3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Hoger verbruik Citroën C4 1.6 HDI 110pk 2007
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 29 december 2014 07:16 PM
  [ # 31 ]

Er zijn ook dealers die precies weten wat ze doen, die volgen ook netjes de bijscholing van citroen.
En kijken ook verder bij problemen.
maar het mes snijdt aan 2 kanten.
Ik maak het vaak genoeg mee bij mijn dealer..
Bandenspannibng nakijken, sloten inspuiten, schanieren smeren dat staat niet in het onderhoudsboekje dus daar betaal ik niet voor.
U moet alleen doen wat er in het boekje staat..
In het boekje staat elke 20000 km nieuwe olie, dan kom ik ook bij 20000’km….

Men hakt altijd op de dealer, maar andersom kunnen de klanten er ook wat van

Profiel  
 
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 29 december 2014 07:25 PM
  [ # 32 ]

Klopt inderdaad.

Ik heb in het verleden gewoon nogal slechte ervaringen gehad bij een dealer.
Volgens het boekje moest de luchtfilter vervangen worden, stond ook op factuur, maar achteraf bleek dat die niet vervangen was.
Nadat dat toen was uitgekomen ook op verschillende andere zaken uitgekomen die niet volgens het boekje werden gedaan.
Niet enkel bij mij, ook bij anderen, dealer is daarna ook niet lang meer blijven bestaan.

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 29 december 2014 07:38 PM
  [ # 33 ]

Ow die dealers heb ik ook meegemaakt…
Maar dan ga ik een dorp verder…
Daarom prefereer ik liever de dorpsdealer dan de grote glazen paleizen…
De dealer waar ik kom, kan je gewoon zien wat men aan de auto doet.

Profiel  
 
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 29 december 2014 07:41 PM
  [ # 34 ]

Wel die kennis waar ik bij ga ook.
Verkoopt zelf geen auto’s, maar werkt gewoon aan alle merken. (in bijberoep)

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  
 
jellejawa
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 214
Geregistreerd: 22-11-2012

Gepost: 04 januari 2015 09:08 AM
  [ # 35 ]

Mooie verhalen over lampjes en hard rijden om het regeneratie proces te starten. En dealers.
Wij hebben onze C4 HDI van 2011 nu ruim 2 jaar en staat de teller inmiddels op 86000 km. Maar ik heb nog nooit een lampje gezien wat onder het rijden aangaat en iets moet betekenen. Weet niet eens hoe het er uit ziet. En we rijden ook zelden sneller dan 110/120. Alleen als we met de Cocoon erachter naar Zuid Frankrijk gaan, dan gaat het gas er op. Mijn vrouw gebruikt de auto voornamelijk voor woon/werk, 25 km enkele reis over binnenwegen. Ik merk dat de C4 in de zomer iets zuiniger is dan in de winter. We rijden op winterbanden in de winter. En af en toe gaan we naar familie in Friesland wat enkele reis 115 km is. Maar dan komt de snelheid ook zelden boven de 110 km uit. De dealer zijn we tot nu toe ook tevreden over. Maar de C4 is er ook nog maar 2x voor onderhoud geweest. Maar ik ga er toch maar van uit dat deze zijn werk doet zoals het behoort.

C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 04 januari 2015 01:58 PM
  [ # 36 ]

bij de 1.6 hdi regenereert hij elke 500 km
maar dat lampje gaat pas branden als je roetfilter echt verstopt raakt..
en niet elke 500 km Wink

als het lampje gaat branden kan je hem mbv de lexia (of bij de dealer) een geforceerde regeneratie laten uitvoeren…

Profiel  
 
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 04 januari 2015 08:22 PM
  [ # 37 ]

Lampje is er bij mij nog nooit aan geweest.

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 januari 2015 08:32 PM
  [ # 38 ]

Heeft die klussende kennis van jou de C4 nu al eens deftig uitgelezen met een lexia of dient dat nog te gebeuren?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 05 januari 2015 09:11 PM
  [ # 39 ]

Die is nu op velof.

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  
 
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 15 januari 2015 09:13 PM
  [ # 40 ]

De laatste anderhalve week is het verbruik weer gezakt.
D’r is niks veranderd, tank is nu bijna leeg, morgen terug tanken.

Gisteren is de wagen uitgelezen, en niks abnormaals gevonden.

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 16 januari 2015 01:00 PM
  [ # 41 ]

Een beetje seizoensinvloeden heb je sowieso wel. Verschil in buitentemperatuur èn verschil tussen zomer- en winterdiesel. Onderstaande zijn mijn tank-gemiddelden met de C4II. Ik rij erg veel snelweg:

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
salon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 17 januari 2015 08:17 PM
  [ # 42 ]
ronama schreef:

Ow die dealers heb ik ook meegemaakt…
Maar dan ga ik een dorp verder…
Daarom prefereer ik liever de dorpsdealer dan de grote glazen paleizen…
De dealer waar ik kom, kan je gewoon zien wat men aan de auto doet.

Welke dealer is dat?

Profiel  
 
salon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 17 januari 2015 08:20 PM
  [ # 43 ]
waterman schreef:
ronama schreef:

Wat ook helpt is toeren maken, ipv het nieuwe rijden.

Het “nieuwe rijden” is de dood voor je motor inderdaad.

Als dat zo zou zijn dan ben je met een automaat al bij voorbaat gezien, elke automaat nodigt uit tot rustig relax rijden, nog nooit enig probleem gehad met regeneratie of aankoeken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 januari 2015 08:30 PM
  [ # 44 ]

Een automaat schakelt terug als ie dat nodig vindt. Een handbak die je met 2000 toeren in z’n 6e een helling op laat gaan niet…. kom je boven, zuigers gesmolten…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 17 januari 2015 08:34 PM
  [ # 45 ]

Dat heeft dan ook totaal niks meer met het “nieuwe rijden” of zuinig rijden te maken.

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook