Hallo forumleden,
Ik wilde zelf mijn katalysator vervangen. Makkelijke klus leek me, want wat is er zo moeilijk aan het vastzetten van twee klemmen en een soort vork in twee ophangrubber duwen. Nu is die vork en de achterste klem een fluitje van een cent, maar ik loop tegen een probleem aan bij de voorzijde. Ik had de auto omhoog gekrikt en de pijp verdwijnt achter een plaat (subframe?). Moet ik dit subframe loshalen? Kan de auto dat wel hebben? Of zijn er handigheidjes voor zodat je beter bij de klem aan de motorzijde kan komen? Graag een snelle reactie. THNX!
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 06-03-2008
- CX Gti Turbo 2
Als het een kunststof plaat betreft kun je die gewoon los halen. Dat is een beschermplaat. Ik zou niet het subframe gaan loshalen, dat is volgens mij helemaal niet nodig.
het is inderdaad geen kunststof plaat, maar een subframe. Nu stond de auto op twee assteunen en kon er slecht bij om goed te kijken. Maar het zag er nogal krap uit en de klem was helemaal niet te zien.
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 06-03-2008
- CX Gti Turbo 2
Klem zit na het flexibelestuk bij de turbo als het goed is. Als pech hebt zit de moer aan de bovenzijde
pech is mijn tweede naam…... Ik zal zo even gaan stoeien ermee. Dankjewel!
de in Duitsland bestelde katalysator is geplaatst, maar geen aanrader. De steeldikte van de vork is veel te dun en heb een extra bout door de ophangrubber gedaan om trillen te voorkomen en de aansluiting bij de middendemper is konisch in plaats van recht waardoor deze niet goed aansluit. Heb er twee sleuven in geslepen zodat een en ander wel goed in elkaar ging passen. Autootje heeft inmiddels wel een verse APK en ik zwarte nagels….