Iemand ervaring met de mix diesel / lpg ?
http://www.ecomixnl.nl/index.html
Ciao Eric
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik ken iemand die het in zn mercedes buscamper heeft. Bus loopt veel zuiniger dan zonder de LPG.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
heeft een artikel over gestaan in het CX club blad
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
best wel interesant
Waarom heb ik er alleen een dubbel gevoel bij?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Was altijd veel over te vinden op amerikaanse websites “dual fuel diesel”
Is tijd lang ook wel gebruikt op vrachtwagens om de kosten te drukken. Je blijft altijd een deel diesel nodig hebben als “pilot fuel” die als ontsteking functioneert. Dit principe is ook veel in Duitsland in het biogas gebruikt, daar noemen ze het Zündstrahler. Deze motoren waren veel goedkoper en efficienter dan de eerst beschikbare gasmotoren, maar ook een beetje viezer…
Als je zoiets op een traditionele diesel wilt bouwen moet je denken aan een “mega squirt systeem” waarbij je dan voorwaarden in moet geven dat je slechts tot zo’n 75% van de brandstof vervangt door LPG en bij stationair lopen helemaal niets geeft. De mapping moet dus wel heel uitvoerig gebeuren om de boel niet snel kapot te laten lopen. De minimale dieselhoeveelheid is niet alleen nodig als ontsteking maar ook om de injectoren voldoende te koelen en verkoling en inwendige vervuiling tegen te gaan. Bij continue te geringe diesel opbrengst is de lift van de naald niet genoeg.
Op common-rail diesels en electronisch geregelde dieselpompen moeilijk te installeren. Als je lpg mee laat lopen in de inlaat die dan mee verbrand met de diesel kloppen veel van de gemeten parameters niet meer en zou je daar iets op moeten zien te vinden (sensoren foppen of ECU herprogrammeren en beiden lijken me veel te veel werk)
waar rook is, is…
LHM only!
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Zag net pas dat je een link naar een slecht vertaalde website gaf…
Lijkt erop dat ze de de HDi/CDI ECU’s weten te omzeilen… (o.a.gasmengstuk na de HDI luchtmassa meter).
Als je het geld voor de installatie er over hebt zou ik het zeker proberen! Alleen wel eerst bij RDW navragen, opmerking dat er geen wijziging nodig is geloof ik niet direct.
waar rook is, is…
LHM only!
Ben je niet beter en sneller af met methanol injectie? http://www.coolingmist.com/pagedisplay.aspx?feature_key=diesel
Bestaat ook een bedrijf in Nederland, kan echter niet op de naam komen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017