Weet iemand misschien hoe de remschakelaar van een automaat werkt?
alleen bij diep indrukken werken de remlichten en zo ver ik heb kunnen waarnemen zit de schakelaar in het pedaal zelf?
xm 2.0 16v
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ja, de schakelaar zit in het rempedaal. Het is een bekend XM probleem. De schakelaar wordt warm (de stroom van de remlichten loopt rechtstreeks door de schakelaar; geen relais) en daardoor smelt een plastic nokje in het pedaal. Je kan dit repareren door hierop een nieuw stukje plastic te lijmen. Ik heb 2 laagjes plastic van een cd-doosje genomen, op elkaar gelijmd en in het pedaal gelijmd in plaats van het gesmolten nokje.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Typisch weer een stukje Citroen folklore: Het kan niet schelen of het beter is, als het maar anders is.
Ik heb die rotdingen altijd omzeild door een microswitch tussen pedaal en ophanging.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Kijk daar kan ik wat mee, ik heb tijd en nog wel ergens een cd doosje of legoblokje liggen
Heb ook nog een brandend abs lampje, meen dat het vorig jaar een sensor was bij het voorwiel, moet die worden vervangen of kan dit ook wat anders zijn?
Zal binnenkort eens flink aan de slag gaan voor de jaarlijkse APK keuring, kan nog geen afscheid nemen van de xm na 6 trouwe jaren .
Heeft 420.000 gedraaid op lpg dus die kan nog wel een tijdje mee…
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Je trapt het pedaal amper in bij een Xm. Vandaar deze keuze. Maar rommel is de schakelaar wel. En als je met een aanhanger rijd gaat het nog harder…
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.