Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 24-10-2010
- C4 (1928-1932) torpedo
- Traction Avant 11B Familiale
- XM 2.1 td break sx
- C6 (2005-2012) 2,7 HDIF V6 EXCLUSIEF
- CX concorde
Sinds 1999 droom ik ervan om ooit zo’n auto te mogen bezitten. Ook wel getwijfeld door alle horrorverhalen over onderhoud en wat dan allemaal wel en niet kapot kan. Maar na diverse cx’en en xm’en is me dit eigenlijk niet vreemd.
Na veel zoekwerk op autoscout, mobile.de en marktplaats vond ik mijn automobiel in Keulen (D). Bij de mercedesdealer ingeruild door de eerste eigenaar (de man zal intussen wel spijt hebben). Na de eerste proefrit was ik natuurlijk meteen verkocht. Mijn vrouw had dat al voorspeld “als jij gaat kijken ga je kopen”… en ze kreeg gelijk.
Voor de Kerst nog even snel naar de RDW gereden en eergisteren viel dan eindelijk het kenteken in de bus.
Wat me als eerste opviel, is dat een c6 (naar mijn mening) beter veert als een xm. Het is voor mij meer een opvolger voor de cx als de xm. Daarnaast valt me op dat de actieradius van de 2.7 diesel gering is. Dit komt mede door de kleinere tank en zoals mijn garagist zegt een zuinige 6 cilinder bestaat niet.
Zal binnenkort eens een afspraak maken bij het centre c6 om haar eens helemaal te laten checken, alhoewel ik tot nu toe nog niets vreemds heb kunnen ontdekken.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Gefeliciteerd! Bienvenue tot de club die geniet van de fantastische eigenschappen van een Citroen C6. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Enne, die horror verhalen vallen wel mee, er zijn een beperkt aantal zwakke punten waar je even naar moet laten kijken maar voor de rest is het vooral lekker rijden! Ik zou in ieder geval beginnen met het verversen en spoelen van de automaat olie.
gefeliciteerd!
De kwaliteit van een c6 is gewoon goed, vergelijkbaar met een duitse luxe auto.
De aandachtspunten zijn inmiddels wel bekend en goed te vinden op de fora.
Alles is wat duurder omdat het een grote auto is met veel techniek. Nu ik de C6 een tijdje heb vind ik het allemaal behoorlijk meevallen. De techniek is vrij overzichtelijk en de motoren en de bak zijn gewoon goed. Zorg eerst dat alles goed naar je zin is.
Als je dan een keer een storing hebt, kan je het gemakkelijker oplossen.
Vrij veel onderdelen zijn trouwens ook op veel andere auto’s toegepast.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Ik heb begrepen dat er veel C5 PhIII onderdelen inzitten (en natuurlijk de strengels van de 207-tje van de secretaresse , volgens Autoweek dan).
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Wat men toch tegen die stengels heeft?
Zo vind ik de cruise control-stengel van de C5 een flink stuk handiger dan de stuurbediende in de C6.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 04-01-2008
- C6 (2005-2012) 2.7 Hdi Exclusive
Actieradius gering?
Meer dan 700 kilometer op één tank heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
simplex schreef:Bij de mercedesdealer ingeruild door de eerste eigenaar (de man zal intussen wel spijt hebben)
Dat denk ik ook, van de aanschaf van de C6 wel te verstaan. Die spijt kregen vele C6 rijders toen ze hun C6 wilden inruilen en hoorden wat de restwaarde was. Er zijn, met name in Duitsland, nogal wat C6’en ingeruild op bmw’s, Audi’s en Mercedessen. Niet omdat zo’n C6 slecht is, maar wel omdat d’r geen opvolger was én de C6 een afschrijving kende waar de meeste mensen spontaan een huilbui van krijgen…..
Die schrikbarend lage restwaarde is er wel de reden van dat wij nu goedkoop een C6 kunnen kopen en dat we, mede met hulp van o.a. garage johan oldenhage, tegenwoordig beschikken over verbeterde onderdelen en reparatiemethoden. Een voorbeeld daarvan is het spoelen en herstellen van de automaatbak, waarbij zij vaak kunnen repareren zonder de bak uit te bouwen. Dat zijn toch wel zaken die het rijden in een c6 betaalbaarder maken en die je bij de gemiddelde dealer niet zal tegenkomen.
