Lekt de HRC naar buiten?
Ik heb destijds wel interne lekkages gehad, bij Eenden. Die loste ik op met nieuwe “inwendige delen”. Maar externe lekkage heb ik nooit gehad.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor












































Totaal aantal Berichten: 25664
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hij lekt langs het asje. Rubbetjes gaar..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Die zijn toch te vervangen?
Dat deed ik destijds ook, ik verving dan alle rubbers van de HRC.
Voorafgaand daaraan zuiverde ik de cilinder, zuiger en zonodig andere delen op met 400 polijstpapier, gedrenkt in remvloeistof.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor














































Totaal aantal Berichten: 43351
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, maar dan moet er dus wel een passende revisieset voor te koop zijn natuurlijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Uiteraard.
In mijn reactie ging ik van uit dat die er zouden moeten zijn.
Er worden immers ook nog nieuwe HRC’s geleverd, daar zitten ze ook in.
Destijds verving ik dan de cups 5 en 8. Het bodemventiel #1 liet ik zitten.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor














































Totaal aantal Berichten: 43351
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat er nieuwe cilinders worden gemaakt zegt helaas niets over de beschikbaarheid van een passende revisieset voor een originele HRC. De nieuw gemaakte cilinders zijn namelijk vaak van een “generiek” binnenwerk voorzien, zuiger, veer, cups van een maat die een fabrikant ook in andere producten gebruikt. Het is me vaak gebeurd dat je een nieuwe cilinder liet komen om een binnenwerk uit te roven dat dan vervolgens totaal niet bruikbaar is voor de originele cilinder..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Aha, dat het op die manier gaat, of kan gaan met nieuwe HRC’s, daar had ik niet aan gedacht…..
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Mochten er toch nog onderdelen voor de originele HRC te vinden zijn: de binnendiameter daarvan is 20.6 mm, volgens mijn gegevens.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor












































Totaal aantal Berichten: 25664
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het binnenwerk is 22. er is NOS te koop voor 108,- en remanufactured voor 45,- Revisieset kost 35 dus dat zijn de kosten niet. Voor 35 eu kan je een halfuurje SM rijden…
De AVN in de persoon van Han kijkt vandaag wat er nog in Arkel ligt.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Als Han het niet vindt, vindt niemand het denk ik. Hij heeft mij geholpen aan een handremset t.b.v. schijfremmen, zodat ik de ombouw van trommels naar schijven kon doen.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route












































Totaal aantal Berichten: 25664
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Revisiesetje is binnen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>












































Totaal aantal Berichten: 25664
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
https://photos.app.goo.gl/JWe7oZpHvpnjhqjQ9
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
En nou “nog even” de HRC eruit halen, en checken hoe de cilinder eruit ziet.
Hopelijk is die nog oké, en kun je volstaan met wat opzuiveren.
In de Olyslager die ik van de AMI-6 heb, zag ik dat je wel het eea moet demonteren om bij de HRC te komen en die weg kunnen halen.
Dat ging destijds bij de Eenden die ik onderhanden genomen heb heel wat makkelijker.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor












































Totaal aantal Berichten: 25664
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja dat is wel werk ja.
Je pakt het reservewiel eruit.
je draait 1 leidingbout M10 los.
Je draait 2 M7 boutjes los en pakt de hrc eruit.
Volledig moegestreden ga je de rest van de dag aan het bier.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Da’s inderdaad een heeeeleboel werk
In de Olyslager is te lezen dat je de pedaalsteun moet losmaken, en dat de HRC er dan met de pedaalsteun naar binnen toe uitgehaald moet worden. Vandaar mijn opmerking.
Maar gelukkig hoeft het niet op die manier
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor