je kan inderdaad toch ook warm stoken en de rubbers dan “opofferen” lijkt me goedkoper dan doorslijpen en nieuwe steunen .
Wel een brandblusser standby houden
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Warmstoken ?
Met alle tectyl en andere vettroep die daar normaal gesproken rond hangt ???? Om nog maar niet te spreken van de vulpijp van de benzinetank….. Lijkt mij een vrij zekere methode om een complete restauratie noodzakelijk te maken. Schroefdraad goed schoon maken met staalborstel, tectylresten verwijderen met thinner. nachtje in de kruipolie (geen wd40 maar echte) en dan voorzichtig losdraaien zoals al beschreven.
Goed 2015
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Of met een verfafbrander. geen open vuur.. mar meestal breekt het zaakje af.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Mijn ervaring met die dingen is: geen geduld, maar even nieuwe halen, zowel het bumperdeel als de houders die tegen de carrosserie gelast zitten en de bijbehorende rubbers. Meestal allemaal verrot. Voor een bescheiden bedrag is het voor de rest van je leven weer OK.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Zoals al gezegd: ik heb ze er een keer heel uitgekregen bij mijn ID uit 1966 maar ik zou het nu wel weten en kan me helemaal vinden in Jan z’n oplossing. Warm stoken zou ik nooit doen met al dat brandbare materiaal in de buurt, en de kans dat het dan nog niet lukt is groot aanwezig.
Er is niets verrot of verroest , dus ga geen dingen doen die niet nodig zijn , met geduld zal het wel lukken , goeie kruipolie af en toe een paar tikken op de moer dit een paar keer herhalen wil het ook vaak wel doen .
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ik heb ze los gekregen met een luchtratel, misschien ergens heen waar ze er een hebben.
Maar wel de boel in de kruipolie zetten.
De DS een vorige week maar even weggebracht naar Delft ivm het slecht starten ook gelijk maar wat andere dingen laten doen , ook de achterbumper vast laten zetten .
Hij start weer als nieuw kleppen zijn gesteld , die stonden erg strak , nieuwe bougie,s en dergelijke , lijkt wat meet power te hebben nu .
Volgende project ,als zich niet iets eerder aandient .... de vloerbekleding .
Totaal aantal Berichten: 10380
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Op gas iets vaker kleppen stellen dan normaal.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat is iets vaker dan normaal?
Als je de onderhoudsintervallen van een DS goed opvolgt hoor je de klepspeling elke 10.000 km te controleren.
Bij gas dan bij elke kleine beurt, oftewel om de 5.000 km?
Totaal aantal Berichten: 10380
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik zou dat inderdaad voor de zekerheid doen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Onzin. Als het gas goed afgesteld is kan het gewoon om 10.000 km. Jaren gedaan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk dat het vooral vaak voorkomt dat men niet elke 10k het juiste onderhoud pleegt.
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007
- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Ik controlleer ieder 10k de klepspeling.
In het begin deed ik dit omdat mijn ds ook op lpg loopt iedere 5k.
Ik heb met een 5K interval niet iedere keer moeten stellen.
Zelfs al een paar keer meegemaakt dat dit bij 10k ook niet altijd nodig is.
Let op : ik zou ze wel iedere 10k controleren en indien nodig bijstellen.