












Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Waar heb je het blok laten reviseren?

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
En wat kostte het ongeveer
pavang schreef:Waar heb je het blok laten reviseren?
Van revisie is in feite nauwelijks sprake. Alleen de kop, de kleppen zijn geslepen, klepseals vervangen.
Maar eigenlijk is er van twee motoren één gebouwd.
Een bekend bedrijf in Alkmaar heeft het blok onder handen genomen, het bedrijf bestaat al HEEL lang! Vader en zoon. Vader stamt nog uit de tijd dat DS koppen door de dealer werden gebracht. Complete motoren werden in die tijd niet of nauwelijks gedaan.
Voordeel van dit bedrijf is dat ze realistisch denken, van mij hoeft de motor niet beter dan nieuw.
De auto krijgt straks een rustige oude dag In mijn bezit zal de motor echt geen 100.000 km maken, dus het moet wel goed maar niet beter dan nieuw.
AZ schreef:En wat kostte het ongeveer
Dat vind ik niet iets om op een forum te zetten!














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het adres wat je hebt moet een groot geheim blijven? Kijk, dat je een prijs niet wil noemen, soit, daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen. Maar als je iemand zou kunnen helpen met een goed adres voor zulk werk, waarom dat dan niet delen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3445
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Dat adres kan nauwelijks iets anders zijn dan:
Alkmaarse Motoren Revisie Westra
Huiswaarderplein 10
1823 CP Alkmaar
telefoon: 072-5114131
Buitengewoon aardige mensen, die je al telefonisch een stuk verder helpen.
Omdat MarcoS te flauw is de door hem betaalde prijs te noemen zou ik zeggen: gewoon even Westra bellen en vragen wat het kost.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
JanSr schreef:Dat adres kan nauwelijks iets anders zijn dan:
Alkmaarse Motoren Revisie Westra
Huiswaarderplein 10
1823 CP Alkmaar
telefoon: 072-5114131Buitengewoon aardige mensen, die je al telefonisch een stuk verder helpen.
Omdat MarcoS te flauw is de door hem betaalde prijs te noemen zou ik zeggen: gewoon even Westra bellen en vragen wat het kost.
Ik heb geleerd altijd enige terughoudendheid in acht te nemen over het maken van reclame op een forum, dat is één.
De informatie die ik gaf was ruim voldoende om daar op te googelen dat is twéé.
JanSr heeft het dan ook meteen gevonden en dat is drie!
Verder wil ik best wel aan mensen vertellen wat ik betaald heb maar niet op een forum, stuur mij een PB
Wie is er flauw ?








Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Flauw of niet, daar wil ik me niet in mengen, maar: een forum is bij uitstek een plaats om kennis en ook ervaringen uit te wisselen. Dan zou het dus geen probleem mogen zijn om (goede of minder goede) ervaring met bedrijf X of product Y te noemen, en dan mag daar dus ook best de naam van dat bedrijf of product bij. Zolang dat enigszins netjes gebeurt en gebaseerd is op echte ervaring is dat voor mijn gevoel geen reclame, dat is een “product review”.
Persoonlijk vind ik het ook geen probleem om een prijs te noemen, maar ik respecteer dat anderen dat soms liever niet doen en erken dat het voor producten simpeler is dan voor werkzaamheden, waarbij het vaak moeilijk te vergelijken is omdat de omstandigheden / kwaliteit van het werk / aard van het werk etc vaak niet precies te vergelijken zijn.
Nu weer On-Topic?
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
nltecoko schreef:
Nu weer On-Topic?
Graag!
Ik adviseer je de draadbussen van de halve voortreinen door te lassen, nu het blok er uit is. Kan je er goed bij. Bij vele dssen zijn die deels gescheurd Bij mij was een jammer dat ik alles er weer uit moest halen om er goed bij te kunnen, terwijl het blok er al eerder uit was. Had het toen niet in de gaten
Vandaag in Borculo bij Toon en Richard een nieuw dashboard opgehaald, voor 250 euro heb je een compleet nieuw dashboard. De zwarte en de grijze delen als nieuw in de krimplak, de grijze wel iets te grof.
Vergeleken bij het plakplastic waarmee ik begon in januari is dit een verbetering van 98 % wat mij betreft!
De reden voor het plakplastic is mij inmiddels duidelijk, het oude dashboard onder het plastic zat vol met niet originele gaten.
Vandaag in Borculo bij Toon en Richard een nieuw dashboard opgehaald, voor 250 euro heb je een compleet nieuw dashboard. De zwarte en de grijze delen als nieuw in de krimplak, de grijze wel iets te grof.
Vergeleken bij het plakplastic waarmee ik begon in januari is dit een verbetering van 98 % wat mij betreft!
De reden voor het plakplastic is mij inmiddels duidelijk, het oude dashboard onder het plastic zat vol met niet originele gaten.