14 van de 17
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
Kriksteun vervangen
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 07 maart 2018 09:16 AM
  [ # 196 ]

Ok, als jij de paddestoel een servo noemt heb je inderdaad gelijk.
Bij servo dacht ik aan de vauumrembekrachtiging.
Maar onder die paddestoel heersen toch alleen overdrukken. Dan kan er toch gern lucht binnentreden? Tenzij dat gebeurt als de boel drukloos is na een tijdje stilstaan

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2971
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 07 maart 2018 09:25 AM
  [ # 197 ]

Klopt

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 07 maart 2018 02:56 PM
  [ # 198 ]

Dank heren , zal van het weekend het filmpje eens bekijken .

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 22 maart 2018 04:16 PM
  [ # 199 ]

Het is er nu pas van gekomen maar het blijkt dat er op de remschijf LHM zit , een lichte lekkage wellicht van de remcilinder , de DS is even snel tussendoor op de brug geweest dus nog geen 100% zekerheid , kan dit kloppen als deze lek is dat er dan LHM op de remschijf komt ? .

Willem

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 22 maart 2018 04:49 PM
  [ # 200 ]

Lhm op de remschijf geeft niet het remgedrag dat je beschrijft. Er zit lucht in het systeem. Een lekke remcilinder aan voorzijde komt niet vaak voor. Ik zou eerder het stuurhuis verdenken

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 22 maart 2018 04:57 PM
  [ # 201 ]

Het gaat om de remschijf aan de rechterkant , volgens mij kan dat dan toch niet het stuurhuis zijn ...?

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 22 maart 2018 06:59 PM
  [ # 202 ]

Je hebt dus 2 problemen.
Lucht in het systeem, dus ontluchten
LH op de remschijf, dan zou ik alles goed schoonvegen om te kunnen zien waar het vandaan komt. Zijn de hoezen van hetstuurhuis droog? Is de hogedrukpomp droog etc?

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 680
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 22 maart 2018 09:33 PM
  [ # 203 ]

Ik zet in op de hogedrukpomp, zelf meegemaakt….

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 23 maart 2018 07:30 AM
  [ # 204 ]

De HD leiding tussen pomp en HD regelaar begeeft het nog wel eens.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 23 maart 2018 08:35 AM
  [ # 205 ]

Dus poetsen, bijv met remmenreiniger, en inspecteren

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 maart 2018 04:51 PM
  [ # 206 ]
JanSr schreef:

De HD leiding tussen pomp en HD regelaar begeeft het nog wel eens.

Daar staat maximale druk op, dan zie je de LHM wel spuiten.

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 23 maart 2018 04:54 PM
  [ # 207 ]

Lekkage is minimaal , maar wel net op de remschijf ...

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 23 maart 2018 07:10 PM
  [ # 208 ]

Masr waar komt dat dan vandaan?

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 23 maart 2018 07:37 PM
  [ # 209 ]

Tja dat wordt dus een keer kijken , nog geen tijd gehad .

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 24 maart 2018 09:48 AM
  [ # 210 ]
Arjan Verkade schreef:
JanSr schreef:

De HD leiding tussen pomp en HD regelaar begeeft het nog wel eens.

Daar staat maximale druk op, dan zie je de LHM wel spuiten.

Begint nogal eens met een haarscheur in de lengterichting, met wat zweten en dan duurt het even voor je vindt waar het precies vandaan komt.
Dus: Als die leiding niet droog is, vervang hem dan. Niet het sterkste punt van LHM auto’s.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
14 van de 17
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook