Ziet er goed uit! Je zou er bijna een DS voor kopen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het veersysteem van jouw CX is nagenoeg gelijk aan de DS dus.. Schrijf je in Niels!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik zal ze in de gaten houden, als de data een keertje oplijnen met mijn agenda, dan lijkt het me zeker leuk om d’r eens bij te zijn!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Helemaal mee eens, bijna alle stof kan je zo meenemen naar de CX.
Eigenlijk het enige wat niet van toepassing is op een CX is de werking van de halfautomaat bij een DS. Maar toch leuk om te weten!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:
Eigenlijk het enige wat niet van toepassing is op een CX is de werking van de halfautomaat bij een DS.
En het DS-remsysteem, en de besturing is anders.. Eigenlijk is alleen het veren vergelijkbaar met het ID-DS systeem en het remmen alleen vergelijkbaar met het systeem op de ID-Dspecial/Dsuper.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een CX regelt toch ook de remdruk achter aan de hand van het gewicht op de achteras?
Er werd toen ik de cursus deed ook aandacht besteed aan de drukken in het systeem, die principes blijven ook wel hetzelfde.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Deze cursus behandelt de halfautomaat niet. Wel doen we heel uitgebreid het hydraulique systeem met alle technische aspecten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wel goed dat er praktijk bij is gekomen
Uit de interviews met de cursisten blijkt duidelijk de behoefte om nog meer te oefenen met de stof. Daarom gaan wij bij onze volgende cursussen ook een oefendag aanbieden. Hier kunnen de cursisten onder begeleiding de geleerde stof aan hun eigen auto in praktijk kunnen brengen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Voor 2016 hebben wij weer een interessant cursusprogramma samengesteld.
Lees daarom de nieuwsbrief
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Beste DS-TT leden en alle belangstellenden.
Vandaag is het precies een jaar geleden dat DS-TT zijn flitsende start maakte.
Van harte proficiat met deze mijlpaal!!!
In 2015 hadden jullie meteen al een compleet cursusaanbod en gaven advies en hulp op maat! Jullie kregen lovende reacties na de cursusdagen.
Met de plannen om dit jaar, als extra aanbod, een praktijkdag na de gegeven cursus te gaan organiseren, sluiten jullie zeer goed aan bij de wensen van cursisten.
Die na de gevolgde cursus weliswaar jeukende handen hebben gekregen om met jullie cursusinput te gaan beginnen,maar nog onvoldoende sleuteluren gemaakt hebben om de contrôles en reparaties zelf uit te kunnen of durven voeren. Sleutelen met experts om je heen, die je passie voor de wagen delen, dat is investeren om in onze Ds te kunnen blijven rijden, nu en in de toekomst.
Ik wens jullie een prachtig DS-TT 2016 toe,
hartelijke groeten Gertrude Andreae
DS-TT Chef d’office SOS Noodgarage ICCCR 2016
Bedankt voor deze enthousiaste reactie!!
Bekijk ook de nieuwsbrief
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
De zelf gebouwde bollenvuller:
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Gaaf ding!
Vraagje:
Gaat de stikstof door de constructie heen?
Past een remaccu er ook in?
En dat flesje helemaal onder op de eerste foto, hoort dat ook bij de constructie of staat die daar toevallig?
Flesje op de 1e foto hoort er niet bij.
Zal nog een foto van boven maken om te laten zien hoe de stikstof er doorheen gaat.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper