Misschien zit het wel op de transporter die mee gaat?! Laughing
2 knopjes en een aan/uit schakelaar
Dusss…
Ik ben wel benieuwd naar de praktische zaken.
Kan er al een groter tipje van de sluier worden opgelicht?
Welke route rijden we wanneer? Is daar al meer info over? lengte per dag?
Hoe is de dagplanninng?
Wie kookt etc? corvee rooster of hoe gaat dat?
Ik moet nog wat aan de kantelmessen doen, en aan de dynamo. Wordt wat warm, ben bang voor slechte lagers…
Groet, Rob
2CV6 1980 Verte Embrun
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Onderweg terug van een welverdiende vakantie in Italië niet - zoals op de heenweg door - maar over de Gotthard gereden. Nog niet met de Axel maar het gevoel was er al wel een beetje, op dik 2100 meter!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Leuk, die oude Gothard pas.
Kocht gisteren een La Vie de L’Auto, met op pagina 16 + 17 mooie foto’s
van de huidige staat van het wegdek.
Het wegdek is weer in oude glorie teruggebracht.
Klinkers in een speciaal patroon neergelegd.
Een paar jaar terug reed ik er over en werd de nadien aangebrachte bitumen laag
er weer van af gehaald, met dit als resultaat.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Robcap schreef:Dusss…
Ik ben wel benieuwd naar de praktische zaken.
Kan er al een groter tipje van de sluier worden opgelicht?
Welke route rijden we wanneer? Is daar al meer info over? lengte per dag?
Hoe is de dagplanninng?
Wie kookt etc? corvee rooster of hoe gaat dat?Ik moet nog wat aan de kantelmessen doen, en aan de dynamo. Wordt wat warm, ben bang voor slechte lagers…
Groet, Rob
Ik was net met de routeboeken bezig, maar dag 1 is de groene route, dag 2 paars, dag 3 rood. En achter de schermen zijn we druk bezig met de eet plannen en laatste email met alle informatie die jullie nog nodig hebben.
De volledige route per dag is iets 6,5-7 uur / 360 km, maar ze hebben wat mogelijkheden om stukken over te slaan. (je krijgt onze ‘nultijd’ mee met de route, zodat je zelf kan bepalen of de hele route nog wel haalbaar is.
De ‘cifo-kook-crew’ gaat mee, een paar extra handen zal af en toe wel nodig zijn, maar daar hebben we geen corvee rooster voor nodig toch?
De ANWB’ers zijn wel heel duidelijk over corvee, als er ‘s avonds gesleuteld moet worden aan je auto heb je een probleem en moet je regelmatig een biertje aangeven.
Wegenwacht Eend schreef:Betekent dat dat er eentje voor mij meegenomen wordt?
Not so fast Fred, you forgot the magic word…
Nou vooruit: alstublieft? Ik neem de gok wel dat de achterwiellagers het wel uithouden, mankeert momenteel niks aan.
De C4 gaat volgende week donderdag terug naar de garage waar ik ‘m gekocht heb. Voor een verse multiriem, schijven en blokken voorzijde, krukaskeerring (bakzijde) en mogelijk een nieuwe koppeling.
Hopelijk voor een groot deel onder de BOVAG-garantie, maar ik zal vast wel wat bij moeten lappen.
Vorige week 2 nieuwe banden en verse remvloeistof gehad. Echter, mijn 2 andere banden (nu op de vooras) vertonen wat droogtescheurtjes, profiel is nog prima. Probleem?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Hey Maarten, even je bericht gemist. Mooi, dat route overzicht. Ik ga t eens op m’n michelins inkleuren. Komt wel goed met die handjes hulp.
Ik kijk uit naar je mail.
R
2CV6 1980 Verte Embrun
Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Iemand ervaring met dat laatste stukje door Oostenrijk? Die dik 800 km zou vanuit Maastricht makkelijke te doen moeten zijn in één dag maar stranden in de bergen in het donker is niet het ideale scenario…
tot over een paar weken!
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Daar heb ik ervaring mee: toen ik nog in Maastricht woonde, ben ik meerdere keren in de Dolomieten wezen fietsen . Wil je de A7 van Ulm langs Kempten naar Füssen nemen, daar Oostenrijk in en dan over de Fernpass in de B179 tot je op de A12 naar Innsbruck komt en dan over de Brenner? Op die B179 wil het nog weleens langer duren dan je plant, vanwege vrachtverkeer, caravans of ongevallen. Hoewel het maar een kinderachtig pasje is in vergelijking tot wat wij in Italië gaan doen, vind ik het niet prettig om daar in het donker te rijden, zeker niet bij slecht weer. Eenmaal op de snelweg gaat het weer een stuk gemakkelijker. Als je ‘s ochtends bijtijds vertrekt, lukt het met een “moderne” auto makkelijk in één dag, maar in een Ami of iets van dien aard heb ik nog nooit zo’n lange reis gemaakt, dus daarover durf ik geen uitspraken te doen…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Of stuurt je routeplanner je via Timmelsjoch/Passo di Rombo de grens naar Italië over? Dat is landschappelijk mooier en qua afstand korter, maar daar mag je niet eens in het donker rijden, althans zo’n twintig jaar geleden mocht dat niet…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik denk dat ik in 2 dagen ga rijden. 450 per dag of zo, rustig aan.
2CV6 1980 Verte Embrun
Nielsje schreef:Ik ook!
Karretje bijna klaar. Ik moet alleen nog even op zoek naar een nieuwe bijrijder..
Ha Niels,
Hier heeft net vanavond m’n bijrijder afgezegd ivm studieverplichtingen.. Ben je nog steeds op zoek naar een mede-deelnemer?
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Ik beloof plechtig dat ik hier niet teveel fietsfoto’s zal plaatsen, maar ik was té nieuwsgierig naar de verkeersborden bij het Timmelsjoch . Je mag er dus wel in het donker met de auto rijden, maar niet met de fiets, ook niet bij daglicht:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Nee, je mag dus vanaf de pashoogte ook niet afdalen naar de Italiaanse kant
Een mooi uitzicht heb je er wel…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!