Gezien de enorme mist die hier in Brabant hing, was het gister een mooi dagje om de mistlampjes aan te sluiten.
Gisterochtend om 8 uur naar een bevriende Belg gegaan, die het grootste werk voor mij heeft gedaan, want ikzelf heb de ballen verstand van elektriek
Uiteindelijk deden de mistlampjes het, maar de toerenteller werkte nog steeds niet. Dan maar ff snel een 16V-achterklep + reflectorplaat op de Bix gezet, alvorens af te steven op de Forummeeting in Eemnes:
Terug van de meeting weer naar België gegaan, om daar alsnog de bedrading van de toerenteller goed aan te sluiten (en nu werkt ie!! ).
Uiteindelijk nog ff 5 foto’s gemaakt van de mistlampjes, zoals ze het nu doen. En ehm…. als Harm 86 foto’s kan maken van zijn bumperlippie, kan ik dat ook van mijn mistlichtjes
En hier het knopje voor de mistlampen:
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 16 x BX
Oh ja geef mij maar weer de schuld van de berg foto’s
Ik heb nog een of twee originele mistlampschakelaars liggen trouwens
Harm schreef:Oh ja geef mij maar weer de schuld van de berg foto’s
:bananna
Harm schreef:Ik heb nog een of twee originele mistlampschakelaars liggen trouwens
Ik heb juist een standaard schakelaar bij een automaterialenzaak gehaald, om die midden op de console te zetten. Vind het wel stoer staan
En de plaats waar een originele mistlichtschakelaar hoort te zitten bij een BX, vind ik zo’n onzinnige plaats… Je moet ervoor bukken, en het stuur zit er voor. Daar komt bij dat bij mijn BX op die plaats al een gasmeter zit.
Hey wouter, dat ziet er zeer strak uit hoor!!!
Ik wil dat ook binnenkort graag gaan monteren.
Inmiddels ben ik in het bezit van de kapjes die ik in de bumper kan plaatsen ( met dank aan gti_styling84)
Nu alleen nog fijne mistlampjes aanschaffen.
Maar ik vraag me dan af he! moet ik dan originale lampen hebben of kan ik ook naar de dichtsbijzijnde halfords gaan en daar mistlampen kopen?
En wat moet ik allemaal aan mijn bumper slopen om die kapjes erin te krijgen en hoe zit dat allemaal vast dan?
En ik zie op die foto’s van je dat je mistlampen het ook doen zonder je gewone verlichting ingeschakeld te hebben! Hoort toch helemaal niet zo?
Of vond je het wel geinig? en is dat dan ook wel toegestaan? (mischien duffe vraag maar jah ik vroeg me dat gewoon af)
T ziet dr zeer mooi uit hoor. Well done
Mvg Joost
Ps. Jammer van die lelijke gele gewone lampen. Is niet mijn smaak!
Maar jah dat boeit eigenlijk ook niezo wat ik vind. Tis jou bix
Joost
sjoosie schreef:Hey wouter, dat ziet er zeer strak uit hoor!!!
Ik wil dat ook binnenkort graag gaan monteren.
Inmiddels ben ik in het bezit van de kapjes die ik in de bumper kan plaatsen ( met dank aan gti_styling84)
Nu alleen nog fijne mistlampjes aanschaffen.
Maar ik vraag me dan af he! moet ik dan originale lampen hebben of kan ik ook naar de dichtsbijzijnde halfords gaan en daar mistlampen kopen?
En wat moet ik allemaal aan mijn bumper slopen om die kapjes erin te krijgen en hoe zit dat allemaal vast dan?
Je moet de 3 spijltjes doorzagen in elk vakje waar je een mistlicht in wilt hebben. Als je eens goed naar je bumper kijkt, zie je dat er op die plaatsen ook palletjes zitten, waar je de kapjes zo in kan klikken. Het is dus een kwestie van die spijltjes wegzagen en kapjes vastklikken. Je bent er 3 minuten mee bezig en het zit. Klaar is Kees, eh… Joost
sjoosie schreef:En ik zie op die foto’s van je dat je mistlampen het ook doen zonder je gewone verlichting ingeschakeld te hebben! Hoort toch helemaal niet zo?
Of vond je het wel geinig? en is dat dan ook wel toegestaan? (mischien duffe vraag maar jah ik vroeg me dat gewoon af)T ziet dr zeer mooi uit hoor. Well done
Sja, ik wilde gewoon de mistlichten kunnen aanschakelen wanneer ik wilde. Ik kan dus zelfs de mistlichten aanzetten zonder contact.
sjoosie schreef:Ps. Jammer van die lelijke gele gewone lampen. Is niet mijn smaak! Maar jah dat boeit eigenlijk ook niezo wat ik vind. Tis jou bix
Citroëns horen gele koplampen te hebben!
