Rudeboy01 schreef:Ahum…volgens mijn dealer heb ik de nieuwe camera al…sorry hoor maar het is nog steeds erg slecht in het donker. Bij mijn vorige auto’s kon het allemaal wel (VW Golf, Alfa Romeo Giulietta). Jammer!
Besef je wel, dat je nu nou eenmaal bevind in ander segment met de Cactus. Daar horen nou eenmaal bepaalde concessies bij.
Ik vind bijvoorbeeld de plaatsing en de stand van de camera helemaal niet goed en mee bewegende rijlijnen was ook een aardige toevoeging. Maar ja… geld besparingen moet toch ergens vandaan komen
Wat heeft een ander segment hier nu mee te maken? Rare opmerking. Als je iets op een auto plaatst monteert of aanbrengt hoort dat gewoon te werken, daar heeft een ander segment niets mee te maken. Dus iedereen die hier op het forum wat te klagen heeft over iets wat niet goed werkt moet er maar vrede mee hebben omdat dat aan het segment ligt waarin je de auto hebt uitgezocht, onzin!
Dat bij de Cactus de ramen in de achterste portieren niet naar beneden kunnen, dat weten de kopers, dat er aan de linkerzijde geen rooster zit om het raam te ontwasemen, dat weten de kopers, dat de achterbank niet in twee delen neer te klappen is dat weten de kopers, dan doe je bewust concessies. Iets wat naar behoren hoort te werken moet het gewoon doen.
Mijn eerste Citroen!
Nagel op de kop Rudeboy01.
Soms krijg ik hier de indruk dat je niet mag klagen tov Citroën ...
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mensen, het citroen-forum.nl is géén consumentenforum maar een liefhebbersforum. Wij willen dus ook niet tussen de gebruikers en Citroën Nederland of Citroën BeLux komen te staan en willen ook niet dat het citroen-forum een verzamelplaats gaat worden van boze klanten die op een of andere manier door middel van de hier geboden ruimte verhaal gaan halen bij hun dealer(s) of Citroën. Daar kun je prima voor bij een ander forum terecht, dat van Vara’s “Kassa” of Tros Radar bijvoorbeeld.
Hier zoeken we liefst naar oplossingen op het technische vlak.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Toch kan ik mij wel vinden in het verhaal van Rudeboy01, als het een ander segment zou zijn, zouden er nog steeds de zelfde camera,s in zitten als voor nov 2014. Denk dus dat die opmerking niet op z,n plaats was. Voor mij blijft het een top auto, die Cactus.
De Cactus is zeker een gave auto. Dat is een feit. Citroen heeft zijn best gedaan om iets aparts op de weg te zetten en dat verdient lof.
Bij klachten over de Cactus wordt je keurig geholpen bij de Citroen dealer, althans dat is mijn mening.
Dat de dealer ook nog eens een gratis een workshop geeft om eventuele kleine dingen aan de auto zelf te repareren, zoals verlichting, het verwisselen van een wiel, ruitenwissers, en zekeringen is voor mij een bewijs dat hij zijn klanten koestert.
Neemt niet weg dat Citroen vaak informeert of je tevreden bent over je garage en over de auto.
Dus Citroen wil zelf ook de ervaringen van klanten weten.
Bij twijfel of iets naar behoren werkt ga je toch op internet kijken of er meer mensen zijn die hetzelfde ervaren.
Daar is het internet voor.
Dus klagen moet kunnen ook via dit forum. Maar genuanceerd.
Voor Citroen spelen de kosten om een product te maken een grote rol. Wijzigen van het product omdat er klachten zijn kan aardig in de papieren lopen voor de fabrikant. Zeker als het om luxe producten gaat. Mocht iets defect gaan is het een ander verhaal.
Op andere fora is een zelfde tendens te bespeuren. Consumenten klagen steen en been. Zeker over elektronica in de auto.
Navigatiesystemen zijn een bron van ergernis. Dat is niet bijzonder.
Een forum is er om elkaar te helpen. Ook Citroen heeft daar baat bij. Zij zullen zeker meelezen op dit forum. En Citroen kan hier op inspelen zodat ze tevreden klanten overhouden. Je kan er ook een win win situatie van maken.
Maar alles in alle redelijkheid dat moet vooropgesteld worden.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
Goed nieuws, ook ik krijg een nieuwe camera. Mijn garage heeft mij gemaild voor een afspraak 22 juli.
Mijn Cactus is ook van voor Nov 2014. Toch wel netjes van citroen.
gr Rene
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 30-05-2014
- C3 Picasso 14 vti 95 pk
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
Ik ben altijd zeer tevreden geweest van citroen .
Een merk die anders doe dan anderen ,zeker wat durven en inovatie van de laatste momenten .
dat hier en daar iets laat het afweten is normaal en het gebeurd in alle merken .
wie kan zich nog de 2 pk en de dyane 6 herinneren ?
, het waren in hun tijd ook wagen’s waar van alles gebeurd, toch geweldige dingen .
de c4 cactus zal ook zijn tijd als een icoon doorgaan .
ben ik er overtuigd ervan .
was even uit topic , sorry.
le sage
-citroën c4 cactus etg 82 2015
-citroën c3 Picasso 14 vti 95 2014
Daarvoor,dyane6,visa club,visa superE,ax 11tre,bx 19D,zx break 19d,jzx 14 advantage,jumpy19D,saxo 11sx,Berlingo 19D,c8 tentation,c3 14 hdi 70
Een vraagje ,
Mijn cactus wordt midden augustus geleverd, na 3 maanden wachttijd
Maar zullen ze dan bepaalde dingen verandert hebben in de fabriek zoals een betere camera, update navi.. enz.
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 30-05-2014
- C3 Picasso 14 vti 95 pk
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
mijn wordt rond de 24 jullie geleverd , hopelijk zijn de veranderingen ook gebeurd.
le sage
-citroën c4 cactus etg 82 2015
-citroën c3 Picasso 14 vti 95 2014
Daarvoor,dyane6,visa club,visa superE,ax 11tre,bx 19D,zx break 19d,jzx 14 advantage,jumpy19D,saxo 11sx,Berlingo 19D,c8 tentation,c3 14 hdi 70
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
harry schreef:Maar zullen ze dan bepaalde dingen verandert hebben in de fabriek zoals een betere camera, update navi.. enz.
De camera sowieso, de verbeterde versie wordt al sinds een paar maandjes gebruikt.
Vandaag onder garantie nieuwe camera geplaatst, inderdaad nu al beter zicht. Mijn auto is ook van voor nov 2014.
Ik hou dit topic in de gaten. Mijn Cactus heb ik gekregen in oktober vorig jaar. Ik heb mn eerste onderhoudsbeurt inmiddels gehad omdat ik meer dan 28000 km heb gereden.
Ik vind wel dat als mn auto een wasbeurt heeft gekregen dat de camera een stuk scherper is.
Hoe kan ik controleren of ik een nieuwe of een oude camera heb? Ik vind het eigenlijk niet heel erg belangrijk dat de achteruit rij camera niet scherp is, maar handig is het wel.
[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan!Zie regel 10 [/edit mod]
Vandaag nieuwe camera gekregen. Prachtige service van mijn dealer! En wat scherp is deze! Hoe je het kunt controleren? Kijk maar eens wat je ziet als je in het donker achteruit wilt rijden. Bij de oude zie je echt niks! Maar ook overdag is de nieuwe veel scherper.
De mijne is van november, die van jou van oktober had dus n.a.w. ook de oude camera nog.
Bovendien moet je de lens van de camera af en toe zelf even schoonmaken. [mod] offtopic gewist [/mod]
Vorige week mijn 1 jaar oude cactus opgehaald. Op de camera kon je in het donker niets zien, behalve de gekleurde navigatielijnen dan.
Ik had hier al gelezen dat de “oude” camera geen zicht had in het donker dus had ik de dealer gevraagd of deze alvast vervangen kon worden. Omdat er geen terugroepactie van Citroen was kon hij daar niet aan voldoen wat ik wel begreep.
Een paar dagen geleden heb ik bij Citroen Nederland een klacht neergelegd m.b.t. de camera, de 1e reactie van hun was dat ze de camera niet gingen vervangen omdat er geen terugroepactie voor was, toen heb ik nogmaals geklaagd en hen verwezen naar dit forum waarin verteld werd dat meerdere klanten WEL hun camera vervangen kregen onder garantie.
Enkele uren later werd ik gebeld door mijn dealer die aangaf dat ze gebeld waren door Citroen Nederland en dat ik een afspraak kon maken voor de vervanging van de camera.
Hulde aan het forum!