Ok, als jij de paddestoel een servo noemt heb je inderdaad gelijk.
Bij servo dacht ik aan de vauumrembekrachtiging.
Maar onder die paddestoel heersen toch alleen overdrukken. Dan kan er toch gern lucht binnentreden? Tenzij dat gebeurt als de boel drukloos is na een tijdje stilstaan
Klopt
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Dank heren , zal van het weekend het filmpje eens bekijken .
Het is er nu pas van gekomen maar het blijkt dat er op de remschijf LHM zit , een lichte lekkage wellicht van de remcilinder , de DS is even snel tussendoor op de brug geweest dus nog geen 100% zekerheid , kan dit kloppen als deze lek is dat er dan LHM op de remschijf komt ? .
Willem
Lhm op de remschijf geeft niet het remgedrag dat je beschrijft. Er zit lucht in het systeem. Een lekke remcilinder aan voorzijde komt niet vaak voor. Ik zou eerder het stuurhuis verdenken
Het gaat om de remschijf aan de rechterkant , volgens mij kan dat dan toch niet het stuurhuis zijn ...?
Je hebt dus 2 problemen.
Lucht in het systeem, dus ontluchten
LH op de remschijf, dan zou ik alles goed schoonvegen om te kunnen zien waar het vandaan komt. Zijn de hoezen van hetstuurhuis droog? Is de hogedrukpomp droog etc?
Ik zet in op de hogedrukpomp, zelf meegemaakt….
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
De HD leiding tussen pomp en HD regelaar begeeft het nog wel eens.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Dus poetsen, bijv met remmenreiniger, en inspecteren
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
JanSr schreef:De HD leiding tussen pomp en HD regelaar begeeft het nog wel eens.
Daar staat maximale druk op, dan zie je de LHM wel spuiten.
Lekkage is minimaal , maar wel net op de remschijf ...
Masr waar komt dat dan vandaan?
Tja dat wordt dus een keer kijken , nog geen tijd gehad .
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Arjan Verkade schreef:JanSr schreef:De HD leiding tussen pomp en HD regelaar begeeft het nog wel eens.
Daar staat maximale druk op, dan zie je de LHM wel spuiten.
Begint nogal eens met een haarscheur in de lengterichting, met wat zweten en dan duurt het even voor je vindt waar het precies vandaan komt.
Dus: Als die leiding niet droog is, vervang hem dan. Niet het sterkste punt van LHM auto’s.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop