De 90 pk wel..
Wij hebben de 75 pk versie gehad..
Dat was niks, de c3 1.1 van svchoonpa voelde nog vlotter aan
Ben ik weer na een tijdje , mn huidige wagen verkocht nu opzoek naar een wagen voor bij mn DS 20 .Blijf toch een beetje hangen in een C2
Blijf het ondanks de kans op problemen een leuk autootje vinden , gisteren mee gereden , stoelen zitten prima voor mij , reed prima maar die gaat het niet worden ivm prijs , kleur en al gehele staat en 5 vorige eigenaren , vindt ik dan al weer verdacht .
Morgen naar deze C2 kijken http://www.autotrader.nl/auto/citroen-c2/2004/rotterdam/6mkdx/citroen-c2-14i-vtr-sensodrive-automaat/
Stevige prijs via mail incl aflevering beurt e.d €4200 , incl 6maanden garantie , wellicht dat er nog wat af kan als ik langs ga , zit bij mij in de buurt .2 vorige eigenaren
Waar moet ik tijdens het rijden op letten tav SENSODRIVE Automaat (en eventueel andere aandachtspunten ) , wat moet ie wel en niet doen , ja goed schakelen maar zijn er indicaties wanneer een SENSODRIVE Automaat minder werkt ?
Kan ik langs een Citroen dealer rijden en daar wat info vragen over het verleden van de wagen , of is dit niet gebruikelijk ?
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Met alle respect, ik vind het een absurde prijs. Wij hebben in 2012 met heel veel moeite € 5.500,- voor een 2004 C3 X-tr kunnen ontvangen waar slechts 35.000km op de teller stond. Bij de dealer kwam ik met inruil op een nieuwe DS3 nog niet op € 4.000,- uit.
...... en die sensodrive ....... Ik zou het niet meer aandurven.
Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi
Tja qua prijs kom je niet veel lagen voor zelfde type bouwjaar en km stand , net langs geweest willen tot 3800e zakken inc 6 maanden garantie , beurt e.d .Distributie is bij 100k gedaan .
Een particulier vraagt voor zo,n zelfde 3600e , ....
Ook de history bekeken bij de Citroen dealer , geen bijzonderheden qua storingen alleen voor zn beurten en updates terug geweest .
Daar nog wat door gevraagd en volgens de technischeman komen veel van die storingen voor uit het niet updaten van de software en lage batterij spanning .....
Ik ga morgen maar een proefrit maken eens kijken hoe die rijdt , kan ik die senso drive nog testen waar moet ik opletten wat moet ie doe n en wat niet?
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
..... om te testen gewoon veel rotondes rijden. Langzaam op de rotonde aan komen rijden.
Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi
Ja en dan .... gas geven en wat moet er dan wel of niet gebeuren als het goed werkt ?
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
ja, dan geef je wat gas en dan hopen dat ie niet net gaat schakelen, of meer, gaat nadenken of ie gaat schakelen.
Ik vond hem altijd het fijnste rijden met de flippers, dan ben je niet zo afhankelijk van de nukken van de computer, en kun je ook wat verder doortrekken in een versnelling.
Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi
Net terug van een proefrit , rijdt prima ook tav het schakelen geen bijzonderheden , regelmatig naar zn 2 of 1 terug laten schakelen om vervolgens gas te geven reactie was goed schakelde soepel.
Het enigste wat ik kon vinden links voor wat licht kraak van rubbers/veren , als ik niet op asfalt reed en da handrem trok ik bijna door het dak ...
Al met al wel tevreden denk dat ik hem maar ga kopen als ze dat gekraak en de handrem verhelpen .
Dank voor de hulp .
Vandaag de C2 opgehaald , klachten waren verholpen , mis alleen de hoedenplank kwam ik net achter ....
Iemand ervaring met een middenarm steun , zie er op MP en Ebay div voorbij komen ,maar is het ook wat ....?
Totaal aantal Berichten: 9408
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Mijn advies, als dat nog niet gedaan is: laat bij de dealer even kijken of de ECU van de Sensodrive-bak van de laatste softwareversie is voorzien.
En mocht je interesse hebben in meer technische informatie over deze bak en de besturing daarvan, dan heb ik nog wel wat voor je.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Dank voor het aanbod maar zo ver wilde ik me er niet in gaan verdiepen , als het maar rijdt en goed schakelt en dat doet het tot nu toe .
Even een vraag heb de C2 nu even niet voor de deur staan maar wat zijn de inbouwmaten van de speakers in de voordeuren (diameter en diepte )
Nog een tip qua merk , er komt een Blaupunkt radio/SD/USB speler in
Alvast bedankt
Totaal aantal Berichten: 9408
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Sorry, kon het toch niet laten! http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1910767/
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
De C2 nu een paar maanden aan het rijden en bevalt prima geen klachten qua rijden en schakelen gaat allemaal prima .
Echter .... heb ik een wat muffe/ondefinieerbare lucht in de wagen , zowel met airco aan als zonder airco , wat kan dit zijn en vallen dit soort klachten ook onder BOVAG garantie , heb namelijk nog 3 maanden garantie op de C2
Alvast bedankt, Willem
Totaal aantal Berichten: 9408
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Pollen/interieurfilter al eens vervangen?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Thx
Niet door mij ik heb hem net 3 maanden , maar dit is de oorzaak van die muffe lucht of kan het ook nog iets anders zijn ?