












Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gefeliciteerd, leuke auto!
Is dat “hout” soms plakplastic of lijkt dat maar zo?
pavang schreef:Gefeliciteerd, leuke auto!
Is dat “hout” soms plakplastic of lijkt dat maar zo?
Dat heb je goed gezien, ‘t is plakplastic
maxcitro schreef:
Marco, als ik de fotos bekijk is dit niet een chassis wat niet zou kloppen voor deze auto.
Je hebt een van boven en onder geknikte balk voor de motor liggen, dat duidt op een chassis wat wel juist zou zijn voor een ‘67-er.
Met de plaatjes uit het onderdelenboek in de hand, zelfs groot afgedrukt nu, durf ik nog niet te zeggen of de snip zoals op deze foto, er één is bedoeld voor een tweede, of een derde neus.
Volgens mij hoort het voorste balkje, wat ook gedemonteerd kan worden, niet bij een tweede neus!
De auto stamt uit 1967, volgens het chassisnummer klopt dat, zelfs het feit dat het om een ambulance uitvoering gaat klopt dan.





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Het kleine plaatje op de rechterbalk geeft ook aanvullende info over de auto/chassis.
vlietmansje schreef:Het kleine plaatje op de rechterbalk geeft ook aanvullende info over de auto/chassis.
Ja dat plaatje is leuk! In de besteleend vond ik ook zo’n plaatje aangebracht onder het plankje van het “handschoenenvakje”. Ik heb mij wel eens openlijk afgevraagd op diverse fora wat je hier nu mee kunt maar niemand komt met een antwoord.
Het is in elk geval een plaatje “af fabriek”. Volgens mij staat niet het onderdeelnummer erop.
Op de achtergrond van de foto zie je trouwens een onderdeel liggen van een ander project, ook daar zit zo’n plaatje op.





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Leuk project! Ga ik graag volgen. Jou vrouw zegt: “Jij met je ID(en). Mijn vrouw zegt: “Jij met je ID(ealismen)!”
Zie ook wat plaatjes van mijn recente project ID(em).
Succes!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route
vlietmansje schreef:
Dat is ook zeker de moeite waard wat er in dit draadje allemaal beschreven staat! Daar heb ik ook al aan gedacht! Ik ben er zelfs geweest in het Conservatoire, nog niet eens zo lang geleden!
Maar dat aluminium plaatje op de rechtervoorpoot, dat houdt ons bezig
Om dat plaatje te bevestigen zitten er twee kleine gleufjes in de poot, snip noemen jullie dat ben ik achter, laten die zelfde gleufjes ook in de linker voorpoot zitten op de zelfde plek!
Ik heb het plaatje daarnet van de auto afgehaald (dat voelt zo wat hetzelfde als grafschennis maar goed). Als je het draadje hierboven leest dan zou dit plaatje het coquenummer kunnen bevatten en is dat een code wat uit tien karakters en een punt bestaat. Ik heb de code op het aluminium plaatje bekeken, deze komt niet overeen met het coquenummer op het schutboard. Tien karakters staan er evenmin op.
Ik heb het vermoeden dat deze plaatjes verwijzen naar een aanpassing welke Citroën gedaan heeft aan een auto in een bepaalde tijd. En dan ben ik er, dan zou het zo maar eens kunnen kloppen dat mijn ID break andere snippen heeft dan dat er volgens de boeken ophoren. Maar misschien is het wel helemaal onzin wat ik nu roep. Wie zegt het?
Ik heb ooit gelezen dat dat nummer verwijst naar het productieplatform waar de auto vandaan komt.
Maar waar ik dat nou weer gelezen heb….
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
MarcoS schreef:vlietmansje schreef:
Maar dat aluminium plaatje op de rechtervoorpoot, dat houdt ons bezig
Vanmiddag een derde neus break uit 1969 bekeken, ook daar zat zo’n aluminium plaatje op de rechter snip.
Mijn auto heeft in elk geval derde neus snippen, verder meer tweede neus kenmerken dan derde, ik ga dus voor de tweede neus!
Kan iemand eens een foto opsturen van een afgezaagde snip, om een indruk te krijgen wat er nu precies af moet om er een tweede neus op te monteren?
Iemand die dit bij de hand heeft gehad kan misschien ook wel een tekeningetje voor mij maken en dat posten?
Verder een DV2 blok met bak opgehaald, deze zat bij de koop in.
MarcoS schreef:maxcitro schreef:
Marco, als ik de fotos bekijk is dit niet een chassis wat niet zou kloppen voor deze auto.
Je hebt een van boven en onder geknikte balk voor de motor liggen, dat duidt op een chassis wat wel juist zou zijn voor een ‘67-er.
Met de plaatjes uit het onderdelenboek in de hand, zelfs groot afgedrukt nu, durf ik nog niet te zeggen of de snip zoals op deze foto, er één is bedoeld voor een tweede, of een derde neus.
Volgens mij hoort het voorste balkje, wat ook gedemonteerd kan worden, niet bij een tweede neus!
De auto stamt uit 1967, volgens het chassisnummer klopt dat, zelfs het feit dat het om een ambulance uitvoering gaat klopt dan.
Voorsnep is in ieder geval ook gebruikt voor de 3de neus, ik ken een wagen uit ‘68 met deze snep en een 3de neus erop. geheel origineel en in dat geval, belgisch gebouwd














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
MarcoS schreef:
Verder een DV2 blok met bak opgehaald, deze zat bij de koop in.
Dat hoort in ieder geval niet in een break
In een break heeft nooit een DV gezeten
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
MarcoS schreef:
Mijn auto heeft in elk geval derde neus snippen, verder meer tweede neus kenmerken dan derde, ik ga dus voor de tweede neus!
Jouw auto heeft zo te zien geen wisselstroomdynamo maar de oudere gelijkstroomdynamo én geen oliedruklampje. Het is dus sowieso een auto die als 2e neus gebouwd is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Ik heb nog een draadje voor je gevonden:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/206849/#1271637
Je schijnt met een speciale tussenplaat je neusprobleem te kunnen oplossen.
waterman schreef:
Jouw auto heeft zo te zien geen wisselstroomdynamo maar de oudere gelijkstroomdynamo én geen oliedruklampje. Het is dus sowieso een auto die als 2e neus gebouwd is.
Een gelijkstroomdynamo kan er ooit op gemonteerd zijn, ‘t is geen vooruitgang, maar ‘t zou kunnen.
Oliedruklampje is er wel weer zo één.