Hoi,
Ik ben een drietal keren advertenties tegengekomen zoals deze, waarbij het blok vervangen is of nog vervangen moet worden. Meestal de 2.7 diesels.
Weten jullie of er een structurele oorzaak is, die voorkomen kan worden (bv; juiste olie, aanpassing aan olietoevoer etc.)? Of is het gewoon materiaalpech, dus pech voor de eigenaar?
bij voorbaat dank voor jullie reacties,
Xander
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 01-10-2014
- C5 V6 Exclusive Automaat
Blauw kenteken,waarschijnlijk veel korte stukken en verschillende bestuurders.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Korte stukken? Een taxi moet juist veel rijden…
Veel stadsritten, dat kan natuurlijk wel.
Het ligt iig niet aan het onderhoud.
Hij lijkt netjes onderhouden vlgs het boekje 👍
170.000 km sinds 2008 is in 5-6 jaar? Da’s niks voor een veelgebruikte taxi. ( Die jongens kunnen met gemak over de 100.000 km per jaar rijden, als zo’n taxi 40 uur per week in gebruik is). Met koude motor veel vragen is natuurlijk niet echt goed, en warm draaien wordt nogal eens vergeten en zo’n grote diesel is ook geen goede boodschappenauto…
To err is human, not to err is divine.
Wellicht offtopic maar deze specifieke auto is ook nog eens ex bpm/btw, dus tel dat er nog even bij.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
dat had ik nog niet eens gezien.
dan is het bedrag volkomen absurd. Die gaan ze echt nooit verkopen.
Ze willen de BPM terug, daarom voor export ! Voor een buitenlander maakt dat niets uit. Blijft de BTW.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk de waarde van alleen de velgen en het lederen interieur al de helft van de vraagprijs zijn.
Citroensmgz schreef:Ze willen de BPM terug, daarom voor export ! Voor een buitenlander maakt dat niets uit. Blijft de BTW.
Maar Guznax is wel een Nederlander (gok ik) dus hij zou hen de BPM en de BTW nog moeten betalen, vandaar mijn opmerking.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Voor zo ver ik weet de tweede met motorschade, beide wellicht een big-end.
Oldenhage zocht uit:
In Nederland:
De 807 diesels zijn weer op te delen, 384 zijn voorzien van een 3,0 HDI
Dus 2 op de 400 met misschien big end schade. Verontrust mij niet.
What to do?
De ruige methode:
Motor er uit, olie er uit, op zijn kop leggen, carterpan er af en big-end van nieuwe schaaltjes voorzien.
Ik weet niet of het zo uitvoerbaar is, er zit geen plaatje van drijfstangen/lagering in service.citroen.com.
Ooit zag ik een specialist op deze wijze Jaguarmotoren aanpakken (met succes).
De zekere methode:
Als boven, maar dan “volgens het boekje” zelf doen of laten doen
De gok
Als boven, maar dan een motor van de sloop (indien vindbaar).
Je moet er zin in hebben, best een bult werk, maar dan heb je ook wat.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Lagerschalen worden niet los geleverd. Niet door Psa, niet door Ford en niet door Jaguar/LandRover. Ergo: probleem….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Dus zoeken in de aftermarket.
Of zijn dit gewoon weggooimotoren?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Google voor de grap eens op ‘2.7 hdi motorschaden’, het lijkt toch wel een problematische motor te zijn.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Tsja, tanden op elkaar en doorrijden maar.
De mijne staat nu op 285.000.
Gelukkig voel ik nooit de behoefte om te proberen hoe hard zo’n ding wil.
Ik gok maar op regelmatig onderhoud.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 24-10-2010
- C4 (1928-1932) torpedo
- Traction Avant 11B Familiale
- XM 2.1 td break sx
- C6 (2005-2012) 2,7 HDIF V6 EXCLUSIEF
- CX concorde
waar ligt die motor nog meer in? 607? jumper?