Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Wat moet er allemaal nagekeken / vervangen worden bij de 60.000 km beurt??
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Hmmm, 40 mensen gekeken, maar niemand die kan helpen?
Is er dan niemand die een onderhoudsboekje bij zijn auto heeft?
Vind het echt stom dat die dingen niet gewoon op het net te vinden zijn, gebruikershandleidingen genoeg, maar onderhoudsboekjes niks.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Kijk hier eens na. Dit is een pdf met een overzicht van een kleine of grote beurt.
http://www.vanoord.nl/media/18390/citroen_onderhoud_personenwagens.pdf
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Die plus wilt dus zeggen het groot onderhoud als ik het goed begrijp.
Maar dan zijn er nog enkele “pakketten”?? die apart vermeld worden en waar niks bij staat bij hoeveel kilometer dit gedaan moet worden?
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
hangt ook een beetje van de jaren af…
Maar normaal is 20 , 40 kleine beurt..
60000 is grote beurt.’.
Maar ze hebben de dieselfilter nu bij 40000 km staan…
Als die nog niet vervangen is…
Olie,,olie filter
Luchtfilter, pollenfilter, dieselfilter…
En eventueel remvloeistof als die nog niet vervangen is..
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Ja, maar staat ook erbij dat dat van die 40.000 km geld voor de Citroën C3 III , DS 3 en
C4 II 1.6 HDi.
Ik heb nog de eerste C4 van 2007, dus dan zou dat daarvoor niet gelden??
Verder ga ik nu gemiddeld om de 15.000 km ipv om de 20.000 km en die olie en oliefilter worden elke 15.000 km al vervangen.
Lucht-, pollen- (dat is de interieurfilter uit de lijst??), en dieselfilter zullen dus inderdaad vervangen moeten worden.
Airco controle, en bijvullen zal ook wel gedaan moeten worden zeker?
En het additief voor de roetfilter (eolys), moet deze ook reeds worden bijgevuld?
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Eloys bij 120000 km geloof ik..
Pollen filter is het interieurfilter..
En idd de interval voor de 1.6 hdi is naar 15000 km gezet..
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Distributieriem is ook pas 120.000 km he?
Zit nu bijna aan die 60.000 km dus gaat normaal gezien maandag zijn onderhoud krijgen.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Hier gebeurt het zo:
Iedere 10000km : olie verversen en oliefilter vervangen
Om de 30000km : alle filters exclusief brandstoffilter
Om de 60000km : alle filters inclusief brandstoffilter
Iedere 150000km : distributieriem en waterpomp vervangen
:: C4 :: 2007 :: 5-DEURS SEDAN :: 1.6 HDi 92 (DV6ATED4) ::
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Iedere 10.000 km vind ik toch wel een beetje snel voor de olie.
Die filters maken mij eigenlijk niks uit, maar mij was eerder gezegd dat dat nog niet moest.
De distributieriem doe ik toch liever wat sneller dan er te lang mee te wachten.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Oliewissel staat standaard op 15000km bij deze 1.6HDi, maar het is aangeraden dat iets vroeger te doen vanwege de turbo (deze zou dan langer meegaan) .
Distributieriem staat standaard op 180000km, dus is 150000km ruimschoots op tijd. Ik heb het alvast zo laten doen!
:: C4 :: 2007 :: 5-DEURS SEDAN :: 1.6 HDi 92 (DV6ATED4) ::
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
hmmm raar
De standaard was 20.000 km, maar er werd aangeraden om het iets vroeger te doen, dus 15.000 km.
Wat de distributieriem betreft ga ik toch eerder rekening moeten houden met de jaren dan met de kilometers.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Onderhoud hdi is op 20000km of twee jaar..Groot onderhoud is oliewissel en filter,luchtfilter en pollenfilter water aflaten mazoutfilter.Remblokjes en remschijven nazien op slijtage.Water en ruitenwisser reservoir bijvullen indien nodig.Lichten afstellen bandendruk nazien en slijtage.Viseel onder wagen zien of alles nog vast is en rubbers van kogelgewrichten niet gesheurd zijn.Ik denk toch dat het een diesel is.ook belangrijk is synthetische olie te gebruiken Succes
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Standaard is het klein onderhoud op 20.000 km en 40.000 km dan groot op 60.000 km,
terug klein op 80.000 en 100.000 km en groot op 120.000 km.
Ik doe de kleine om de 15.000 km, dus 15.000, 30.000, 45.000 en dan groot op 60.000 km
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Dat is ook goed denk ik .Ik heb een benzine en ik mag om de 30000 km of twee jaar onderhoud doen.dus 60000 km doe ik groot onderhoud.Ligt iets anders dan bij u.Groetjes
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Vandaag alles gedaan, behalve de pollenfilter, die was niet binnen, dus die komt er waarschijnlijk volgende week in.
Ook de remblokken vooraan zijn vervangen, want dat was nodig.
Alles samen 269 euro betaald, valt goed mee denk ik.
De remvloeistof is getest en nog goed bevonden.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)