5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
   
Sloop Turbo 2 vraag over demontage.
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 04 maart 2015 09:52 PM
  [ # 61 ]

ff een keer per jaar een paar drupjes olie in het pompje doen dan blijft die goed.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 05 maart 2015 10:17 PM
  [ # 62 ]

Hallo allemaal

Vandaag bezig geweest met de veercylinders voor. De splitpennen zaten inderdaad moer vast.
Bij de cilinder rechts is de pen afgebroken pfff huh is er nog een andere mogelijkheid ze er heel uit te krijgen als dit gebeurd ?
Of moet ik ze uitboren of iets dergelijks ? De motor heb ik goed verpakt in dikke plastic weg gezet op een euro pallet.
Heeft het blok nog speciale aandacht nodig om soepel te blijven of is dit opbergen in plastic voldoende ?

Groeten Patrick

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 05 maart 2015 10:22 PM
  [ # 63 ]

Splitpen lukt mogelijk nog door lokaal even de boel warm te stoken en dan met een pendrijver van de juiste diameter proberen ‘m eruit te slaan.

Als dat niet lukt, wordt het idd boren.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 maart 2015 03:33 PM
  [ # 64 ]

Alles los ondertussen?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 09 maart 2015 04:27 PM
  [ # 65 ]

Hoi Rene.

Nee het lukt niet , helaas depressed en heb er de middelen ook niet voor.
Bovendien nadert het einde van het nu mag ik wel zeggen Wrak. Einde van de week wordt het resterende
opgehaalt door de oud ijzer boer.Ik probeer deze week de voor en achter raam er nog uit te halen met mijn schoonvader en dan is het einde. Ik heb hem van binnen helemaal vol ijzer geduwt zo gaat die vol weg.Kijken wat ik nog krijg aan oud ijzer prijs.Het was in ieder geval leuk en leerzaam. Bij het motorblok wat ik nu ingepakt heb staan met dikke plastic , moet ik daar nog wat speciaals aan doen , zodat het soepel blijft ? of is ingepakt met dikke plastic voldoende ?

Gr Patrick

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 maart 2015 04:57 PM
  [ # 66 ]

Ik zou het volgende met het blok doen:
. bougies er even uit, met oliespuit wat motorolie in de cilinders spuiten en een paar omwentelingen met de hand tornen, bougies er weer in
. olie en kvs volledig aftappen
. alle openingen met ducttape oid dichtmaken
. en dan in opslag, in een stoffige omgeving afdekken met oud laken oid

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 09 maart 2015 05:19 PM
  [ # 67 ]

Hey Rene dank je wel.

Dat doe ik dan binnekort.Het blok ligt nu ingepakt met bak en al op een Europallet met wielen.
Er zit flinke dikke plastic omheen.Dus kan er tegen very good Maar inderdaad de bougies haal ik eruit en doe het binnekort vol met olie om de zaak soepel te houden. Het zwarte tapijt ligt overigens voor je klaar.
Ik weet niet of ik bij de voorjaarsrit aanwezig ben. Bij Citromobile in Mei ben ik er zeker wel.Dus dat komt goed en het is in ieder geval voor jou bye1

Groeten Patrick

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 09 maart 2015 05:28 PM
  [ # 68 ]

Misschien zijn er er mensen in de buurt van Eindhoven die naar de voorjaarrit komen? Voor mij ligt het niet op de route op het op te pikken.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 maart 2015 06:18 PM
  [ # 69 ]

Deelnemen aan de voorjaarsrit heb ik nog niet definitief besloten, dat hangt nog van een aantal factoren af, maar op Citromobile ben ik zeker!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 16 maart 2015 03:23 PM
  [ # 70 ]

Goedemiddag forumleden.

Vandaag was het dan zover. De rotte Turbo 2 gaat richting het oud ijzer.
Volgeduwt met andere zooi staat ze op de kar van de ijzerboer richting haar eindbestemming.
Dank je wel voor ieders hulp hier in deze topic.

Groeten allemaal
Patrick Kessels

Afbeelding Bijlagen
Img_1048.jpgImg_1051.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6483
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 16 maart 2015 04:39 PM
  [ # 71 ]

Er zit nog een flinke airco-unit in zo’n Turbo 2.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 03 april 2015 08:18 PM
  [ # 72 ]

Die heb ik nog erin zitten, voor de rest gaat mijn trd turbo dezelfde kant op. Alleen nog de wielophanging en de ramen eruit en hij kan weg, de motor hoeft niemand meer. Hoe haal je het beste de voor en achterramen eruit [heel] .

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
WebmasterGS
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 01-03-2008

- CX 25 GTI AUT
Gepost: 04 april 2015 09:26 AM
  [ # 73 ]

Patrick, kan het kenteken van het gesloopte exemplaar doorgeven aan Jaco de registerman van de CX-club? Daar zal hij jou dankbaar voor zijn. Zo kan hij zijn Rubriques Registres weer bijwerken.

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 05 april 2015 11:23 AM
  [ # 74 ]

Goedemorgen Forumleden en webmaster.

Beste Atak .

De voorruit ging er eigenlijk erg gemakkelijk uit. Je moet hiervoor allereerst de pees eruit halen.
Daarna zit er beweging in de rubber en kan je althans zo heb ik het gedaan de ruit er als het ware uit wippen.In deze turbo zat de voorruit niet gekit , neem aan dat dit overigens zo hoort.Deze was er erg snel uit en ligt hier nu goed verpakt op de zolder van de garage bij mij very good de achterruit daarintegen wel die zat echt behoorlijk vast. Hiervoor moeten de sierlijsten rondom los. En dan althans zo heb ik met mijn schoonvader gedaan ergens waar het kan door de kit heen prikken waarna je er een staaldraad doorheen steekt en dan al ritsend/zagend de kit doorsnijdt.Hierna kun je de achterruit er zo uit nemen.

Beste Webmaster.

Het kenteken van de auto was 81-GB-PV en was een blauwe metallic Citroen CX25Gti Turbo 2
Weet niet of de eigenaar hiervan ook op het forum zat maar in ieder geval ik was de laatste.
Het kenteken is niet meer actief en is reeds vernietigt door de RDW zo ook de auto helaas.

Groeten en hele fijne paasdagen en een veilig CX weekend iedereen.
Patrick Kessels

Profiel  
 
WebmasterGS
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 01-03-2008

- CX 25 GTI AUT
Gepost: 05 april 2015 12:01 PM
  [ # 75 ]

Bedankt Patrick,

Ik heb de info doorgegeven aan de registerman

Profiel  
 
 
5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook