J. ga je nog wel ff die hele antieke remslang achter vervangen?!
En ja lagers het blijft gedoe bij de keuring. Als ik ze voel op de draagarm dan vervang ik ze, anders niet.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die hele antieke remslang was dus geen afkeur… snap jij het nog?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zelfde gezeur met die achterwiellagers als ik met mijn DS had. Die achterlagers had ik 2 jaar geleden nieuw gemonteerd met de 50g voorgeschreven vet. Alle respect voor mijn APK-man, maar die hoort de hele dag niks anders dan moderne industrielagers. Ik heb de beide lagers thuis opengehaald: in fonkelnieuwstaat zonder inloop sporen of wat ook. Nog een lading vet erbij gepropt en met een fotoreportage teruggegaan. Fractie stiller (door het vet)maar de foto’s overtuigden hem. Er staat in het reglement dat ze niet hoorbaar TGV SLIJTAGE mogen zijn. Dus mits het niet tgv slijtage is mogen ze herrie maken. Alleen is controle slechts auditief en dus geeft dat een heel beperkt beeld van de werkelijkheid.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Dat gedoe ook al een paar keer gehad. Echt onzin. Maar goed wat te doen.
Vriend van mijn heeft isolatie spul op de trommel geplakt. Werkt perfect.
Volgende keer ook doen.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is het niet een optie om gewoon te keuren bij een bedrijf waar ze vergelijkbare auto’s gewent zijn, die weten in elk geval wat normaal is.
Dat is wel een goeie tip: Sinds mijn ds (in 2008) was afgekeurd omdat de dimlichten te laag stonden (Moest ‘m uitleggen dat je de lichten moet controleren in z’n rijstand ipv dat hij al 24h niet meer gedraaid had ) en een andere keurmeester mij belde omdat die halfautomaat niet wou starten (bij het omdraaien van de contactsleutel ) laat ik m’n Sm altijd keuren door een citroen dealer.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Is het niet een optie om gewoon te keuren bij een bedrijf waar ze vergelijkbare auto’s gewent zijn, die weten in elk geval wat normaal is.
Dat gaan we maandag dus doen: naar een goede garage (een citroëndealer bovendien) met een eerlijke keurmeester die er zin in heeft én wél snapt waar het over gaat.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Of de speling op de fuseepen van een 2cv. Ook zo’n leuk punt.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Maar speling op die fuseepen is meetbaar en er zijn normen voor beschreven. Dat is makkelijk: micrometer er bij en goed of fout.
Een geluid is iets anders. Hoe dan ook: maandag zullen we zien wie er gelijk heeft…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10301
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik zou zonder hulpmiddelen dat geluid niet eens horen. Het hangt dus ook nog eens af van de kwaliteit van de zintuigen van de keurmeester. En dat is eigenlijk niet zoals het hoort.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het irritante is dat het bedrijf heel veel a-typen keurt. Daarom weet ik dat ik genaaid word. Ik kijk tussen Mn benen en zie 4 ballen. Dan word je genaaid…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De remslangen zijn perfect. Niks aan doen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Negen van de tien van dit oude model remslang zijn al verstopt (opgezwollen van binnen) of zijn dat binnenkort. Vandaar mijn commentaar.
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zo! De keurmeester van een niet nader te noemen echt garagebedrijf uit nieuwvennep heeft een half uur lopen zoeken maar niets kunnen vinden en de ami goedgekeurd!
Ik kreeg het advies om de remslangen binnenkort te vervangen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
En nu gaan met het ding!