V8 schreef:Ik denk dat jij die 625 moet hebben die ik meekreeg bij daniel engelhart op de beurs.
Hij heeft die maat niet zomaar natuurlijk, mischien is die voor jouw model.Gr. Wim
dat zou mooi zijn dit is aanmodderen .Ga ik maandag ff de v-snaar omwisselen en maar weer proberen.
zou eerst maar een andere maat v-riem proberen. Het lukt altijd om een v-snaar er om te krijgen. Je moet wel zeker zijn dat het dan een 625 moet zijn. Anders is de snaar weer te ruim om hem op spanning te brengen. Het idee van een moer/ventilator te verwijderen lijkt gemakkkelijk, maar dat lukt alleen als je een verlengstuk op de dop zet (door het oog tbv de slinger). alleen een schuifstuk met dop lukt niet omdat de keienvanger in de weg zit. Succes
teveel citroenen
wim schreef:zou eerst maar een andere maat v-riem proberen. Het lukt altijd om een v-snaar er om te krijgen. Je moet wel zeker zijn dat het dan een 625 moet zijn. Anders is de snaar weer te ruim om hem op spanning te brengen. Het idee van een moer/ventilator te verwijderen lijkt gemakkkelijk, maar dat lukt alleen als je een verlengstuk op de dop zet (door het oog tbv de slinger). alleen een schuifstuk met dop lukt niet omdat de keienvanger in de weg zit. Succes
bedankt voor het advies!
gr,joost
Hoi Joost,
Wat leuk dat je een GSA hebt gekocht!
AV 10 625 (La 635) moet je hebben, en ja het kan wel even prutsen zijn.
De beschreven werkwijze hier zou moeten werken.
Overigens gaan een 2CV4 en -6 poelies ook linksom los…. (in tegenstelling tot de eerdere bewering hier)
Beter één eend op straat dan tien in het water….
karelk schreef:Hoi Joost,
Wat leuk dat je een GSA hebt gekocht!AV 10 625 (La 635) moet je hebben, en ja het kan wel even prutsen zijn.
De beschreven werkwijze hier zou moeten werken.Overigens gaan een 2CV4 en -6 poelies ook linksom los…. (in tegenstelling tot de eerdere bewering hier)
bedankt voor het advies maar nu een 625x1 of een 635x1?
gr,joost
Dit is mijn advies: AV 10 625 (La 635)
welke je koopt is aan jezelf, maar vaak kun je ze wel omruilen als het niet past.
Beter één eend op straat dan tien in het water….
karelk schreef:Dit is mijn advies: AV 10 625 (La 635)
welke je koopt is aan jezelf, maar vaak kun je ze wel omruilen als het niet past.
ok bedankt,ik laat t nog wel weten als het is gelukt.
gr,joost
karelk schreef:Hoi Joost,
Wat leuk dat je een GSA hebt gekocht!AV 10 625 (La 635) moet je hebben, en ja het kan wel even prutsen zijn.
De beschreven werkwijze hier zou moeten werken.Overigens gaan een 2CV4 en -6 poelies ook linksom los…. (in tegenstelling tot de eerdere bewering hier)
Goh! weer wat geleerd!
Ik heb voornamelijk Dyane en Ami gereden, volgens mij gingen die altijd rechtsom los.
Is dat ergens aan te herkennen?
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Aan de schroefdraad. Maar ja, dan moet hij wel eerst los….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Voor mijn GSA heb ik AVX10x613La gebruikt.
Ik denk dat die voor jou GSA wel te klein zou kunnen zijn.
Er zijn nl. dynamo’s met verschillende poelies in omloop. (verschil in doorsnede)
Volgens mij heb ik een FEMSA dynamo op mijn auto zitten.
Zou een 625 gaan proberen.
Het is even een lastig karweitje, maar met de juiste maat V-snaar is het best te doen zonder de fan te demonteren of de dynamo te kantelen. Als je dit soort trucks uit de kast moet halen, klopt er iets niet.
morgen maar eens een 10x625 halen
vandaag de 10x613 omgeruild voor de 10x625 v-snaar en jawel binnen enkele minuten de snaar over de pouly van de dynamo gekregen
allen bedankt voor het advies
mvg, joost
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Mooi dat het gelukt is.
Die andere was dus gewoon te krap…
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zo, jij bent snel klaar met je Gsa…
http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie/6728
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste