dag mede-forumers. Ik hop even over van het CX naar dit forum. Ik ben mij wat aan het oriënteren om een DS te kopen type 3e neus, een DS D-Super bijvoorbeeld. Uit navraag bij verkopers blijkt mij dat meerdere van de aangeboden auto’s in de prijscategorie tot 10.000 goed rijdbaar en technisch in orde zijn, maar wel dat er laswerk aan het chassis en aan het plaatwerk op de longerons is verricht. Moet je nu zo’n auto met laswerk links laten liggen of is dit niet onoverkomelijk?
Snoeken waar nog nooit aan gelast is zijn zeldzaam/onbetaalbaar. Op zich hoeft bestaand laswerk geen enkel probleem te zijn, als het maar goed gebeurd is en goed na behandeld is. En dat is dan weer moeilijk te controleren als alles bedekt is met kit en bodembescherming. Kenner meenemen…
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
ok mooi om te horen. Een gelast onderstel waarop bodembescherming is aangebracht is dus niet aan te bevelen. Wat mag een gelaste, maar technisch goede DS 3e neus ongeveer kosten?














































Totaal aantal Berichten: 43341
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Barkie schreef:Een gelast onderstel waarop bodembescherming is aangebracht is dus niet aan te bevelen.
Huh? Tuurlijk wel, als je maar een kenner meeneemt. Die ziet zo of het mooi laswerk is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Maar je kan toch niet door die zwarte zooi heenkijken?














































Totaal aantal Berichten: 43341
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nogmaals, een kenner kan ook met bodembescherming zien of het laswerk netjes en conform origineel is uitgevoerd. Tenzij er 2 cm meuk en kit op zit. Maar dan loop je natuurlijk gelijk weg. En vergeet voor aankoop niet om ook de achterschermen even te demonteren en de gootjes en C-stijl te bekijken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik zal ingeval van een bezichtiging dan inderdaad een kenner meenemen. Ik weet dat je financieel behoorlijk kan leeglopen op een ds. Is een D super met 5 bak meer aan te bevelen dan een gewone d-super?














































Totaal aantal Berichten: 43341
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Barkie schreef:Is een D super met 5 bak meer aan te bevelen dan een gewone d-super?
Ja.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste