Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik weet het. En in de FSO Polonez (in elk geval in de Pick-up).
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Klepspeling afstellen op de XUd is net zoveel werk als op de Xud. Bij de TUd, die nooit in de berlingo heeft gezeten maar enkel in de AX en de Saxo, is het een stuk makkelijker.
Bij de DW8 en de Xud moet voor het afstellen van de klepspeling in beide gevallen de distributieriem los en moet de nokkenas worden uitgebouwd.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Kun je bij een XUD de speling niet meten met de nokkenas in situ en bij de DW8 niet?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bij beide motoren kun je wel meten met de nokkenas op z’n plek maar om de speling af te stellen moet bij beiden de nokkenas worden verwijderd. Alleen bij de Tud kun je de stelplaatjes verwijderen met de nokkenas op z’n plaats. Dan heb je wel even een stukje gereedschap nodig. Maar, bij de DW8 en de XUd kan dat (helaas!) dus niet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Check
Na een jaar van het openen van dit topic zal ik ook nog even mijn steentje bijdragen.
Als eerste: fijn zo’n forum! anders was ik niet zelf op de klepspeling gekomen. Ook mijn 1.9D tje startte iets lastiger en start nu erg fijn met de correcte klepspeling, ook lijkt ze iets meer vermogen te hebben.
Omdat ik zelf nogal tegen de klus op zag heb ik een leuke garage gevonden die het wilde doen: De Jong, een eenmanszaak voor Peugeot, Renault en Citroen op de gageldijk, vlakbij Utrecht. Voor 240 Euro (5,5 uur werk en nog 20 euro aan materiaal) was ik klaar. Dat scheelt de helft met wat de citroen dealer me vroeg (nog las van het feit dat ze er helemaal geen zin in leken te hebben en vond dat de gloeibougies maar vervangen moeten worden)
BERLINGO 1.9D 600, Honda GL500, Honda ST50, En nog wat fietsen