Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
FastFred schreef:
Bedankt, dat is bij een C4 met 2.0 16v geloof ik een bobine rail met voor iedere cylinder een bobine, toch?
Dat klopt.
FastFred schreef:
Verder nog tips?
Verse remvloeistof, goede banden en remblokken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Kunstenvliegwerk schreef:Voor de luchtgekoelde tweecylinderhelden is een reserve spanningsregelaar ook aan te bevelen. Kleine moeite, groot plezier!
Hebben we bij ons. Elektronisch en mechanisch.
Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Ik ook
waterman schreef:Als ik jou was zou ik tenminste zorgen voor een BDP-sensor, een Thermostaat, een set met de juiste multiriem en v-snaar, een verdeelkap+rotor en een ontstekingsmodule. Daarnaast kan een gebruike reserve dynamo en startmotor zeker geen kwaad. Gaan die onderdelen stuk op een xm v6 automaat dan sta je namelijk gelijk stil. Helemaal stil dus.
Kijk, das een mooi lijstje! Hier gaat uiteindelijk ook de V6.12 mee.. Reserve onstekingsmodule ligt standaard in de auto.. Verdeelkap + rotor zijn net nieuw, toch meepakken? Startmotor zit er ook net een half jaartje in, vers van de citroen pers..
Rest gaan we eens bij elkaar sprokkelen! Startmotor is inderdaad wel een erg beruchte bij deze motoren.. Een paar retourslangen van de veerpoten kan ook geen kwaad… Die krengen gaan bij Xm’s nogal regelmatig en zeker op de leeftijd die de auto’s nu bereiken..
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
ik ga jammer genoeg niet mee, maar ik heb nog nooit een spanningsregelaar kapot gehad in mijn eendeleven….
Alleen heb ik meegemaakt dat er eentje van een DS stuk ging;-)
Ik krijg de volgende melding als ik de mail van Rens open met de Wegenwacht tips
“Wees voorzichtig. Deze afzender is niet goedgekeurd met onze controles voor fraudedetectie”
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Met Rens moet je ook wel een beetje voorzichtig zijn.
Je kan de mail verder wel lezen?
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Zeer voorzichtig zelfs!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Mail is verder prima te lezen. Ik zou zelf voor een HTML opmaak gegaan zijn in plaats van platte tekst met plaatjes maar dat zijn details
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Volgens mij staat het forum altijd open voor vrijwilligers die een bijdrage willen leveren aan de verbetering van het forum en aan een rijkere beleving voor haar gebruikers.
FastFred schreef:Mail is verder prima te lezen. Ik zou zelf voor een HTML opmaak gegaan zijn in plaats van platte tekst met plaatjes maar dat zijn details
Niks mis met de opmaak van de mail. Tekst is goed te lezen, leuke foto’s erbij en geen gezeur van virus..
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Omdat de voorgaande posts over een e-mail gaan, vragen sommige forummers zich wellicht af wat er in die e-mail staat? Het is een aankondiging/samenvatting van het artikel met de Wegenwacht-tips voor de deelnemers aan de Alpenrun. Wil jij die e-mails ook ontvangen? Schrijf je dan snel in voor de enige nog vrije plaats! Voor de volledigheid volgt hier de betreffende mail:
Beste deelnemers aan de Alpenrun,
Over twee maanden is het zover, dan gaan we onze Citroëns en onszelf uitlaten op de Alpenpassen van Noord-Italië! Twee maanden lijken lang, maar als je een oudere Citroën hebt waarvan niet alle onderdelen even gemakkelijk verkrijgbaar zijn, kan het nét lang genoeg zijn om je auto in orde te krijgen. Het team van de ANWB Wegenwacht, Henk en Yuri, hebben in het topic enkele tips voor dat onderhoud geplaatst. Je vindt ze hier. Deel je dit bericht even met je ploeggenoot? We hebben het per ploeg aan één contactpersoon verzonden. Verder discussiëren over onze mooie reis, over de voorbereiding in het algemeen én over de voorbereiding specifiek voor jouw type Citroën doen we natuurlijk in het forumtopic.
Wacht niet langer met het lezen van de onderhoudstips voor alle vitale delen van koeling, via vering, remmen en uitlaat tot banden en laat je voorpret de vrije teugel in het forumtopic. Onze volgende mailing zal niet lang meer op zich laten wachten. Die gaat over enkele persoonsgegevens die we nodig hebben om bij de camping de aanmelding voor alle deelnemers in orde te kunnen maken.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
MaartenH schreef:
Vandaag de Michelin kaart van Oostenrijk gekocht. (Nr730)
Hier staat 80% van de ritten op, want het noordelijkste stuk van Italie staat er op. Alles onder de lijn Bolzano-Bormio, zeg maar het stuk ten zuiden van de Stelvio, staat op de Italiaanse kaart.
Nog meer voorpret!!
Ik zie dat me misschien naar de Drei Zinnen gaan. Dan tikken we de 3000m aan! Gaaf hoor!
Dit weekend ga ik een powertube monteren. Eens kijken of dat nog wat oplevert.
Groet, Rob
2CV6 1980 Verte Embrun
Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Rob, zo’n powertube is vergelijkbaar met de standaard luchtinlaat van een dyane, en dat werkt zeker!
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Robcap schreef:Ik zie dat me misschien naar de Drei Zinnen gaan. Dan tikken we de 3000m aan! Gaaf hoor!
Zo hoog kun je daar met de auto niet komen. De weg loopt “slechts” tot de Auronzohütte op 2.330m, maar wat voor een weg!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!