Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Goedenavond mede forumleden.
Beetje laat met het posten van de auto zoals ze er nog bij staat , maargoed hier zijn de foto’s
Heb de delen nog steeds niet los , en wil de motor er nu toch snel uit hebben met de versnellingsbak.
Is er ook nog een andere mogelijkheid ??
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De aandrijfassen moeten er echt uit.
Als je de moeren niet los krijgt, dan kan je ze met beide draagarmen en al demonteren.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Of doorslijpen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Zit er overigens een onbeschadigd zwart tapijt in?
Zo ja, dan heb ik interesse.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
zou je de tripoide huizen niet ver genoeg naar buiten kunnen drukken als de onderste fusees los zijn?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Rechts sowieso niet.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Dag Rene.
Ja dat zit er inderdaad in.Het ziet er netjes uit.Evenals het leren interieur wat ik er voor mezelf heb uit gehaalt.Dit was bij de berijdersstoel stukje kapot en bij de achterbank.Maar dit ligt inmiddels bij de stoffeerder en kan ieder moment klaar zijn.Echter dit gaat niet weg het leren interieur bedoel ik dan.Dat komt in mijn eigen zwarte Turbo 2 alla Vems .
Maar het tapijt kun je inderdaad van me overnemen , voor een beetje hulp met het blok uitbouwen ? Kunnen we zo een deal sluiten ? Want jij hebt er zo te horen erg veel verstand van en de materialen ook ? Want ding moet hier echt zo snel mogelijk weg.De vriendin is zich er al aan het iriteren dus dan weet je het wel
Groeten Patrick
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Patrick
Zullen we hier even verder gaan i.p.v. via PM?
Dan kunnen de andere “specialisten” ook hun input nog leveren.
Je hebt de aandrijfasmoeren nu los, dan de onderste fuseekogels losmaken.
Als dat niet lukt door de staart van de kogel uit de onderste draagarm te halen, dat wil nog wel eens vast zitten, kan dat ook door de 2 boutjes van de kogel te verwijderen en de kogel uit het fusee/wiellagerblok te halen.
Dan kunnen de aandrijfassen eruit, eerst de asstomp aan wielzijde uit het wiellager, dan de as uit het differentieel.
Dat laatste heb ik al omschreven hoe.
Vergeet rechts niet de boutjes van het steunlager.
Daarna kan in principe het blok compleet met bak er uit, mits alles los is gehaald aan kabels, slangen, bediening bak enz.
De remschijf kan je verwijderen door de buitenste helft van de remklauw los te halen van de binnenste helft annex fuseeblok, zijn 4 bouten.
Plaats weer eens wat foto’s, dan kunnen we gericht tips geven.
Wederom succes!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Peilstokje op het differentieel niet vergeten , en zeker de spitter van de teller en diravi kabel er uit halen .
Anders hoor je een zachte krak , en kost het weer een boel geld
advies van een ervaringsdeskundige .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Goedenavond.
Inderdaad hier op het forum verder gaan is beter
voor de input voor mij althans 😉.Voor vandaag ben ik
er klaar mee aangezien ik dalijk de nachtdienst in moet.
Ik probeer morgen weer foto’s te plaatsen.
Groeten en bedankt alvast
Patrick
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Onwillige aandrijfasmoeren stook ik heet met gas-en-zuurstof tot ze rood aanlopen.
Dan draai je ze er zo af.
Emmer water er bij om de aderhuizen onmiddellijk te koelen zodra ze los zijn.
Gas en zuurstof is dikwijls wel ergens te lenen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Goedemiddag mede forumleden.
We zijn weer een stuk verder in de sloop.Alleen de assen zitten er nog in aan beide zijden.
De deuren heb ik inmiddels verwijdert, en ze is bijna klaar voor haar laatste rustplaats.
De motor nog steeds en de voor en achterraam en nog wat klein spul.Inmiddels 5 bananen dozen vol
mooi onderdelen en alles netjes op de zolder van de garage.Het is mooi opgeruimt.Maargoed zie de foto’s
zo staat de dame erbij.Volgens mij moeten nu de assen nog eruit motor in de takel steunen losmaken en dan moet hij eruit kunnen toch ?
Nog even een vraag wat de veerbollen betreft.Die waren net gevuld rekening zat erbij nog trouwens.Zijn die bollen gewoon te bewaren ? of lekken die leeg door het liggen en kan ze ook bij het oud ijzer doen ?
Groeten Patrick
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Bollen lopen niet sneller leeg als ze stilliggen. Altijd te testen in een bollentester.
Die aandrijfassen kan je er gewoon uittrekken. Aan de bakzijde hebben ze tripoide koppelingen.
Alleen de ligarex-klemmen van de rubbers losmaken.
Motor in de takel en hijsen, dan kan je ook zien waar het nog vastzit.
Soms doet de haakse slijper wonderen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Je ben weer lekker aan het slijpen geweest, de CX wordt steeds korter
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Dag Forumleden.
Jan dank je wel.Dit bericht had ik inderdaad nodig aangezien ik getrokken heb aan de assen maar niet vrij kwamen.Het verklaart dus dat de rubbers nog vast zitten en eigenlijk ook logisch .Ja Arjan het einde is nu langzaamaan in zicht.Vandaag de garage opgeruimt en al het ijzer alweer in de CX gepropt De hemel heb ik verwijdert deze was echt netjes en plaats ik in de mijne.De uitlaat had ik los en was vrijwel meteen verkocht.Al met al was het goede en waardevolle sloper dat is zeker.Morgen ga ik die rubbers los maken zodat de assen eruit kunnen , dan de takel even aan de balk schroeven en dan hoop ik dat het deze week klaar is zodat de rest richting oud ijzer kan.Arjan was het pakket aangekomen ? En nog geprobeerd met die vacuum sensor ?
Groeten Patrick