Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 24-10-2010
- C4 (1928-1932) torpedo
- Traction Avant 11B Familiale
- XM 2.1 td break sx
- C6 (2005-2012) 2,7 HDIF V6 EXCLUSIEF
- CX concorde
guznax schreef:Thijs schreef:Wellicht offtopic maar deze specifieke auto is ook nog eens ex bpm/btw, dus tel dat er nog even bij.
dat had ik nog niet eens gezien.
dan is het bedrag volkomen absurd. Die gaan ze echt nooit verkopen.
staat ook al lang te koop (ik kijk ook al lang voor een c6 )
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
simplex schreef:waar ligt die motor nog meer in? 607? jumper?
De motor-bak combinatie ook in de 607, C5-III en 407 (coupé). Niet in de Jumper geloof ik.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
http://www.leboncoin.fr/voitures/730757732.htm?ca=3_s
Inderdaad, kom ook wel eens tegen. Lijkt me een klus om dat te fixen.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
2d schreef:simplex schreef:waar ligt die motor nog meer in? 607? jumper?
De motor-bak combinatie ook in de 607, C5-III en 407 (coupé). Niet in de Jumper geloof ik.
Land rover discovery, range rover sport, range rover, jaguar S-type, jaguar xj: wel de motor, niet de bak.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
verkuilm schreef:http://www.leboncoin.fr/voitures/730757732.htm?ca=3_s
Inderdaad, kom ook wel eens tegen. Lijkt me een klus om dat te fixen.
of deze in Belgie: http://www.autogids.be/tweedehands-auto/citroen-c6-1953584.cfm#.VGJrHftgXmI
drijfstanglager is pas vervelend als het aan de kruk-as zijde is. dan moet de krukas eruit, opnieuw geslepen worden etc.
aan de kant van de zuiger is het een easy fix. dat zal het wel niet zijn.
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
motorschade komt veel voor, niet bij PSA, wel bij LaRo’s. Pobleem is een dichtzittend kanaaltje waardoor 1 gedeelte een gebrekkige smering krijgt. Staat of valt toch met soort olie, gebruik bij koude motor en tijdig onderhoud. Vooral dat laatste doet veel LaRo eigenaren de das om.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
lagerschalen zijn waarschijnlijk wel verkrijgbaar in het alternatieve circuit, maar wie weet de maat? Voorlopig is het in onze landen voordeliger om een gebruikte andere motor te monteren. Vaak blijft het niet bij een tik. Zelf kocht ik een tweetal C6-en met motorschade. Bij de eerste staken 3 drijfstangen door het carter… dan heb je niet zo veel aan wel of niet verkrijgbaar lagerschaaltje
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Zou dat niet bij een goed motorenrevisie bedrijf kunnen dan?
Of is dat wat je alternatief circuit noemt?
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Inderdaad een revisiebedrijf moet het mijn inziens lukken een passend lager te vinden
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
oldenhage schreef:motorschade komt veel voor, niet bij PSA, wel bij LaRo’s. Pobleem is een dichtzittend kanaaltje waardoor 1 gedeelte een gebrekkige smering krijgt. Staat of valt toch met soort olie, gebruik bij koude motor en tijdig onderhoud. Vooral dat laatste doet veel LaRo eigenaren de das om.
zou het ook kunnen dat de olie-aanzuig vanuit het carter af en toe droog loopt?
bij voorbeeld als bij een bocht, remmen of optrekken de olie-spiegel onderin het carter verandert?
Het zou ook het verschil kunnen verklaren tussen laro’s en citroens die misschien een verschillend carter gebruiken vanwege een verschillend motorcompartiment? Kan dat de oorzaak zijn?
Gemakkelijk op te lossen door een stalen plaat met gaatjes boven het oliepeil te monteren.
(als dat de oorzaak is natuurlijk..)
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
guznax schreef:
drijfstanglager is pas vervelend als het aan de kruk-as zijde is. dan moet de krukas eruit, opnieuw geslepen worden etc.
aan de kant van de zuiger is het een easy fix. dat zal het wel niet zijn.
Dit klopt niet hoor…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zijn deze problemen ook bekend bij de 3.0 HDi?
Mvg. Alfred.
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.
oldenhage schreef:motorschade komt veel voor, niet bij PSA, wel bij LaRo’s. Pobleem is een dichtzittend kanaaltje waardoor 1 gedeelte een gebrekkige smering krijgt. Staat of valt toch met soort olie, gebruik bij koude motor en tijdig onderhoud. Vooral dat laatste doet veel LaRo eigenaren de das om.
Is dat de reden dat het aan te bevelen is om olie om de 20.000 km te vervangen in plaats van de aanbevolen 30.000 km en 5w40 te gebruiken ipv 10w40 vanwege het wat koudere weer in NL?
Als Laro eigenaar heeft het volgende:
De meeste motorschades komen door het incorrect plaatsen van het oliefilter of niet OEM filter. Verder zijn er in het begin problemen geweest met lagerschalen die rond te draaien ( later modificatie met nokje) Verder zijn er problemen geweest met een aantal jaargangen oliepompen, door een wijzing in het giethuis bij de plek waar een roller zit van de distributieriem brak deze af ( meestal vlak na riem wissel).
Ik heb dit onderwerp met veel belangstelling gelezen en blijf met nog al wat vragen zitten.
Is hier meer informatie over beschikbaar, bijvoorbeeld welke jaargangen problemen hebben, en vanaf welke productiedatum dit is opgelost? Als het mis gaat is het dan altijd einde blok?
Kan het oliefilter na deze datum dan nog steeds dit probleem veroorzaken?
Of is het beter om de 2.7 geheel te mijden. Heeft iemand tips waar zou je op zou kunnen letten bij evt aanschaf van een 2.7HDi?
Mvg. Alfred.
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.