Ik ben er ontzettend blij mee, en het rijdt heerlijk. Vooral met mist is het zicht veel beter. Ook de wegbelijning is veel beter zichtbaar met gele lampen.
bx19gt schreef:(...) Vooral met mist is het zicht veel beter. Ook de wegbelijning is veel beter zichtbaar met gele lampen.
Ik dacht altijd dat je met gele lampen minder ziet dan met witte. Schijnbaar fout gedacht dus ...
In ieder geval een reden om te overwegen om toch voor geel te gaan
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:bx19gt schreef:(...) Vooral met mist is het zicht veel beter. Ook de wegbelijning is veel beter zichtbaar met gele lampen.
Ik dacht altijd dat je met gele lampen minder ziet dan met witte. Schijnbaar fout gedacht dus ...
In ieder geval een reden om te overwegen om toch voor geel te gaan
Op bepaalde punten hebben gele koplampen een voordeel, op andere punten weer niet. Het is nu eenmaal zo dat de lichtopbrengst over het algemeen minder is dan witte koplampen.
Maar na de montage van gele koplampen in mijn toenmalige BX 19 TGI Routière (oktober 2002), viel mij meteen op dat belijning en verkeersborden duidelijker te zien zijn.
Wat zijn dan de nadelen va gele lampen ? Wat zie je niet/minder goed ?
Lelijke Eend schreef:Wat zijn dan de nadelen va gele lampen ? Wat zie je niet/minder goed ?
Euhm, er zit een geel kapje om de H4-lamp heen, waardoor je dus minder lichtopbrengst hebt.
Hmz ... Dus minder licht, maar wel beter zichtbare borden/strepen ?
Ik zal eens nakijken hoe het wettelijk zit met gele lampen
Het ziet dr gewoon fantastisch uit zeg die mistlampen.
(zeg ‘t gewoon nog een keertje )
Ga morgen direct kijken hoe en wat ik die kapjes in mijn bumper gemonteerd krijg.
Moet wel die kapjes nog mooi wit spuiten.
Kunnen er trouwens dan gewoon mistlampen van de halfords in of moet ik originele mistlampen van citroen hebben??
Mvg Joost
sjoosie schreef:Het ziet dr gewoon fantastisch uit zeg die mistlampen.
Ga morgen direct kijken hoe en wat ik die kapjes in mijn bumper gemonteerd krijg.
Kunnen er trouwens dan gewoon mistlampen van de halfords in of moet ik originele mistlampen van citroën hebben??Mvg Joost
Dat zal wel kunnen, maar als ik jou was zou ik gewoon voor origineel Citroën gaan. Bezoek ff een sloop. Op een sloperij in Eemnes staat/stond nog een BX 14 (met 345.000 km) met mistlampjes. Dat was op 2 km van de meeting van gister…
sjoosie schreef:Het ziet dr gewoon fantastisch uit zeg die mistlampen.
Kunnen er trouwens dan gewoon mistlampen van de halfords in of moet ik originele mistlampen van citroën hebben??Mvg Joost
Hey Joost,
Die lampjes kan je bij Brezan halen, mistlampen van het merk Cibie zijn meestal erg goed, ik weet niet of er een Brezan, of andere automaterialen zaak bij je in de buurt is, want je kan ze daar zo halen. Ga je het met een schakelaar maken ?
Hey Joost,
Die lampjes kan je bij Brezan halen, mistlampen van het merk Cibie zijn meestal erg goed, ik weet niet of er een Brezan, of andere automaterialen zaak bij je in de buurt is, want je kan ze daar zo halen. Ga je het met een schakelaar maken ?
Jah ik ga het net als Wouter maken. Met een schakelaartje zodat ik ook me mistlampen aan kan zetten zonder de gewone verlichting in te moeten schakelen. Zover ik nu nog kan bedenken is dat er 1 nadeel aan zit.
En dat is dat je je mistlampen kan vergeten uit te schakelen. Omdat je dan geen licht verklikker signaal hoort.
Maja dan schaf ik gewoon een schakelaartje aan met een lampje erin dus dan maar hopen dat ik ‘t dan niet vergeet!
Brezan? jah dat zit bij mij wel in de buurt. Ik zal daar eens gaan kijken. ‘t mag niet te prijzig worden. Dus mischien op de sloop voor weinig(?)
Nog bedankt he voor die kapjes!!!
Mvg Joost
oke dan moet je daar ffe kijken of op de sloop idd… Graag gedaan joh, ze lagen bij mij ook maar achterin, ik zat eerst ook over mistlampen te denken, maar vond een zwarte grill met Lip mooier greetings!!!!