Hoe dan ook, veel plezier van je C6 en veel plezier met het delen van ervaringen hier op het forum.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
JanSr schreef:Wat men toch tegen die stengels heeft?
Zo vind ik de cruise control-stengel van de C5 een flink stuk handiger dan de stuurbediende in de C6.
Ik vind de stengels ook prima je komt ze ook tegen in de C5, net zoals de knopjes van de raambediening, maar dat maakt toch niet uit?
Net zoals de kritiek op het middenpaneel met alle knopjes, ik vind het er netjes uitzien en ook logisch.
Lees ook vaak dat mensen het interieur niet mooi vinden, ik vind het juist prachtig.
Als ik een bijrijder mee heb zijn ze altijd onder de indruk van het interieur, maar kan er ook door komen dat ik licht leer heb.
Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 24-10-2010
- C4 (1928-1932) torpedo
- Traction Avant 11B Familiale
- XM 2.1 td break sx
- C6 (2005-2012) 2,7 HDIF V6 EXCLUSIEF
- CX concorde
koenra schreef:Actieradius gering?
Meer dan 700 kilometer op één tank heb ik nog niet eerder meegemaakt.
met mijn xm 2.1 td haal ik makkelijk 1100km, op een vakantie naar zweden in de winter niet harder als 100km gereden zelfs bijna de 1500 gehaald
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Ik vind die stengels natuurlijk ook prima, was bedoeld als een cynische opmerking richting Autoweek.
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Je zult hier zeker enorm van gaan genieten.
Wbt gebruik; ik zit altijd rond de 1:9, wat niet zuinig is. Maar dat koppel is zo fijn….....................
Gr giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
oef! als ik die cijfers zo lees, ben ik blij dat ik op LPG rijd.
Als de 2.7 1:10 loopt ben ik per jaar bijna 1000 euro goedkoper uit.
Het 2x zo vaak tanken neem ik dan graag op de koop toe.
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 24-10-2010
- C4 (1928-1932) torpedo
- Traction Avant 11B Familiale
- XM 2.1 td break sx
- C6 (2005-2012) 2,7 HDIF V6 EXCLUSIEF
- CX concorde
inmiddels heb ik ook kennis gemaakt met het aquaplaning probleem. Daar wordt je niet vrolijk van als dik 1800kg niet meer controleerbaar is in mijn cx en xm verleden nog nooit mee gemaakt ben meteen doorgereden naar de bandenboer. Ik wist dat de voorbanden vervangen moesten worden, nog net niet aan de nokjes heb er bij de aankoop nog op afgedongen.
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 24-10-2010
- C4 (1928-1932) torpedo
- Traction Avant 11B Familiale
- XM 2.1 td break sx
- C6 (2005-2012) 2,7 HDIF V6 EXCLUSIEF
- CX concorde
guznax schreef:oef! als ik die cijfers zo lees, ben ik blij dat ik op LPG rijd.
Als de 2.7 1:10 loopt ben ik per jaar bijna 1000 euro goedkoper uit.
Het 2x zo vaak tanken neem ik dan graag op de koop toe.
maar ik vind dieselen ook wel erg fijn alleen al het koppel
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman schreef:simplex schreef:Bij de mercedesdealer ingeruild door de eerste eigenaar (de man zal intussen wel spijt hebben)
Dat denk ik ook, van de aanschaf van de C6 wel te verstaan. Die spijt kregen vele C6 rijders toen ze hun C6 wilden inruilen en hoorden wat de restwaarde was. Er zijn, met name in Duitsland, nogal wat C6’en ingeruild op bmw’s, Audi’s en Mercedessen. Niet omdat zo’n C6 slecht is, maar wel omdat d’r geen opvolger was én de C6 een afschrijving kende waar de meeste mensen spontaan een huilbui van krijgen…..
Als Top Gear toen al zei: “The most comfortable way to lose your money”
Simplex: bij mijn C6 was het toespoor extreem groot, waardoor bij aquaplaning aan een kant de auto direct naar die kant stuurde….levensgevaarlijk!!!Laat dus ook de uitlijning controleren.