Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
nee joh! wij maken een CX cursus!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nielsje schreef:Ja, of ik koop gewoon een DS
Dat zijn natuurlijk sowieso wijze woorden
Maar goed, de cursussen die door de TT gegeven worden zijn natuurlijk gebaseerd op de DS.
Zelfs met weinig fantasie zijn veel onderwerpen eenvoudig te vertalen naar de techniek van een CX, zeker van een serie 1.
Cursus van het veersysteem, het concept is op een CX niet veel anders. (de Diravi is wat anders)
Cursus elektro, komt ook overeen met de CX.
Nou ja, ik moet binnenkort een wiellagertje vervangen, goeie gelegenheid
edit: overigens vandaag erg blij met de overeenkomsten tussen DS en CX, mooi bij de DS club stand en kleppendeksel pakking gekocht voor een prikkie.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
wiellager is weer totaal anders. maar niet minder leuk!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Is iets om serieus over na te denken. Ook Cx films etc. In mijn monteurs tijd heb ik meer aan de Cx gewerkt dan aan de DS. Alleen hebben we dan wel wat camera- en montagehulp nodig.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Onze stand op Citromobile
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
De volgende film is in de maak:
Het afstellen van de ontsteking.
Dit keer is Henk Fikse de camera man.
Leuk dat het team van DS-TT steeds breder wordt en we steeds meer hulp krijgen bij onze doelen.
Het duurt nog even voordat we de film kunnen tonen, want afmonteren kost altijd veel tijd.
Aan de volgende films wordt nu hard gewerkt:
- Afstellen van de ontsteking
- Vervangen van de voorremblokken
- Het vervangen van de startschakelaar die door de pook bediend wordt bij een hydrolique
- Het vervangen en afstellen van de achterremmen
- De- en montage van het fusee blok.
- De- en montage van het binnenwerk van een portier.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Ben benieuwd!
Afstellen van ontsteking is natuurlijk niet bij alle modellen hetzelfde…
Je hebt verdelers aan de bakzijde maar ook aan de distributiezijde en die hele ouwe krengen zijn helemaal lastig te bereiken…
En dan nog losse punten en cassettes…tegenwoordig ook nog elektronisch (hoeft meestal maar 1x )
Welke ga je behandelen? of allemaal een beetje?
Het accent ligt op de timing. De vreschillen tussen nokkenas en krukas graden. Verschillende pen in gat tijden van verschillende wliegwielen en hoe je uitzoekt welk vliegwiel je hebt (er vanuit gaande dat de kans groot is dat vliegwiel niet meer origineel is,)
Advies is om niet bij bv 2000 toeren op bv 24 graden af te stellen (afh van type verdeler en motor) maar altijd stationair op 11 krukas graden = 5,5 nokkenas te doen. Dat geldt voor alle typen. Want je wil in elk geval goed starten, de kans dat je een echt geijkte toeren teller hebt is klein en nu hoef je je niet te verdiepen in alle tabellen en curven in wph.
Zo een tipje van de sluier.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Medio september hebben wij een cursus motorrevisie gepland in samenwerking met HRW ( Hijnekamp Revisie Wageningen).
Hijnekamp is een zeer bekwaam vakman, die veel van de DS motor weet en ook de vaardigheid heeft om zijn kennis op zeer heldere manier over te brengen.
Prominente leden van een niet te noemen Citroën club hebben Heijnekmap benaderd en grote bezwaren tegen zijn samenwerking met DS-TT geuit.
Hijnekamp heeft in onze ogen terecht de keuze gemaakt, dat hij niet in een conflict tussen verschillende oldtimer clubs wil komen. Daarom heeft Hijnekamp in goed overleg met ons besloten deze cursus bij hem niet door te laten gaan. Wij begrijpen en respecteren deze keuze volledig.
Mensen die zich al ingeschreven hebben voor deze cursus zullen wij spoedig benaderen.
Uiteraard willen wij een vergelijkbare cursus toch door laten gaan. DS-TT heeft voldoende kennis, materialen en ook apparatuur in huis om deze cursus in eigen beheer te geven.
Helaas hebben wij geen geschikte cursus locatie voor een “vuile” cursus met veel zware voorwerpen.
Wie kan ons helpen bij het vinden van een geschikte locatie?
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Egbert schreef:Medio september hebben wij een cursus motorrevisie gepland.
Wat een ambitieus plan! Dat is wel een klus voor de doorgewinterde klusser denk ik…
Egbert schreef:Prominente leden van een niet te noemen Citroën club hebben Heijnekmap benaderd en grote bezwaren tegen zijn samenwerking met DS-TT geuit.
Wat moeten we daar nou van denken?
Als het de club is die ik denk dat het is ga ik twijfelen aan de verlenging van het lidmaatschap.
Maar we kunnen maar beter weer on topic gaan denk ik…
Helaas heb ik zelf geen plek… Was het maar zo
H@ns schreef:Maar we kunnen maar beter weer on topic gaan denk ik…
Een prima voorstel dus heb ik wat gebezemd.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 10-07-2011
- ID/DS DS19a Pallas Hydraulique
In de lijst van te realiseren filmpjes zie ik deze:
- Het vervangen van de startschakelaar die door de pook bediend wordt bij een hydrolique
Kijk ik naar uit! Bij mij is ie kapot en ik heb geen idee hoe ik deze zou moeten vervangen zonder alles te demonteren.
Succes met de informatieve filmpjes!
If it ain’t broken, don’t fix it
Citroën DS19A pallas hydraulique, 19-9-1966
Afstellen van de 3e neus koplampen is ook een leuk onderwerp misschien?
Plaatwerk afhangen….
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders