Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Ik kan aan alle motordelen komen voor de DT17 en DT20. Dus Krukas, lagerschalen, drijfstangen, zuigers en zuigerveren. Probleem is alleen dat de kosten van deze delen nog vrij hoog zijn. Komt bij dat deze V6 voorzien van nieuwe lagerschalen (en de rest) een vrij arbeidsintensieve klus is. Voor dat geld kan je net zo goed een compleet kaal blok kopen (2400-2900 euro) wat voorzien is van krukas, drijfstangen en zuigers.
Voordeel voor de garage is dat je door kan gaan. Het demonteren van het blok, slijpen honen enz gaat zeer veel tijd in zitten. Dat kost geld. Plus de tijd dat de auto op de brug hangt, de klant zijn auto niet heeft enz.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Kijk, dat is nou eens klare taal: Dank Johan !
Geen technische reden, maar “pecunia”.
Ik vermeldde abusievelijk: Het blijkt dus dat een “tweedehands” blok veel economischer is op het moment, want de complete revisie blokken doen in de UK 5.000 tot 6.000 en dat zal wel in dezelfde orde liggen als de onderdelen en revisie, en dan nog extra uren, nog afgezien van het gemak voor de garage en de klant. Maar Johan corrigeerde me in de volgende post !
Goed dat je een “short block” kunt kopen!.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
ehhh de genoemde bedragen betreffen nieuwe onderdelen! Dus gewoon bij Citroen vandaan.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
dit bestel je dus bij Citroen, blok, compleet met draaiend gedeelte
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Grappig om te zien dat in een jaar tijd langzamerhand de onderdelen wel beschikbaar komen.
Maar dan komt altijd nog het economische verhaal om de hoek kijken. Een auto die 4 ton gedraaid heeft en een motorrevisie nodig heeft is economisch op ( zeker een C6 gezien de 2ehands prijzen) en technisch eigenlijk ook. Bij een jonge auto met weinig kilometers met motorschade kan het een ander verhaal zijn. Dan zou ik voor een nieuw onderblok gaan die aan alle fabrieksspec’s voldoet ( worden feitelijk halverwege van de productielijn geplukt). Zeker met gezien de losse onderdelen prijzen.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Volgens service.citroen.com kost een “onderblok” € 3.641. Daar moeten dan nog de koppen op plus alle frivoliteiten en dan mag het hele ding er weer in.
De totale rekening? 6k+? Als het nou garantie zou zijn…..
Anders ga je toch al gauw aan een tweedehands blok denken.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Dan moet je wel een blok zien te vinden, totaal geproduceerde C6en 22.000. Verkocht in Nederland: net geen 800. Dit is incl de benzine en andere dieselvarianten….. Op dit moment staan er wel 21 C6en te koop op Autotrader.
Op deze Poolse site kom je foto’s tegen van de 2.7 HDi, gebroken krukas.
Zie deze link, http://www.auto-krak.pl/auto-krak/2-7-v6-hdi/
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je hebt geen C6 nodig voor een (onder)blok. Ook de 607, de 407 Coupé en zelfs enkele jaguars kunnen als donor dienen. Kortom, er is genoeg mogelijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
C5 Ph3 is ook geleverd met de 2.7.
Als je een beetje verder gaat doorspitten naar motorschades bij dit blok kom je interessante dingen tegen.
Gebroken krukassen en lagerschades komen voor bij de uitvoeringen met een roetfilter!
Hoe kan dat zou je denken? Nou vrij simpel: dieselolie in de smeerolie. Als je de volgende link doorleest over de werking van het regeneratiesysteem ( halverwege de pagina) wordt het een en ander duidelijk:
http://www.honestjohn.co.uk/faq/diesel-particulate-filters/
Diverse Jag blokken zijn op deze manier ook al aan hun eind gekomen:
http://www.jaguarforum.com/archive/index.php/t-67607.html
En als ik de duitse fora zo een beetje lees gebeurt het vooral tijdens een snelwegrit op hoge snelheid: is hete olie, verdunde olie door diesel en hoge belasting> exit lagers!
Ben ik blij dat mijn LaRo zo’n ding niet heeft!
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben vooral ontzettend blij dat ik in het geheel geen LaRo meer heb
Overigens ga ik meer af van wat de diverse C6 specialisten en rijders zeggen en van wat we hier tegenkomen: het valt bij de c6 allemaal goed mee met die drama’s waar ijcobar naar verwijst en dat is maar goed ook.
Maar ijcobar, zeg eens, wilde je een c6 kopen dat het onderwerp je zo bezig is gaan houden?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Mijn Disco 3 met de TDV6 draait nu al jaren probleemloos zijn kilometertjes en heb in het verleden inderdaad een nieuwe C6 overwogen ( en gelukkig niet gedaan, de LaRo is de meest betrouwbare auto die ik ooit heb gehad). Waarom ik in dit forum actief ben in dit draadje? Omdat ik veel mee krijg over deze motoren in de Land Rovers. Qua bouwaantallen is dit blok voornamelijk daar toegepast en vallen die van de Jag’s, Citroenen en Peugeot’s daar bij in het niet. Als je daadwerkelijk wil weten wat de problemen met dit blok zijn moet je dan ook op de Landrover fora zijn.
Maar blijkbaar wordt mijn input niet gewaardeerd…...
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ijcobar schreef:
Maar blijkbaar wordt mijn input niet gewaardeerd…...
Jammer dat je het zo ziet want dat is, wat mij betreft, geenszins het geval!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste